اقتصادی

نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه گدیر ، طرح ملی را بخشی عمده از جاده ابریشم آزادراه کشور خواند و گفت: افتتاح این محور آزادراه مشکل عظیم ترافیکی تهران را برطرف می کند و نفس راحتی می کشد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در مراسم تحلیف برنامه های دولت برای رئیس جمهور اظهار داشت: امروز ملت ایران یک موهبت بزرگ دارد ؛ سرمایه گذاری در دولت ، از ایده ها تا طراحی و ساخت.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی زمان بر است و دولت های آینده آن را به ارث می برند گفت: آزادراه غدیر که با سرمایه گذاری نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان در مارس 2016 آغاز به کار کرد ، در سراسر یک دولت ساخته شده است.

اسلامی ادامه داد: آزاده گادیر که از مارس 2016 با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان آغاز به کار کرده است ، دارای رشد سالانه 20 درصد ، سابقه مدیریت پروژه های زیربنایی و سابقه سابقه وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از همه طراحان ، مهندسان ، سازندگان ، کارگران ، تکنسین ها و مدیرانی که در این ابر پروژه فعال بودند گفت: “هر روز 3000 نفر دو سال است که روی این پروژه کار می کنند ، بنابراین این پروژه آماده بهره برداری است. “

وی گفت: این آزادراه که کنارگذر جنوبی البرز و تهران محسوب می شود ، قسمت مهمی از جاده ابریشم آزادراه کشور است که از شرق و غرب کشور عبور می کند و دارای 5 تقاطع است که راهروهای شمالی و جنوبی را بهم پیوند می دهد. و جنوب در آن سوی آزادراه است که نفس می کشد تهران.

خبر مرتبط:  کارخانه‌های استان تهران در ایام کرونا با حضور پررنگ بسیج حتی یک روز هم تعطیل نشد

وی ظرفیت و راهنمایی شرکت های لیزینگ به سمت مشارکت و مشارکت در وزارت راه و شهرسازی را عاملی اساسی در ایجاد و ایجاد زیرساخت ها عنوان و خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از سازندگان قرارگاه سازندگی خاتامانلبیا قراردادهای مختلفی داشت ؛ به عنوان مثال ، در آزادراه گدیر ، 70٪ سرمایه گذاری در جاده اصلی و 30٪ سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی.

در طرف دیگر این مراسم ، اسلامی اعلام کرد که ابراهیم خلیل (ع) مطابق با حکم رئیس جمهور آزادراهی را در حین بهره برداری از آزادراه گدیر ایجاد می کند و گفت: تقاطع راهنمایی و رانندگی متولد شده می تواند هماهنگی تحویل بارها به شرق تهران و شریف آباد به افسریه شمال و جنوب. این پروژه زنجیره آزادراه ما را در کلانشهرهای تهران و استان البرز تکمیل می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال 1392 حدود 2 هزار کیلومتر آزادراه در کشور داشتیم اما تا پایان دولت این تعداد به 3100 تا 3300 کیلومتر می رسید که رشد 50 درصدی آزادراه های کشور را نشان می دهد. در ابتدای دولت ، ما 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم ، اما در پایان دولت ، به 20 هزار کیلومتر بزرگراه می رسیم که نشان دهنده افزایش بیش از 50 درصدی در این بخش است ، یعنی در بزرگراه های 4 کیلومتری کشور سازنده. توسعه 60 درصد بزرگراه های کشور در مقایسه با اوایل انقلاب منجر به افزایش بازده ، ایمنی ، بهره وری و رفاه مردم شده و بسیاری از سایت های تصادف را نیز از بین برده است.

خبر مرتبط:  برنامه قانون جدید برای چک‌های بی محل چیست؟ 

وی با اشاره به الگوی پروژه های عمرانی با استفاده از توان بازار سرمایه گفت: با حمایت و تأکید وزارت دارایی و بانک مرکزی و رئیس جمهور ، حدود 19 پروژه جدید در بخش آزادراه و راه آهن تأمین اعتبار شده است. این کار از طریق بازار سرمایه انجام می شود و این پروژه های بزرگ و تاریخی تغییر عمده ای در زیرساخت های حمل و نقل کشور ایجاد می کنند و برای پیش بینی های لازم ، این پروژه ها طی دهه آینده انجام می شود.

انتهای پیام