علمی و پزشکی

نکات کاربردی برای مراقبت از چشم ها

هرچه پیرتر می شوید ، به احتمال زیاد به مشکلات جسمی مانند بیماری های خود ایمنی ، دیابت ، فلج و مشکلات تیروئیدی مبتلا می شوید که می تواند منجر به خشکی چشم شود.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، سندرم خشکی چشم عارضه ای است که در اثر تولید ناکافی اشک ایجاد می شود.

همچنین مصرف برخی از هورمون ها می تواند بر غدد اشکی تأثیر بگذارد و از عملکرد صحیح آنها جلوگیری کند.

به گزارش بهداشت نیوز ، متخصصان بهداشت راهکارهای زیر را برای کنترل خشکی چشم توصیه می کنند:

– مشاهده قابلیت جلب چشم و پلک ها

– از عینک آفتابی در فضاهای باز برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید استفاده کنید

– با استفاده از دستگاه بخور رطوبت خانه را افزایش دهید

– بلعیدن اشک مصنوعی برای افزایش رطوبت چشم

– به جای لنزهای تماسی از عینک استفاده کنید

3 نکته ساده برای مراقبت از چشم

استفاده از تکنیک های طبیعی مراقبت از چشم برای مراقبت از این اندام حیاتی و سلامت بینایی گزینه سالم و غیرتهاجمی است. در اینجا برخی از نکات طبیعی مراقبت از چشم ذکر شده توسط Forex وجود دارد:

– غذاهای مفید بیشتری بخورید:

ویتامین های مفید از جمله آنتی اکسیدان ها در بسیاری از غذاها وجود دارد. برخی تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های چشمی مانند تخریب ماکولای وابسته به سن (AMD) از چشم و چشم شما محافظت می کنند.

غذاهایی مانند بادام ، لوبیا ، تخم مرغ ، ماهی ، کلم پیچ ، پرتقال ، اسفناج ، توت فرنگی ، سیب زمینی شیرین و غلات غنی از ویتامین برای محافظت از چشم بسیار مفید است. این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلفی از جمله لوتئین و آگزانتین ، امگا 3 ، ویتامین C و E و روی هستند. تمام این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در محافظت از چشم دارند.

خبر مرتبط:  انتقاد نماینده چابهار از موضع‎‎‌گیری رئیس جمهور نسبت به زیرساخت‌های بهداشتی سیستان و بلوچستان

– پیاده روی:

برخی از تمرینات علاوه بر مزایای کلی آن برای سلامتی ، فوایدی نیز برای چشم و بینایی شما دارند. پیاده روی یکی از ورزش هایی است که فواید زیادی برای سلامت چشم دارد.

همچنین می توانید هنگام پیاده روی از فواید نور خورشید برای سلامتی بهره مند شوید ، اما حتماً از عینک آفتابی محافظت شده در برابر اشعه ماورا UV بنفش برای کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش استفاده کنید. بهتر است از ساعت 8 صبح تا 10 صبح و 2 بعد از ظهر تا 4 بعدازظهر از بیرون رفتن خودداری کنید.

طبق انجمن بینایی سنجی آمریکا (AOA) ، ورزش مناسب می تواند خطر ابتلا به گلوکوم را بیش از 40 درصد کاهش دهد. از آنجا که جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین بیماری های چشم است که باعث کوری می شود ، رعایت این توصیه های ساده و طبیعی مراقبت از چشم برای بینایی ضروری است.

– مدت زمان استفاده از صفحه نمایش ها را کاهش دهید:

هیچ دلیل قطعی وجود ندارد که استفاده مداوم از صفحه نمایش می تواند به چشم شما آسیب برساند ، اما استفاده بیش از حد از این شبکه ها خطر ابتلا به سندرم بینایی رایانه (خستگی چشم دیجیتال) را افزایش می دهد.

هنگام استفاده از پرده هر 20 دقیقه به چشمان خود 20 ثانیه استراحت دهید و با دور نگاه کردن چشم های خود را آرام کنید تا از علائم ناراحت کننده ای مانند تاری دید ، خشکی چشم و خستگی چشم جلوگیری کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر دچار عیوب انکساری مانند آستیگماتیسم ، دوربینی ، نزدیک بینی یا پیرچشمی هستید ، به احتمال زیاد این علائم را دارید. اگر علائمی از نیاز به عینک دارید ، حتماً با یک چشم پزشک تماس بگیرید ، زیرا استفاده از عینک طبی راه حل خوبی برای پوشاندن عیوب انکساری چشم است.

خبر مرتبط:  میزان اثربخشی دُزهای یادآور واکسن کرونا در کاهش خطر مرگ ناشی از اُمیکرون

انتهای پیام