قصور محیط‌زیست در تأمین اتوبوس مناسب؛ از «نظر خود پلیس» تا «نظر رسمی برای مقام قضایی»

آژانس حفاظت از محیط زیست که در طی یک کارزار کشنده در آذربایجان غربی میزبان خبرنگاران بود ، طبق قانون تخلفات رانندگی ، یک کارشناس تصادفات رانندگی ، گزارش پلیس در مورد “بیمبالتی” را “نظر پلیس” توصیف کرد. به نظر کارشناسان رسمی. این موضوع توسط معاون پلیس راهور ناجا توضیح داده شد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، حدود دو هفته پیش ، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نتایج تحقیقات کمیسیون عالی در مورد تصادفات دو حادثه که اتوبوس روزنامه نگاران و سربازان را در روز سه شنبه ، 29 ژوئیه 1400 سرنگون کرد ، منتشر کرد. این کمیسیون که به دستور رئیس پلیس تشکیل جلسه داد ، دو جلسه در روزهای جمعه و شنبه ، 4 و 5 ژوئیه ، به ریاست سردار هادیان فر ، رئیس پلیس راهور ناجا ، با حضور افسران مربوطه در پلیس برگزار کرد ، همه جنبه ها از هر دو تصادف در استانهای آذربایجان غربی و یزد گزارشات خبرگان تصادفات ، روسای پلیس راهنمایی و رانندگی دو استان ، نظرات فنی خبرگان اعزامی به محل حادثه و سیستم های فنی ، مکانیکی و الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت نظر نهایی آنها اعلام شد

برای مطابقت دادن انتشارات پلیس راهور ناجا علت حادثه اتوبوس در آذربایجان غربی مرگ دو خبرنگار و چندین مصدومیت جدی از جمله “سهل انگاری راننده اتوبوس به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت” و “سهل انگاری و بی توجهی هماهنگ کنندگان سفر به دلیل کمبود وسیله نقلیه مناسب و عدم هماهنگی با بخشهای ایمنی ترافیک. عدم آشنایی راننده به عنوان “سهل انگاری و عدم توانایی راننده اتوبوس در کنترل وسیله نقلیه به دلیل نقص فنی مداوم” و “این یک نقص فنی بود” ، مدیر عامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان رنج ایرانیان گزارشی از وضعیت صادر کرد.

ایجاد کلاهبرداری درمورد پلیس

چهار روز پس از اعلام نظر پلیس در مورد این دو حادثه مسعود تجریشی ، معاون آژانس حفاظت از محیط زیست و مدیر دفتر برنامه ریزی و ادغام ستاد احیای دریاچه ارومیه پس از پرتاب مرگبار اتوبوس روزنامه نگار محیط زیست ، یک نماینده تمام عیار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیگیری و تحقیق در مورد اتوبوس این روزنامه نگار ، در پاسخ به این اعلامیه ، در مصاحبه ای گفت پلیس اظهارات را “دیده” و مجرمان را از دیدگاه تخصصی خود شناسایی کرد این امر در متن قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به وضوح بیان شده است.

خبر مرتبط:  افتتاح ۷ پایگاه جدید مدیریت بحران در تهران

یک نماینده تمام عیار ایسا کالانتری ، در صورت پرتاب اتوبوس توسط روزنامه نگارانی که به دعوت سازمان محیط زیست به مأموریت رفته بودند ، در همان مصاحبه تردیدهایی را در مورد عملکرد نیروهای امنیتی در رسیدن به محل برگزاری ایجاد کرد . درباره نقش آژانس حفاظت از محیط زیست در عدم تأمین وسیله نقلیه مناسب برای مأموریت روزنامه نگاران توضیح دهید ، و عدم هماهنگی با بخشهای ایمنی ترافیک همچنین در صورت مشاهده موارد عمده ، عوارض جانبی شاکی و ناوگان حمل و نقل عمومی را به خبرنگاران پرداخت می کند توسط سازمان ، شهادت نمی دهد.

پلیس: نظر افسران خبره تصادفات ، نظر مقام قضایی است

با این حال ، می توان ادعاها و اظهارات مقامات محیط زیست را درباره تصادف اتوبوس خبرنگاران با بررسی اسناد و مکاتبات موجود در مورد این سفر و اتوبوس پیشنهادی بررسی کرد. اما مجله سلامتی ایران بخشی از اظهارات عملی معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را در مورد نظر کارشناسی پلیس راهور در تصادفات بررسی کرده است. در این رابطه سرهنگ عین الله جهانی ، معاون و دکترای حقوق فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نازا موقعیت گزارش پلیس را برای بررسی تخلفات توصیف می کند.

جهانی در مصاحبه با مجله سلامتی ایران گفت: وی در مورد اهمیت و نقش گزارش پلیس در اعلام عاملان تصادفات گفت: اولاً طبق ماده 17 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نظر کارشناسان تصادفات نظر کارشناسان رسمی دادگستری است. طبق گزارشی از سوی یک مقام قضایی ، پلیس در جاده ها بر اساس قانون در حال آماده سازی برای یک تصادف رانندگی است.
معاون پلیس راهور ناجا ادامه داد: گزارش پلیس در مورد تصادفات و سوانح رانندگی به ضابطان دادگستری گزارش کارشناسی است ، طبق قانون گزارشات کارشناسی در هر صورت یکی از اسناد اصلی محسوب می شود و قضات در دادگاه ها درخواست این تصمیم را دارند.
وی با اشاره به اهمیت نظر کارشناسی در دادگاه ها ، گفت ؛ تأسیس انجمن متخصصان قضایی حرفه ای براساس اهمیت و حساسیت موضوع تخصص برای متخصصان است. بنابراین نمی توان نظرات کارشناسان را در این زمینه زیر سال برد یا بی تأثیر دانست.

خبر مرتبط:  موج گرما در آمریکا و هشدار از کار افتادن سیستم تولید برق در کالیفرنیا

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، که می گوید گزارش های کارشناسی اساس اصلی تصمیمات قضایی است ، گفت: “قاضی این پرونده اختیار دارد از نظریه خبره به عنوان راهی برای رسیدن به حقیقت استفاده کند.” به عبارت دیگر ، نظرات خبرگان راهی برای احیای حقوق محو شدنی افراد است.
جهانی گفت که استفاده از نظرات کارشناسان و کارشناسان یکی از راه های کشف حقیقت است و قاضی پرونده را نمی تواند از ترافیک آتش سوزی ، ترافیک ، استخراج معادن مطلع شود. زمان ، بنابراین قدرت و توانایی استفاده شده توسط متخصصان برای حکمرانی در حوادث مختلف. در زمینه تصادفات ، پلیس راهور موظف به بررسی و تهیه گزارش تصادفات و ارائه این گزارش به مراجع قضایی است. البته علاوه بر دادگستری ، گزارش پلیس مبنای بیمه و سایر اقدامات اداری است.

در تحقیقات مربوط به تصادفات رانندگی ، کارشناسان پلیس تمام جنبه های مشکل ، علل و عواملی را که در وقوع حادثه تأثیر می گذارند بررسی می کنند و در آخر علت اصلی یعنی علت اصلی حادثه را منتشر می کنند: این یکی از وظایف قانونی است از پلیس این موردی نیست که پلیس در مورد یک حادثه اظهار نظر کند. در عوض ، طبق قانون ، پلیس باید نظر خود را در مورد علل تصادفات رانندگی بیان کند و آن را به مقام قضایی ارائه دهد.

جهانی همچنین به تبصره 14 بند 14 قانون رسیدگی به حوادث رانندگی اشاره كرد كه بیان می دارد ، طبق گفته یك كارشناس تصادف ، نقص جاده یا وسیله نقلیه به عنوان یك عامل یا علتی شناخته می شود كه حادثه و مقامات مربوطه مسئول جبران خسارت هستند.

گزارش های پلیس در مورد علل تصادفات در تصمیم گیری قضایی مثر است

در طرف دیگر گفتگو با مجله سلامتی ایران ، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد اظهارات تجریشی به مدیر محیط زیست در مورد واکنش پلیس به حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: آقای تجریشی گفت پلیس دارد ، این عقیده ای است که باید توسط قانون و یکی از مهمترین گزارشاتی است که واقعه را تعیین می کند. همانند آتش سوزی ، آتش نشانان می توانند عمدی یا بی پروا بودن تصادف را تشخیص دهند. بنابراین گزارش تهیه شده توسط کارشناسان پلیس راهور یک گزارش رسمی و بسیار مهم است.

خبر مرتبط:  گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در اروپا/ بزرگترین حریقِ کالیفرنیا، خانه‌ها را سوزاند

جهانی ادامه داد: به طور كلی در دادگاه ها و دادسراها براساس همان نظر كارشناسان پلیس ، انتصاب یا قرار نهایی و حكم در دادگاه نیز صادر می شود. در نهایت ، تصمیم گیری در این زمینه با نظر مقام قضایی است ، اما در این تصمیم ، گزارش پلیس جدی گرفته می شود ، زیرا گزارش با بررسی تمام جوانب و شرایط حادثه تهیه می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین در مورد مدت تصادفات گفت: به طور کلی مراحل تحقیق و تحقیق از دادسرا آغاز می شود و ممکن است زمان آن با توجه به حادثه یا تصادف متفاوت باشد.

محیط زیست وظیفه نقش خود را بر عهده دارد

به نظر می رسد معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق مرکز احیای دریاچه ارومیه توصیه می کند که کلانتری را به عنوان نماینده رسمی خود برای پیگیری فاجعه تعیین کند. تصادف با واژگونی اتوبوس روزنامه نگار “و در بهبودی و معالجه آسیب دیدگان دریغ نکنید.” گزارش های رسمی تصادف برای اتوبوس ، قبل از س reportersال از خبرنگاران محیط زیست ، در این باره اطلاعیه های پلیس بدین معنی که “کمبود وسیله نقلیه مناسب و ناآشنایی راننده از بی توجهی جاده ای هماهنگ کننده سفر و عدم هماهنگی با بخشهای ایمنی ترافیک” را توضیح دهیم.

س questionsالات بی پاسخ در مورد این حادثه باقی مانده است که توسط سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان میزبان مأموریت پاسخ داده می شود ، این تنها بخشی از بیانیه پلیس است. سایر حقوق از جمله چگونه اتوبوس شویم این شرکت اظهار داشته است که علاوه بر رد سایر روزنامه نگاران حادثه ، هیچ سندی برای اثبات آن ارائه نشده است. عدم نتیجه گیری در این حادثه و برخورد قانونی و آموزنده با عاملان و عاملان این حادثه بدیهی است.

انتهای پیام