نماد سایت مجله سلامتی ایران

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

اگر شما نیز در حال بررسی روش های مختلف جایگزینی دندان و بازگرداندن لبخند خود هستید، احتمالاً می خواهید در مورد هزینه آنها اطلاعات بیشتری بدانید. قیمت ایمپلنت دندان آن هم در سال 1401، یکی از مواردی است که قطعا دوست دارید در مورد آن آگاهی داشته باشید.

از آنجایی که فاکتورهای زیادی در این رابطه دخیل هستند، پس بهترین روش برای به دست آوردن هزینه دقیق، برنامه ریزی یک مشاوره اولیه با دندانپزشک است. با این حال، در ادامه مقاله ما عواملی را که بر این قیمت ها تاثیرگذار هستند مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ایمپلنت دندان به دلیل طول عمر بالایی که دارد، قطعا در هزینه های شما صرفه جویی خواهید نمود زیرا نیازی به تعویض هر چند سال یکبار نخواهند داشت. همچنین ناگفته نماند، مزایایی که به دست می آورید بسیار بیشتر از یک بریج یا پروتز معمولی است.

پس اگر برای درمان از دست دادن دندان خود با راه حلی که طبیعی به نظر می رسد آماده هستید، زمان آن رسیده است که برای ایمپلنت دندان هزینه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

قبل از آنکه در مورد عواملی که بر هزینه های ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند صحبت کنیم، باید بگوییم که هزینه کاشت دندان نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان بیشتر است. اما در عوض این روش دائمی یا همان مادام العمر بوده و پایه ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد.

یکی از مهمترین موارد در تعیین قیمت کاشت دندان در سال 1401، نوع ایمپلنت است. سه بخش اصلی آن عبارتند از تاج، اباتمنت و فیکسچر. پایه یا همان فیکسچر در طی یک جراحی در استخوان فک شما کاشته می شود. پس از بهبودی کامل، پایه به استخوان فک و در نهایت تاج یا همان روکش روی آن متصل می گردد.

توجه داشته باشید که قیمت از پیش تعیین شده ای برای ایمپلنت دندان وجود ندارد زیرا هر درمان متفاوت است. در طول مشاوره اولیه به شما یک برآورد شخصی ارائه می شود. مبلغی که می پردازید بسته به نیازهای دقیق شما متفاوت است که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401 به چه عواملی بستگی دارد؟

بسیاری از افراد در طول زندگی خود یک یا چند دندان دائمی خود را از دست می دهند. از دست دادن دندان مشکلی فراتر از یک مسئله زیبایی است، زیرا شکاف ایجاد شده در لبخند شما می تواند منجر به کج شدن یا جابجایی دندان ها، تحلیل استخوان و کاهش اعتماد به نفس شود.

ایمپلنت های دندانی در بسیاری از موارد یک گزینه عالی هستند و اگر به خوبی از آن ها مراقبت شوند، می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. عوامل زیر نقش مهمی را در تعیین هزینه نهایی ایمپلنت دندان دارند:

– نوع و تعداد ایمپلنت ها

تیتانیوم عنصری مقرون به صرفه و زیست سازگار است که در ایمپلنت ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، پت ها همچنین می توانند از سرامیک ساخته شوند. نوع متریالی که انتخاب می‌کنید بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد، از جمله تعداد پست ‌های مورد نیاز برای بازیابی لبخند شما.

– تعداد دندان های تحت درمان

به طور کلی، هزینه جایگزینی یک دندان واحد نسبت به درمان چندین دندان کمتر است. اگر چندین دندان یا یک قوس کامل را از دست داده اید، نیازی به هر دندان به صورت جداگانه نخواهید داشت. در عوض، تعداد مشخصی از پست ها برای حمایت از بریج یا پروتز شما استفاده می شود. هرچه بازسازی مورد نظر گسترده تر باشد، پس قیمت ایمپلنت دندان افزایش خواهد یافت.

– مراحل اضافی

بسیاری از بیماران قبل از انجام عمل جراحی، به برخی روش‌های اضافی مانند درمان پریودنتال، کشیدن دندان یا پیوند استخوان نیاز دارند. اگر به کارهای مقدماتی نیاز داشته باشید، قطعا باید هزینه بالاتری بپردازید.

– صلاحیت و تجربه دندانپزشک

برخی از دندانپزشکان آموزش های گسترده ای در زمینه کاشت دندان داشته و در رشته خود بسیار مورد توجه هستند. به این ترتیب، این دندانپزشکان تقاضای بالاتری دارند و در نتیجه هزینه بیشتری برای یک کار با کیفیت دریافت می کنند.

– موقعیت جغرافیایی

هزینه زندگی از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، بنابراین اگر یکی از دوستان از دریافت ایمپلنت دندان با قیمت پایین در یک شهر اشاره کرد، به این معنی نیست که شما می توانید همان کیفیت را با آن قیمت در شهر خود پیدا کنید.

جمع بندی

در انتها به یاد داشته باشید که شما نمی توانید صرفا روی تبلیغاتی که وعده قیمت مشخصی برای ایمپلنت می دهند حساب کنید. از این رو، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی را پیدا کنید که برای نیازهای شما مناسب به نظر می رسد و سپس ببینید که آیا برای شما منطقی است یا خیر.

اگرچه درمان ایمپلنت می تواند هزینه بیشتری نسبت به سایر گزینه های ترمیمی داشته باشد، اما هیچ چیز نمی تواند با پایداری و ماهیت طولانی مدت کاشت دندان برابری کند، به ویژه اگر به یک متخصص مجرب مراجعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل