قبل و بعد از واکسیناسیون علیه کرونا کدام مواد غذایی را بیشتر بخوریم؟

تغذیه یک مسئله مهم قبل و بعد از واکسیناسیون کرون است و باید س beال شود که چه غذاهایی باید قبل و بعد از واکسن کرونا مصرف شود.

به گزارش مجله سلامتی ایران و طبق دفتر اصلاح تغذیه جامعه در وزارت بهداشت ، مقدار زیادی آب و مایعات در مواد غذایی وجود دارد که باید قبل و بعد از واکسیناسیون بیماری کرونا دنبال کنید. آب و مایعات زیادی بنوشید. آبرسانی کافی قبل و بعد از واکسن Covid-19 بسیار مهم است. مصرف مایعات کافی به بدن کمک می کند تا در مقابل واکسیناسیون عملکرد بهتری داشته باشد اما معمولاً از فشار خون پایین در افرادی که از واکسیناسیون یا واکسن می ترسند جلوگیری می کند.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا یا بیماری ریوی باید در مورد مصرف مایعات با پزشک خود صحبت کنند. غذاهای آبدار مانند میوه ها ، سبزیجات ، سوپ ها و آبگوشت ها به بدن کمک می کنند تا بدن را هیدراته کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. اگر بعد از واکسیناسیون تب دارید ، نوشیدن مایعات و غذاهای آبدار به مقدار زیاد توصیه می شود.

توجه داشته باشید که آب میوه های شیرین و نوشیدنی های شیرین مانند شربت های بسیار شیرین ، نوشیدنی های گازدار و تمام نوشیدنی های شیرین می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و عملکرد آن را مختل کنند. بهترین نوشیدنی آب است. مصرف آب میوه های تازه و طبیعی ، کم نمک و دوغ غیر گازدار ، شربت خانگی کم شیرین نیز برای آبرسانی به بدن ایده آل است.

خبر مرتبط:  خطرات جدی "قلیان" برای "سلامت"

ثانیا ، غذا ضد التهاب است. رعایت یک رژیم غذایی سالم برای مدت طولانی پاسخ ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به ما کمک می کند تا بهتر با عفونت ها مقابله کرده و پاسخ ایمنی قوی تری به واکسیناسیون داشته باشیم. مصرف بیشتر غذاهای تازه و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات ، ماهی های چرب ، آجیل و دانه ها می تواند به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک کند. این به این دلیل است که باعث التهاب کمتری در بدن می شود. مصرف غذاهای ضد التهاب قبل و بعد از واکسن می تواند کمک کند.

افزودن ادویه جات مانند زنجبیل ، نعناع فلفلی ، دارچین ، فلفل ، زردچوبه ، سیر و پیاز به دلیل خاصیت ضدالتهابی برای تهیه غذا توصیه می شود. زردچوبه را می توان به چای نیز اضافه کرد. ماهی همچنین غذایی ضدالتهاب است. ماهی های چرب مانند سالمون ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی قزل آلا ، کپور و روغن کبد ماهی دارای امگا 3 بالا به عنوان عوامل ضد التهاب هستند.

آجیل و دانه ها و دانه هایی مانند بادام ، گردو ، پسته ، فندق ، بادام زمینی و دانه کنجد ، روغن کنجد و روغن زیتون نیز یک ماده غذایی ضد التهاب محسوب می شوند.

سوم ، بیشتر از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید. به طور کلی ، مصرف روزانه سه تا پنج واحد سبزیجات و 2 تا چهار واحد میوه ، آنتی اکسیدان هایی از جمله روی ، سلنیوم ، ویتامین A و ویتامین C را فراهم می کند که برای عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. خوردن مقدار زیادی سبزیجات ، سالاد و میوه قبل و بعد از واکسیناسیون بین و بین توصیه می شود.

خبر مرتبط:  شناسایی ویروسی که احتمالا موجب کووید طولانی‌ می‌شود

چهارم ، استفاده از مکمل های غذایی پروتئینی برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن ، از جمله مصرف مقدار کافی پروتئین در روز و جایگزین های آن ، از جمله حبوبات ، تخم مرغ ، گوشت ، به ویژه مرغ های سفید و ماهی توصیه می شود. منابع غذایی پروتئینی حاوی ریز مغذی هایی مانند روی و سلنیوم هستند که با خواص آنتی اکسیدانی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

شیر و لبنیات ، از جمله ماست ، پنیر و ماست ، کلسیم و فسفر را تأمین می کنند و منابع پروتئین هستند.

پنجم ، مکمل ویتامین D ؛ ویتامین D تنها ویتامینی است که به مقدار کافی از منابع غذایی تأمین نمی شود و طبق گفته وزارت بهداشت ، مصرف ماهیانه 50000 واحد مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، به استثنای مادران باردار ، ضروری است. آنها روزانه 1000 واحد دریافت می کنند. ب سایر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تأمین می شود و با رعایت تعادل و تنوع در رژیم غذایی و استفاده از گروه های اصلی غذایی ، از جمله نان و غلات ، به ویژه غلات سبوس دار ، میوه ها ، سبزیجات ، شیر و لبنیات ، گوشت ، هیچ مکمل ویتامین دیگری تأمین نمی شود. و تخم مرغ و حبوبات.

انتهای پیام