نماد سایت مجله سلامتی ایران

هایفوتراپی صورت چیست ؟ + ویژگی های آن

هایفوتراپی یکی از روش‌ های جدید برای زیبایی پوست صورت است. هایفو برای تقویت و جوان‌ سازی پوست صورت انجام می‌شود و یکی از بهترین روش‌ های غیر جراحی لیفت صورت است.
سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یا درمان هایفوتراپی یک درمان زیبایی اخیر و آینده برای روش‌ های سفت کردن پوست مانند کاهش چین‌ و چروک و سفت کردن افتادگی پوست است. این‌ یک لیفت صورت غیرتهاجمی و جایگزینی بدون درد برای روش‌ های لیفت صورت و پیری صورت است. این درمان با گرایش به درمان‌ های ضد پیری با ارائه مزایای لیفت صورت بدون نیاز به هیچ جراحی در حال رشد است. طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا، استفاده از درمان‌ های سونوگرافی غیر جراحی و غیرتهاجمی مانند هایفو این روزها محبوبیت زیادی پیداکرده است.
این روش برای هر فردی که از افتادگی و شلی پوست ناراضی است و بین 30 تا 75 سال سن دارد مناسب است. با این روش می‌ توانید روند پیری پوست خود را به تأخیر بیندازید و ظاهر جذاب‌ تری داشته باشید. افراد بالای 25 سال نیز می‌ توانند از این روش درمانی به‌ عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ ها برای جلوگیری از پیری پوست استفاده کنند. تمام افرادی که پوستشان به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه ماوراءبنفش آسیب‌ دیده است و یا پوست شل بیشتری دارند، برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به چندین جلسه درمانی دارند.

 

مزایای درمان‌های لیفت صورت با هایفوتراپی

هرساله افراد بیشتری از روش هایفو برای لیفت صورت استفاده می‌کنند، زیرا مزایای بی‌ شماری دارد.
•    چین‌ و چروک را کاهش می‌دهد و پوست افتاده را سفت می‌کند.
•    سفت کردن پوست گردن.
•    کاهش ظاهر استخوان‌ های گردن.
•    از بین بردن افتادگی پلک یا حتی لیفت ابرو.
•    لیفت گونه و لیفت صورت.
•    تقویت خط فک.
•    جوان‌ سازی پوست و اصلاح خط لبخند.
•    سفت کردن پوست سینه.

روش انجام هایفوتراپی

معمولاً پزشکان هایفوتراپی را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می‌کنند. سپس از یک دستگاه دستی که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می‌کند، استفاده می‌کنند. هر جلسه معمولاً 30 تا 90 دقیقه زمان می‌برد.
برخی از افراد ناراحتی خفیف در طول درمان را گزارش می‌کنند و برخی پس‌ از آن درد دارند. ممکن است پزشکان از بی‌حسی موضعی برای جلوگیری از درد استفاده کنند. همچنین مسکن‌ هایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن نیز ممکن است کمک کند.
برخلاف سایر روش‌های زیبایی، ازجمله لیزر موهای زائد، انجام هایفو صورت نیازی به هیچ‌ گونه آمادگی ندارد. هنگامی‌ که یک جلسه تمام می‌ شود، زمان بهبودی نیز وجود ندارد، به این معنی که افراد می‌توانند پس از دریافت درمان هایفوتراپی به فعالیت‌ های روزانه خود ادامه دهند. افراد بسته به نتایجی که می‌ خواهند به آن دست یابند، ممکن است بین یک تا شش جلسه نیاز داشته باشند.

تفاوت هایفوتراپی در مقابل لیفت صورت با جراحی

روش درمان هایفوتراپی با سرعت کمتری خطر دارد، در حالی‌ که لیفت جراحی نیاز به مراقبت‌ های اضافی بعد از عمل دارد. انتخاب روش مناسب لیفت صورت مستلزم گفتگوی کامل با یک جراح مجرب برای آموزش خطرات و مزایای آن است تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید. با وجود اینکه لیفت صورت با جراحی می‌تواند نتایج باور نکردنی داشته باشد، اما قبل از اینکه پوست خود را زیر چاقو قرار دهید، باید موارد زیادی را در مورد خطرات، هزینه و غیره در نظر بگیرید.

خلاصه تفاوت‌ های عمده بین این دو روش در اینجا به آن‌ ها اشاره‌ شده است:

هایفوتراپی:

•    یک روش غیرتهاجمی که نیازی به برش ندارد.
•  هایفو به‌ طور طبیعی با پاسخ بدن به گرما و تولید فیبرهای کلاژن به دست می‌آید.
•    این عمل معمولاً 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی عمومی یا هدفمند ندارد.
•    زمان ریکاوری حداقل است، تقریباً 20 تا 30 دقیقه برای از سرگیری فعالیت‌های عادی.
•    خطرات شامل تورم خفیف و قرمزی است.
•    یک مطالعه نشان داده است که 94٪ از بیماران بهبودی در لیفت پوست در 3 ماه پیگیری مشاهده کرده‌اند.
•    ارزان‌ تر و مقرون‌ به‌ صرفه تر است.

لیفت صورت

•    این یک روش تهاجمی است که نیاز به برش و بخیه دارد.
•    لیفت صورت از نظر فیزیکی با سفت‌ تر کردن ماهیچه‌ های صورت، برش دادن قسمت اضافی و در نهایت دوختن آن قسمت است.
•    این روش به بیهوشی عمومی نیاز دارد و در حین ایجاد برش در اطراف خط مو، یعنی شقیقه‌ ها، گوش‌ ها و پایین پوست سر. در صورت افتادگی گردن یا گردن، برشی زیر چانه برای انتقال چربی ایجاد می‌شود.
•    زمان بهبودی تقریباً 2 تا 4 هفته است که در هر فرد متفاوت است.
•    خطرات شامل عوارض بیهوشی، خونریزی، عفونت، تشکیل لخته خون، درد یا زخم و ریزش مو در محل برش است. گاهی اوقات جراحی می‌تواند برای بسیاری از افراد آسیب‌زا و دردناک باشد.
•    یک مطالعه نشان داده است که 98 درصد از بیماران پس از پیگیری سالانه بهبودهایی را در لیفت پوست مشاهده کرده‌اند.
•    این روش نسبتاً گران است زیرا شامل تجزیه‌ و تحلیل آزمایشگاهی، دارو های بیهوشی و انواع تجهیزات جراحی است.

مراقبت‌های پس از هایفوتراپی

•    مراقب باشید به‌ هیچ‌ وجه پوست صورت و گردن را ماساژ ندهید.
•    استفاده از کرم‌ های مرطوب‌ کننده و ضد آفتاب الزامی است.
•    تا 48 ساعت از هر گونه گرما دور بمانید. تا حد امکان به مدت 24 ساعت روی صورت نخوابید و از لوازم‌ آرایشی استفاده نکنید.
•    نوشیدن آب کافی در طول روز بسیار مفید است.
•    اکثر افراد نتایج کامل را سه ماه پس از درمان نهایی مشاهده می‌کنند.

در اینجا برخی از متداول‌ ترین سؤالات در مورد هایفوتراپی مطرح می‌ شود:

آیا درمان هایفو واقعاً مؤثر است؟

این درمان‌ های کمتر تهاجمی دوره نقاهت کوتاه‌ تری نسبت به گزینه‌ های جراحی دارند، اما نتایجی که ارائه می‌دهند چندان چشمگیر نیستند و به همان اندازه دوام ندارند. به همین دلیل، متخصصان پوست هایفو را فقط برای علائم خفیف تا متوسط یا اولیه پیری توصیه می‌کنند.

به چند جلسه هایفوتراپی نیاز دارید؟

برای به دست آوردن نتایج طولانی‌ مدت، دو درمان هایفو را در سال اول به فاصله شش ماه توصیه می‌کنیم. پس‌ از آن می‌توانید یک درمان در سال پس‌ از آن برای حفظ نتایج درمان انجام دهید. برای مناطق پیچیده‌ تر، ممکن است 3 ماه پس از اولین درمان به چند درمان اضافی نیاز داشته باشید.

چرا هایفوتراپی به بوتاکس و فیلر ترجیح داده می‌شود؟

درمان هایفو یک روش معاصر است که از انرژی اولتراسوند برای تعریف ساختارهای صورت و افزایش ویژگی‌ های آن‌ ها استفاده می‌کند. این‌ یک روش غیرتهاجمی است که از فیبرهای کلاژن تولید شده توسط بدن به‌ عنوان تحریک استفاده می‌کند، در حالی‌ که بوتاکس و فیلر ها شامل تزریق مواد خارجی برای رسیدن به نتایج مشابه هستند. بنابراین هایفو در مقایسه با بوتاکس و فیلرها طبیعی‌ تر و ماندگارتر است.

نتایج چه مدت ماندگاری دارند؟

پمپاژ خفیف بلافاصله پس از درمان هایفوتراپی مشاهده می‌شود. با این‌ حال، بهبود ظاهر به‌ صورت مداوم پس از حداقل 2 تا 3 ماه مشاهده می‌شود. سلول‌ های پوست تا 6 ماه آینده از تاریخ درمان اولیه به تولید کلاژن در محل پوست ادامه خواهند داد. زمانی که پوست هر روز رشد می‌کند و پیر می‌شود، نمی‌ توان یک چارچوب زمانی مشخص ارائه کرد. بنابراین، نتایج با عواملی مانند رفتار سبک زندگی فرد و فرآیند تولید کلاژن که بر پیری تأثیر می‌ گذارد، متفاوت خواهد بود. هنگامی‌ که روند طبیعی پیری بافت پوست را فرا گرفت، جلسات هایفو اضافی مورد نیاز خواهد بود.

کلام آخر:

هایفو می‌تواند یک روش ایمن، مؤثر و غیرتهاجمی باشد که می‌تواند باعث بهبود چین‌ و چروک صورت و شلی پوست شود. به‌ ویژه برای بهبود بالینی در خط فک، گونه و نواحی اطراف دهان مؤثر است. اگر به دنبال یک درمان سریع، بدون درد و بی‌خطر هستید، هایفوتراپی در مقایسه با جراحی لیفت صورت یک گزینه عالی است. البته برای این کار باید نزد پزشکان متخصص زیبایی بروید و در سایت بانک اطلاعات مشاغل ایران جابینو می توانید به راحتی اطلاعات متخصص زیبایی مد نظر خود را بیابید . پس لطفاً سری به سایت ایران جابینو بزنید.

خروج از نسخه موبایل