علمی و پزشکی

مواد غذایی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان کدامند؟

مجله سلامتی ایران/ خراسان رضوی ماه مبارک رمضان فرصتی برای درون نگری، مشارکت، انسانیت، نیکوکاری و روزه داری است.

طبق اخبار، رسوم غذایی این ماه برای هر خانواده و سفره متفاوت است و شامل هیچ نوع غذا یا گزینه های غذایی عمومی نمی شود. با این حال، انتخاب های بهتری وجود دارد که افراد می توانند هر روز برای پیشگیری از بیماری های مزمن و احساس انرژی ذهنی انجام دهند. این کار را انجام دهید و روزهای پرمشغله خود را سبک تر بگذرانید.

رعایت چند دستور ساده در ماه مبارک رمضان به روزه داران کمک می کند تا یک وعده غذایی متعادل و سبک زندگی سالم داشته باشند و بهتر است در افطار و سحر از پرخوری خودداری کنند.

مهم ترین و ایده آل ترین گروه های غذایی برای صبحانه کدامند؟

مهم ترین وعده غذایی صبحانه است که روزه داران باید مقداری غذای مهم بخورند.

جایگزین های پروتئین گوشت یا سبزیجات

مصرف مرغ و گوشت بدون چربی، توفو، عدس، لوبیا به ساخت بافت بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

دانه ها

غذاهای پر فیبر کربوهیدرات مانند برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر و بلغور جو دوسر برای هضم نیاز به زمان دارند و سطوح انرژی طولانی تری دارند.

میوه ها و سبزیجات

مصرف فیبر در ماه رمضان که افراد به دلیل کمبود آب و تغذیه سالم از یبوست رنج می برند ضروری است. میوه ها و سبزیجات می توانند از این امر جلوگیری کرده و در عین حال مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بدن را افزایش دهند.

خبر مرتبط:  ایمنی‌زایی بیش از ۸۵ درصدی واکسن برکت/ بررسی‌ واکسن برای تزریق بر سنین ۱۲ تا ۱۸ سال

چیزهای مهم دیگر صبح چیست؟

صبحانه خود را تا حد امکان دیر میل کنید. از نوشیدن قهوه یا چای در صبح خودداری کنید زیرا چای باعث افزایش دفع نمک در ادرار می شود که در زمان ناشتا برای بدن ضروری است. از افطار تا سحر نوشیدن دو تا سه لیتر آب برای جلوگیری از کم آبی در روزه داری توصیه می شود.

از مصرف کربوهیدرات در صبح خودداری کنید زیرا باعث افزایش سطح قند و سوزاندن انرژی ذخیره شده سریعتر می شود.

برای جلوگیری از کلسترول بالا از گوشت مرغ سرخ شده و گوشت چرب خودداری کنید. در عوض، جو دوسر را با اسموتی میوه تازه امتحان کنید. از مصرف تخم مرغ و گل کلم خودداری کنید زیرا در صبح زود باعث اسیدیته می شوند.

بهترین افطار چیست؟

روزه خود را با خواجوره های تازه افطار کنید زیرا از پرخوری جلوگیری می کند. مردم اغلب در طول روز از تشنگی رنج می برند. همیشه نوشیدن مقدار کمی آب در طول افطار مهم است زیرا باعث می شود از وعده غذایی خود لذت ببرید و در عین حال زیاده روی نکنید.

در افطار از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

سعی کنید مصرف روغن خود را کاهش دهید تا مطمئن شوید سطح کلسترول شما افزایش نمی یابد. از خوردن همزمان غذا پرهیز کنید و غذا خوردن در فواصل زمانی به هضم غذا کمک می کند، به خصوص برای مبتلایان به دیابت که به کاهش سطح قند خون کمک می کند.

از زیاده روی در خوردن غذاهای شیرین خودداری کنید. وعده غذایی غلاتی را انتخاب کنید که انرژی و فیبر بدن را تامین کند. نوشیدن اسموتی راهی عالی برای سالم ماندن و مصرف ویتامین های لازم است.

خبر مرتبط:  پویش "لبخند بهار" و فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون در آستانه نوروز

انتهای پیام/