مسیر ۱۰ ساله را یک‌ سال‌ونیمه رفتیم

وقتی کرونا جهان را در دست گرفت ، هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند که انقلاب و تغییرات بزرگی رخ خواهد داد. سایه کرونا که بر جهان و کشور ما افتاده است ، مدارس و دانشگاه ها با مشاغل زیادی تعطیل شده اند ، بنابراین تا زمانی که ویروس عصبانی آرام نشود ، وضعیت بدتر از این مشاغل است. ادامه کووید -19 منجر به تصمیم گیری های مختلف شد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، «فرهیختگان» در ادامه نوشت: در دنیا سیستم آموزش عالی به سمت آموزش آنلاین و از راه دور حرکت کرده است و ایران باید وارد این عرصه شود. در روزهای اولیه ، محبوبیت آموزش آنلاین مانند بسیاری از کشورهای دیگر افزایش یافت ، اما اکنون ، تقریباً یک سال و نیم بعد ، برخی از افراد فعال در این سیستم آموزشی تجربه های متفاوتی را تجربه کرده اند. سیستم های مختلف داخلی و خارجی در واحدهای مختلف دانشگاهی مورد استفاده قرار گرفته است که دارای مشکلاتی مانند بسیاری از سیستم های آموزش آنلاین در جهان هستند ، اما باید توجه ویژه ای به نیازهای تعداد زیادی از دانش آموزان در طول همه گیری شود.

احتمالاً بعد از کرونا تحصیلات مجازی را دنبال کنید

ماندانا نصرالهی ، مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ، گفت: موفقیت اجرا شده است. آموزش آنلاین یک مزیت برای هر موسسه و سازمان آموزش عالی است. یکی از مزایای سیستم آموزش الکترونیکی این است که دانش آموزان می توانند از آن در هر شرایطی و تحت هر شرایط اجتماعی ، در محیط کشور استفاده کنند و جزء قوی برای واحدها است. از آنجا که زیرساخت های سیستم های آموزشی آنلاین به حدی رسیده است که می توانیم از آنها حتی با ریشه کن کردن ویروس کرونا استفاده کنیم ، مطمئناً پس از این دوره از این ویژگی استفاده خواهیم کرد و شاید به آموزش ادامه دهیم. اما سیستم یادگیری الکترونیکی که ما در آن زمان کار می کردیم دارای ضعف هایی بود ، از جمله مشکل اتصال دانش آموزان به یک سیستم. البته این مشکل بیشتر در بین دانشجویانی که از خارج به این سیستم متصل هستند و به طور کلی دانشجویان غیرایرانی شایع است. »

وی گفت: “سیستم های آموزشی آنلاین ، به ویژه برخی که داخلی تلقی می شوند ، هرگز تحت فشار قرار نگرفته اند و این حجم و تعداد کاربران و کلاس ها ، اما اکنون پس از یک سال آموزش مجازی چه چیزی را می توان مشاهده کرد؟ ما توانستیم از این کت و شلوار پشتیبانی کنیم ، ما با موفقیت نسبی به بررسی دقیق تری پرداختیم. “

دانش آموزان به دلیل قطع برق در امتحانات شکست می خورند

خبر مرتبط:  ۸ پرونده احتکار به تعزیرات استان فارس تحویل داده شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وی در مورد بازخورد اساتید گفت: برخی از دانشکده ها به دلیل شرایط عروق کرونری به جای ملاقات حضوری ، آموزش های آنلاین را ترجیح می دهند و در حین مکالمه کلاس های حضوری را نمی پذیرند. “در واقع مشکلات بیشتر فنی است.”

نصرالهی با اشاره به قطع برق در طول آزمایشات گفت: قطعی برق که چند هفته است با آن روبرو هستیم مشکلاتی را برای برخی از دانش آموزان ایجاد کرده است که برخی از آنها در آزمون شرکت نکرده و طبق برنامه یا نمره کلاس خود کار کرده اند. او توانست برای برآوردن نیازهای آموزشی دانش آموزان و پیگیری جدی موضوع آموزش با عقب ماندگی.

کلاس ها ثبت نام نمی شوند ؛ بزرگترین ضعف سیستم

ما با تأکید بر اینکه آموزش مجازی دانشگاه آزاد به عنوان یک سیستم سیستماتیک دارای نقاط قوت و ضعف است ، در قسمت گزارشگری این سیستم با مشکلات و کمبودهای زیادی روبرو شده ایم ، بنابراین نتوانسته ایم حضور دانشجویان در کلاس های آنلاین را شناسایی کنیم. دانشجو ادعا می کند که در کلاس ها شرکت نمی کند در همین حال ، با عمومی شدن شرایط ، دانش آموزان ترجیح می دهند حضوری در کلاس ها شرکت کنند. از آنجا که کلاس های حضوری با نظم و انضباط زیادی برگزار می شود ، برخی از اساتید برگزاری کلاس ها را به موقع با مشکل مواجه کردند که منجر به نارضایتی دانش آموزان شد. یکی از بزرگترین چالش ها در برگزاری کلاس ها این است که کلاس ها ضبط نمی شوند و نمی توان از آنها به صورت آفلاین استفاده کرد و دانش آموزانی که در آن زمان در کلاس نیستند ، کلاس را از دست می دهند مگر اینکه شخصاً آن را ضبط کرده باشند. این چالش ها در ایران با آموزش الکترونیکی روبرو است ، جایی که همه کشورهای جهان با مشکلات مشابه در آموزش آنلاین دست و پنجه نرم می کنند ، اما در چنین مواردی ، این تنها راه خلاص شدن از همه گیری است.

دید دانش آموز ؛ مشکل اساسی آزمایشات مجازی

امیر احمدی نژاد ، استاد مرکز تهران در دانشگاه آزاد اسلامی ، در مورد نحوه عملکرد آموزش آنلاین در دوران کرونا: پس از کرونوره را ترک نکنید و از این ویژگی می توان به خوبی استفاده کرد. مدیران دانشگاه درست مانند هر سیستم دیگری مشکل دارند. یکی از مشکلاتی که در این دوره از آموزش آنلاین وجود دارد ، مشکل شناسایی دانش آموزان است ، به ویژه در بحث آزمون ها ، به طوری که ما نمی توانیم افراد را در این زمینه تجسم کنیم و هیچ تضمینی وجود ندارد که فرد پشت سیستم در این آزمون شرکت کند. دانش آموز یا شخص دیگری بودن ؛ “البته ، اساتید سعی کرده اند این چالش را با مدل های مختلف حل کنند ، اما سیستم آموزشی تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته است و بازگرداندن آن به حالت عادی دشوار است.”

خبر مرتبط:  تعبیر یک ‌رؤیای ۷۰ ساله

ما مسیری 10 و نیم ساله را طی کردیم

در همان زمان ، بستر برپا شده است و ما یک سال و نیم در فضای آیه مسیری رفته ایم که باید در 10 سال گذشته طی کنیم ، اما شایستگی های این بستر امکان پذیر نیست. ” گفت. نادیده گرفته شدن ؛ بسیاری ، علیرغم تحصیلات عالیه ، به اندازه رشته خود با کامپیوتر سر و کار نداشتند ، به عنوان مثال ، برخی از دانشجویان علوم انسانی ارتباط چندانی با کامپیوتر نداشتند ، اما این ویژگی آنها را در این فضا ادغام کرد. برای استفاده. این ویژگی باید برای صرفه جویی در انرژی برای آینده استفاده شود تا فضای آموزشی مجبور به گسترش نشود و بنابراین ما می توانیم از این ویژگی به صورت محدود حتی در شرایط عادی استفاده کنیم ، مانند 20 درصد کلاس ها در قالب آموزش مجازی و 80 درصد آن به صورت حضوری انجام خواهد شد. “جلسات یا کلاسهای فوق برنامه که می توانند در این سیستم کار کنند ، می تواند بسیار کاربردی باشد.”

متخصصان آموزش و پرورش باید قبل از شروع سال جدید واکسینه شوند

وی خاطرنشان کرد که علیرغم مزایای یادگیری الکترونیکی ، مشکلاتی وجود دارد و افراد و مدیران باید سیستم را پیدا کنند تا ببینند چه مشکلاتی ایجاد می شود و کدام قسمت ها تحت تأثیر قرار می گیرند. در این میان ، بخش غیرپزشکی به ویژه آسیب های قابل توجهی دیده است. این دپارتمان ها از نظر بار علمی مشارکت در کار ، بیمارستانی و عملیاتی آسیب چندانی ندیده اند ، اما رشته های غیر پزشکی ، به ویژه مهندسی ، علوم پایه و علوم انسانی نیز ضربه هایی خورده اند. در حقیقت ، کل جهان تحت تأثیر آموزش آنلاین قرار دارد ، اما تحصیلات عالی ما آسیب مضاعفی دارد. کاری که می توان انجام داد این است که پس از واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر در جامعه ، بهتر است دانشگاه ها و آموزش در اولویت قرار گیرد تا اساتید ، دانشجویان و کارکنان بتوانند قبل از شروع سال تحصیلی واکسینه شوند و سپس وارد محیط آموزشی حضوری شوند. .

“در مورد انجام آزمایش ها به صورت حضوری صحبت شده است ، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که آزمایشات عمده ای را به صورت آفلاین در همان سیستم دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهیم و معمولاً مشکلی وجود دارد.” در سیستم آفلاین ، مربی می تواند زمان آزمون را تعیین کند ، دانش آموز فرم س seeال را مشاهده می کند و دانش آموز می تواند قبل از اتمام زمان آزمون به پاسخگویی و بارگذاری تصویر پاسخ در سیستم آزمون ادامه دهد. “در صورت قطع برق ، دانش آموز می تواند پاسخ ها و سوابق آزمون را به استاد ایمیل کند و در موارد خاص ، گزارشی از قطعی برق را به بخش ارائه دهد ، اگرچه هر یک از این بررسی ها توسط شورای آموزشی دانشگاه با حساسیت رسیدگی خواهد شد. “

خبر مرتبط:  قفسه‌های خالی از انسولین در داروخانه‌ها

احمدی نژاد درباره واکنش معلمان و دانش آموزان به ادامه تحصیل گفت: “به طور متوسط ​​همه مایل به برگزاری کلاس های حضوری هستند و تقریباً هیچ کس از ادامه کامل این شرایط راضی نیست.” کلاسهای حضوری دانش آموز را ملزم به حضور در کلاس می کند ، اما در حال حاضر ، فرد در کلاس مجازی است و معمولاً به کلاس توجهی نمی کند. ادامه این فضا مشکلات خانواده ها و سیستم آموزشی را افزایش می دهد. این سیستم نباید به طور کامل لغو شود یا به طور کامل به سمت آموزش الکترونیکی باشد ، اما با همان 20 درصد آموزش الکترونیکی در شرایط عادی ، دانش آموزان می توانند شخصاً فارغ التحصیل شوند. در این زمان بستر این فضا آماده است و دانشگاهها باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرده و اعتراضات خود را انجام دهند تا سواد دانش آموزان از سطح خاصی پایین نیاید. “بازار کار داشته باشید.”

تداوم یادگیری الکترونیکی ، متمایز کننده کلیدی سیستم پس از آموزش کرونا

واقعیت آشکار این است که اگرچه آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاه در سال های اخیر در اشکال مانند آموزش الکترونیکی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران تجربه شده است ، اما این شکل و این سطح و همه گیری در زمان کرونا که مشاهده کردم رخ می دهد. در این دوره ، اگرچه برخی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از سیستم های خارجی استفاده می کردند ، اما برخی از سیستم های داخلی با پشتیبانی آموزش آنلاین توانستند با محیط آموزش آنلاین سازگار شوند. مانند هر فناوری دیگری ، این رویدادی با نقاط قوت و ضعف فراوان است ، اما تصمیم دانشگاه آزاد مبنی بر تعهد به وظیفه ظریف آموزش الکترونیکی ، که بخش قابل توجهی از آن توسط جوانان کشورمان حمایت شده است ، اکنون یک سال است پس از آموزش الکترونیکی آنها آن را آزمایش کردند و به طور کلی ، با وجود نقاط ضعف و اعتراض ، نمره قبولی کلی را کسب کردند. با این حال ، موضوع آموزش الکترونیکی پس از کرونا به طور کامل حذف نشده است ، و این یک تغییر عمده در سیستم آموزشی ایران و بسیاری از کشورها در دوران پس از کرونا است.

انتهای پیام