استان ها

مدرسه عالی مهارت «بافندگی» در آستانه اخذ مجوز/ دانش‌آموزان استعدادیابی و نیازسنجی می‌شوند

گروه استان های خبرگزاری آنا; در تاریخ 12 بهمن 1378 بخشنامه «نظام آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی» به تصویب هیأت گسترش دانشگاه ابلاغ شد. توسعه استانداردهای آموزشی برنامه ریزی گسترش ژانرهای “” بر اساس شایستگی های حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای «مهارت‌های مبتنی بر تقاضای بازار کار»، «توسعه رشته‌ها در قالب خوشه‌های حرفه‌ای در راستای برنامه‌ریزی ملی و استانی»، «تلفیق کارآفرینی در تمامی ابعاد برنامه‌های آموزشی» و «آموزش تئوری و عملی برای ارتقای سرمایه انسانی». ” و اجرا شد.

خرداد 1400 «آیین نامه نحوه تأسیس و اداره مشاغل در بخش مهارت و کارآفرینی» به روسای استان ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفت. این آیین نامه که به تفصیل در اختیار نهادهای دانشگاهی قرار می گیرد، جنبه هایی مانند مقدمه و تعاریف، تأسیس مدارس مهارتی و کارآفرینی، اداره آموزشگاه های مهارتی و کارآفرینی، آموزش کوتاه مدت و غیره را در بر می گیرد.


بیشتر بخوانید:

با مرور منابع درسی توانایی عملی دانش آموزان را افزایش دهید

آموزش 550 دانشجوی ماهر در گروه مهارت های دانشگاه آزاد ماهشهر

ارکان رشته مهارت آموزی نیازمند نگاه و تمرکز اساسی است


خبرنگار آنا در خصوص نقش کلیدی مهارت در اشتغال فارغ التحصیلان و دانشگاه آزاد اسلامی در راه اندازی گروه های مهارتی و کارآفرینی و ادغام دانشکده ها بر اساس بخشنامه از 1400 به بعد با مسئولان و معاونان دانشگاه گفتگو کرد. آموزش عمومی و مهارت های واحدهای دانشگاهی. فایلدانش آموز، مهارت، شغلگفت و گو با سعید احمدی ابریشمی، معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حدریه را می خوانیم.

خبر مرتبط:  هنرمندان صنایع‌دستی در جست‌وجوی خانه‌های تاریخی سمنان

طی تفاهم نامه با معاونت فنی و حرفه ای، مجوز ایجاد مرکز مشاوره و مدیریت شغلی راه اندازی شد که در آن دوره های چارچوبی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان با صدور گواهینامه برگزار می شد. مطالعه 350 دانشجو در 6 دوره کارشناسی در دانشکده مهارت

احمدی ابریشمی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، در خصوص نقاط قوت و امکانات گروه های مختلف، تعداد دانشجویان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حدریه، اظهار کرد: این تعداد دانشجویان در حال تحصیل هستند. مهارت ها و کارآفرینی 350 دانشجو در 6 رشته تحصیلی کاردانی مشغول به تحصیل هستند. مدارس سما در سال تحصیلی جاری مقطع ابتدایی و متوسطه (چهار مدرسه) دارای 841 دانش آموز دختر و پسر می باشد.

اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حدیریه گفتند: برای کسب مهارت های مشترک دانشجویان و همکاران در حوزه مدارس اجتماعی با امضای تفاهم نامه با گروه های کشاورزی، میراث، هواشناسی و غیره. انجام بازدید و کارگاه های آموزشی کارشناسان مربوطه از جمله پیوند و برداشت زعفران، ابریشم بافی، صنایع دستی (دوخت های تزئینی، قالی بافی، گلیم بافی، نمد بافی، سنگ، موزه مردم شناسی و …).

احمدی ابریشمی درباره برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت گفت: این دوره‌ها را بر اساس نیاز و بازار کار برگزار می‌کنیم، مثلاً بورسیه، قالی بافی، طراحی و دوخت لباس، آشپزی، کیک‌پزی، اوریگامی، مهارت‌های خانوادگی و… مخاطبان دانش آموزی.” دانش آموزان، اساتید و همکاران دانشکده و مدارس.

وی گفت: طی تفاهم نامه ای با معاونت امور فنی و حرفه ای، مجوز ایجاد مرکز مشاوره نگهداری و استخدام در چارچوب صدور گواهینامه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان راه اندازی شد.

خبر مرتبط:  اجرای طرح های زیربنایی در روستاها موجب کاهش مهاجرت و ماندگاری در این مناطق می شود

ارتقای سطح مهارت دانش آموزان در دوره های آموزشی کوتاه مدت

معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حدریه در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مهارت و کارآفرینی با سایر دستگاه ها گفت:

پروانه هنرستان بافتنی / دانش آموزان در آستانه استعدادیابی و نیازسنجی هستند

احمدی ابریشمی درباره ماهیت فعالیت مدارس برابر در زمینه مهارت و کارآفرینی و تصمیم به ایجاد دانشکده مهارت و کارآفرینی بر اساس قوانین دانشگاه گفت: شناسایی استعدادها و نیاز دانش آموزان را ارزیابی کردیم و بر اساس آن از مرکز شهر و دوره های آموزشی کوچک برای ارتقای سطح مهارت هنرجویان مانند نجاری، آشپزی، شیرینی پزی، نمد بافی بازدید کردیم.


بیشتر بخوانید:

دانشکده های مهارت نیاز به تدوین مقررات و نیروی انسانی مناسب دارند

مهارت آموزی 3 دبیرستان در دستور کار واحد خمین

طرح توسعه دبیرستان های مهارتی «گاز» و «منطقه ویژه خلیج فارس».


معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار آنا در خصوص راه اندازی مدارس فوق مهارتی گفت: در حال حاضر در سال 1394 در حال توسعه است. دبیرستان مهارت پتوهای بافتنی و پتوهای دستبافت ارائه می شود که در مراحل پایانی تایید و صدور مجوز می باشد و با اخذ مجوز دبیرستان مهارتی ایجاد می شود.

به گزارش آنا، واحدهای دانشگاهی می توانند بر اساس آیین نامه (اینجا بخوانید) دانشکده مهارت و کارآفرینی ایجاد و با توجه به ماموریت و سوابق پروژه، برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه و شرایط منطقه، تسهیلات ارائه کنند. به همین منظور شورای دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفت که دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحدهای دانشگاهی ایجاد و دانشکده های فنی و حرفه ای جدید در این دانشکده ها ادغام شوند.

خبر مرتبط:  نظام درآمد شهرداری‌ اردستان بازنگری کلی شود

معاونت های آموزش دولتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده مهارت و کارآفرینی در کنار نقاط قوت سایر رشته ها برای اجرای مصوبه شورای دانشگاه (نظام آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی) خواهد بود. و به زیرمجموعه مدارس کارآفرینی منتقل شد.

به گفته سید محمد بطحایی، معاون آموزشی دولتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، در سال تحصیلی جدید 116 رشته مهارتی و کارآفرینی فعال شده و آموزش های مهارتی جایگزین آموزش های فنی و حرفه ای کلاسیک شده و 120 هزار دانشجو پیش بینی می شود. به شرکت. مدارس مهارتی مهارت هایی هستند که از دل مدارس مهارتی و کارآفرینی تاکنون 103 مدرسه پیشنهاد شده و 70 مدرسه مجوز گرفته اند. (ادامه مطلب)

انتهای پیام/4117/4062/ص