محرم و کرونا؛ با دوقطبی‌های ویرانگر و خطرناک چه کنیم؟

از سوی دیگر ، بدون شک نیاز به دلجویی از شهدا و احیای اعمال و اعمال دینی است و همه ما مکتب عاشورا را روح معرفت دینی و اساس فرهنگ خود می دانیم. از سوی دیگر ، خطر انتشار ویروس از طریق حضور جمعیت در مجامع و جمعیت همیشه شلوغ همه را نگران می کند.

کسانی که بر برگزاری مجامع اصرار دارند – حتی در شرایط نگران کننده کنونی – باید هر هزینه ای را برای حفظ این مجالس بپردازند و سعی کنند از افتادن پرچم و خجالت و شرمندگی در مورد علت باز بودن جاده ها به شمال و ترکیه و ارمنستان جلوگیری کنند. آیا در مورد جلسات مذهبی ، برخی از محدودیت های کرونا صحبت می کنند؟

از سوی دیگر ، برخی از پاسخ دهندگان می گویند رفتار شخصی مسافران به شمال با مشکل کلی داشتن شخصیت و عنوان مذهبی ناسازگار است ، زیرا اولاً اجتماعات مذهبی به همه شرکت کنندگان و دیگران آسیب می رساند و ثانیاً ، همه چیز در اینجا نوشته شده است پای مسائل دین و ایمان

در این میان ، آنچه از اصلی ترین چیز خطرناک تر است ، تکثیر جوانب مثبت و منفی بر اساس اعتقادات است و اگر کسی موافق باشد ، معتقد است و اگر مخالف باشد ، این جمله را باور نمی کند یا ترویج نمی کند. !

ایجاد این محیط دوقطبی نه تنها برای سلامت و ثبات اجتماعی جامعه بلکه برای همان اعمال مذهبی و جلسات حسینی خطرناک است!

اعتقادات دینی و گرایش قلبی به شهدا و عشق و مشارکت آنان در محافل حسینی قرن هاست که در مردم ریشه دارد و حتی کسانی که فاقد اعتقادات و تعهدات دینی هستند در ماه محرم در فضایی متفاوت قرار می گیرند. این دلبستگی های قلبی و احساسی قرن هاست که دین را نجات داده است ، نه بحث های علمی و استدلال های کلامی و کتاب های نظری در کتابخانه ها و حوزه های علمیه.

خبر مرتبط:  انتشار دفتر نهم مقالات تاریخی رسول جعفریان

اگر امروز این شعله های مخرب و خطرناک دیپلماتیک در آب عقل و عقل خاموش نشود ، خدا می داند که چه چیزی برداشت اعتماد و دلبستگی مردم را به ارمغان می آورد و چگونه سرمایه انباشته شده برای قرن ها را می سوزاند.

کسانی که بر لزوم رعایت قواعد بهداشتی و قراردادهای جلسات اصرار دارند ، نه تنها با اصل موضوع مخالف نیستند ، بلکه گاهی بر اساس شرع و دین صحبت می کنند و دلبستگی شدیدی به موضوع و دین دارند. .

برپایی جلسات و رعایت قوانین بهداشتی برای حسینی آسان است ، زیرا سال گذشته هیئت های مذهبی تجربیات موفقی داشتند و نمونه های قابل احترامی در این زمینه داشتند.

مدل هایی مانند المپیک در ژاپن با موفقیت میزبان رویدادهایی بدون مخاطب بوده اند و قابلیت های وسیع و در حال تحول فضای مجازی می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

فضای عمومی و محیط اجتماعی شهر با تبلیغات محیط های حسینی و عاشورایی و پرچم های عزاداری و لباس های عزاداری ادامه می یابد و تجربه نشان می دهد که پیروان سایر ادیان و اقلیت های دینی نیز با هموطنان خود دلسوز هستند. شهدا.