استان ها

مدیریت رانتی در صنعت خودروسازی کشور/ مجلس با آزادسازی قیمت‌ها مخالف است

مجله سلامتی ایران/ خوزستان یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: انحصار ایجاد شده در بازار خودروی داخلی باعث شده تا روز به روز خودروهای بی کیفیت و گران عرضه شود.

مجتبی یوسفی در گفت وگو با مجله سلامتی ایران، با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی، اظهار کرد: یکی از مسائلی که از آن بی اطلاع هستیم، کیفیت محصولات تولید داخل به ویژه در صنعت خودرو است.

وی گفت: در شرایطی که خودروسازان در کشور روی کاغذ خصوصی می شوند، انحصار در این حوزه باعث شده است که ما روزانه خودروهای بی کیفیت و گران قیمت تحویل دهیم.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم هزینه سوء مدیریت در شرکت های خودروسازی داخلی را با جان و مال خود می پردازند و این موضوع غیرقابل قبول است و باید اصلاح شود.

یوسفی گفت: رویکرد مدیریت «تودرتو» در صنعت خودروسازی کشور به این معنا که برخی شرکت های قطعه سازی سهامدار شرکت های خودروسازی و مدیریت رانت هستند، نادرست است.

وی ادامه داد: تا زمانی که به مدیریت اجاره در صنعت خودرو نگاه نکنیم بهره وری و اشتغالزایی نخواهیم داشت.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع کیفیت و قیمت خودروهای ساخت داخل با جدیت در مجلس پیگیری می شود، گفت: برعکس است.

یوسفی در خصوص واردات خودرو گفت: با توجه به نیروی کار داخلی و تامین بخشی از صادرات خودروهای داخلی، واردات خودرو می تواند به شکستن بازار انحصاری خودرو کمک کند.

وی به این نتیجه رسید که اگر اینطور نبود، شاهد آن بودیم که بازار اجاره روز به روز خودروهایی با کیفیت پایین‌تر و گران‌تر به مردم عرضه کند.

خبر مرتبط:  تلاش برای تأمین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان آریای مشهد | قول دانشگاه علوم پزشکی برای تهیه ۸ دستگاه ونتیلاتور محقق نشد

انتهای پیام/