نخستین ایستگاه متروی برج میلاد تا پایان آبان افتتاح می شود

معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: ایستگاه مترو عبادتگاه عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهر باید در سال های گذشته ساخته می شد. همچنین با تمام مشکلات موجود ، اولین ایستگاه 12 ایستگاه مترو (برج میلاد) در این ماه افتتاح می شود.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، سید مناف هاشمی در بدو ورود عبدالعظیم حسنی (ع) به ایستگاه حرم با اشاره به فعالیت ها و مشارکت افراد مختلف در حفر تونل اظهار داشت: وقتی کارخانه افتتاح می شود کارگران بسیار خوشایند هستند زیرا شغل آنها ایجاد است.

وی گفت: توسعه ایجاد شده در طی هر پروژه متعلق به کارگران است. کارگران حداکثر روزانه 15 ساعت در این تونل کار می کنند که بسیار سخت و طاقت فرساست.

هاشمی با بیان اینکه ساخت ایستگاه معبد عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهر در حال حاضر به تأخیر افتاده است گفت: این ایستگاه باید در سال های گذشته ساخته می شد. همچنین با تمام مشکلات موجود ، اولین ایستگاه 12 ایستگاه مترو (برج میلاد) در این ماه افتتاح می شود.

معاون شهردار تهران درباره وضعیت تجهیزات حفر تونل توضیح داد: در حال حاضر سه دستگاه TBM در تهران فعالیت می کنند. یک دستگاه متعلق به پایگاه خاتم در هفتم و مبادله در خط 10 ، دستگاه دیگر در خط 3 به سمت اسلام شهر و دستگاه سوم متعلق به خط 6 ، شرکت صابر است. اعتقاد بر این است که دستگاه TBM دیگری که در تهران وجود دارد اما مدت زیادی است که فعال نیست ، شروع به کار می کند.

خبر مرتبط:  شناسایی زنان سرپرست خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی

ساخت ایستگاه خط 6 6 در سال 1400

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم به خبرنگاران در مورد رسیدن بیل مکانیکی به حرم عبدالجیم حسنی (ع) گفت: حفاری به 14 متر در روز رسیده بود. منابع مالی خوبی به این پیمانکار اضافه می شود.
وی با اعلام حفاری 4800 متری از 6 کیلومتری مترو گفت: آخرین ایستگاه خط 6 مترو تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است. در توسعه ایستگاه های مترو خط 6 ، چهار ایستگاه اضافه می شود.
به گفته هاشمی؛ چهار ایستگاه دیگر برای خط 6 مترو تهران برای سال 1400 در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه حفاری در طول مسیر به پایان رسید گفت: ساخت چهار ایستگاه در سال جاری به پایان می رسد. پیمانکار پروژه باید کار را تا پایان سال به شرکت مترو تحویل دهد.
طبق وب سایت این شهر ، گام بعدی تهیه و تقسیم واگن برای این مسیر است: البته محدودیت های زیادی در زمینه تهیه واگن و منابع مالی وجود دارد. انتظار می رود این مسیر تا پایان سال 1400 یا 1401 به مرحله اجرا درآید و اگر سازمان های دولتی به شهرداری کمک نکنند ، حداقل جلوی این کار گرفته نمی شود. مقررات دولت ، PBO و بانک مرکزی در زمینه اوراق مشارکت بسیار مخرب و دشوار است.

انتهای پیام