نماد سایت مجله سلامتی ایران

فونی شاپ : راهکار های بهبود عملکرد باتری موبایل

اینترنت, گرما, موبایل

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند از باتری موبایل خود ناراضی هستند که حتی یک نصفه روز هم نمی توانند از آن استفاده کنند.

ما قصد داریم راهکار هایی برای بهبود عملکرد باتری موبایل معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

هنگام اتصال شارژر با موبایل کار نکنید

استفاده از موبایل هنگامی که در حال شارژ است به طور مستقیم ضرری برای باتری ندارد.

باتری های موبایل بشدت نسبت به گرما حساس هستند. گرما باعث کم شدن عملکرد باتری و کاهش عمر مفیدش می شود. هنگامی که موبایل در حال شارژ است طبیعتا به خاطر ورود جریان الکتریکی گرم می شود و همچنین هنگامی که از موبایل استفاده می کنید به دلیل روشن بودن، باتری شروع به گرم شدن می کند.

حالا تصور کنید هنگامی که موبایل درحال شارژ است همزمان با آن کار کنید. نتیجه این کار گرم شدن بیش از اندازه باتری است.

پس بهتر است هنگام شارژ موبایل را به حال خود رها کند.

همچنین اگر در مکانی گرم هستید و قصد شارژ کردن موبایل خود را دارید بهتر است قابلیت فست شارژ آن را غیر فعال کنید تا مانع گرم شدن بیش از اندازه آن شوید.

دیتا و وای فای را خاموش کنید

یکی از مهم ترین دلایل زود تمام شدن باتری های موبایل روشن بودن دیتا یا وای فای است.

زمانی که موبایل شما به اینترنت متصل می شود برنامه های موبایل در پس زمینه بصورت خودکار به اینترنت متصل شده و باعث افزایش میزان استفاده از باتری می شوند. همچنین بهتر است هنگامی که امواج اینترنت ضغیف هستند اینترنت خود را خاموش کنید. چون در این حالت موبایل تلاش بسیاری برای متصل ماندن می کند استفاده از باتری نیز چند برابر می شود.

روشنایی نمایشگر را کم کنید

در موبایل ها یکی از اصلی ترین قطعاتی که بیشترین استفاده از باتری را دارد نمایشگر است. بهتر است هنگامی که نیاز به روشنایی زیادی ندارید نور صفحه را تا جایی که باعث فشار به چشمانتان نشود پایین بیاورید.

قابلیت Auto-Brightness را خاموش کنید

این قابلیت باعث می شود که روشنایی صفحه بصورت خودکار با توجه به نور محیط انتخاب شود. با فعال بودن Auto-Brightness میزان مصرف باتری بسیار افزایش پیدا می کند. چون سنسور دائما فعال بوده و اطلاعات نور محیط را به پردازنده می فرستد که در استفاده از باتری تاثیر چشم گیری دارد.

پس برای بهبود عملکرد باتری موبایل ها مخصوصا باتری سامسونگ و باتری شیائومی بهتر است به تنظیمات رفته و این قابلیت را خاموش کنید.

موبایل خود را خنک نگه دارید

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم گرما بزرگترین دشمن باتری های موبایل است. پس تا حد امکان سعی کنید در محیط های گرم از موبایل استفاده نکنید تا دمای آن بیش از حد بالا نرود.

سیستم عامل موبایل را آپدیت کنید

کمپانی های تولید کننده موبایل دائما در حال سعی در برطرف کردن مشکلات نرم افزاری موبایل ها هستند. از این رو هر چند وقت یک بار سیستم عامل های بهینه شده را در قالب آپدیت به مشتریان ارائه می دهد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد می باشید که هنگام نمایش پیام برای آپدیت کردن سیستم آن را نادیده می گیرید سخت در اشتباه هستید.

برنامه های پس زمینه را ببندید

بعد از اینکه کارتان با موبایل و اپلیکیشن ها تمام شد آن ها را بصورت کامل ببندید.

چون برنامه ها بعد از خارج شدن در پس زمینه باز می مانند و به مصرف باتری ادامه می دهند.

برنامه های پر مصرف را حذف کنید

بعضی از برنامه ها به دلیل پر حجم بودن یا خیلی موارد دیگر مصرف باتری بالایی دارند. بنابراین بهتر است با مراجعه به تنظیمات باتری، Battery Usage را انتخاب کنید و برنامه هایی که باتری زیادی مصرف می کنند را حذف کنید.

این موضوع بصورت چشم گیری بازده موبایل شما را افزایش می دهد.

بهبود باتری با تعویض آن!

اگر چند سالی می شود که درحال استفاده از موبایلتان هستید وقت تعویض باتری آن است. شما با خرید باتری های اورجینال می توانید بصورت قابل توجهی مصرف باتری را بهبود ببخشید.

عمر مفید باتری ها حدود 3 سال است پس اگر از این زمان گذشته است و باتری آن زود خالی می شود بهتر است به فکر تعویض آن باشید. خرید باتری اورجینال از فروشگاه های معتبری مانند فونی شاپ می تواند جان دوباره ای به موبایل شما ببخشد.

منبع:

https://fonishop.com/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

خروج از نسخه موبایل