نماد سایت مجله سلامتی ایران

فولاد با چهره جدید ترمز پرسپولیس را می‌کشد؟

فولاد با چهره جدید ترمز پرسپولیس را می‌کشد؟

هفته هفدهم لیگ برتر

فرشید اسماعیلی, فوتبال, فولاد

فولاد خوزستان برای آنکه به جمع بالا نشینان جدول نزدیک شود باید مقابل پرسپولیسی برنده شود که در خارج از خانه نمی‌بازد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در روز پایانی هفته دوم از دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران ۶ بازی برگزار خواهد شد و در حساس‌ترین بازی فولاد خوزستان از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه بدون تماشاگر شهدای فولاد میزبان پرسپولیس است.

پرسپولیس با ۳۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و فولاد با ۲۱ در رتبه هفتم ایستاده است. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت در حالی که فولاد در دقایق پایانی و اضافه به خاطر اخراج علیرضا کوشکی با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه داد، اما این بار شرایط متفاوت است. سرخپوشان پایتخت به عنوان صدرنشین تلاش خواهند کرد تا بار دیگر در ورزشگاه اختصاصی فولاد به نتیجه خوبی برسند. آن‌ها سه بازی در این ورزشگاه برگزار کرده‌اند و دو پیروزی و یک تساوی به دست آورده‌اند.

شاگردان جواد نکونام این هفته‌ها در شرایط بهتری نسبت به اوایل فصل هستند و تلاش می‌کنند تا کماکان در مدار پیروزی باشند تا ضمن آنکه جدی‌ترین مدعی قهرمانی باقی بمانند فاصله‌شان را با جام کمتر کنند. آن‌ها به عنوان قهرمانی پنج دوره متوالی لیگ برتر به خوبی راه و روش تکرار قهرمانی را بلد هستند و می‌خواهند در مصاف با شاگردان جواد نکونام به پیروزی دست یابند تا در یکی از دیدار‌های این فصل مقابل این حریف مطرح برنده باشند و آمار بهتری از خود به جای بگذارند.

فولاد خوزستان در بازی‌های خانگی خود آمار ضعیفی داشته و در ۸ بازی یک پیروزی، ۶ تساوی و یک شکست را ثبت کرده تا با ۹ امتیاز تیم دوازدهم جدول خانگی باشد، در مقابل پرسپولیس در ۸ بازی خارج از خانه ۵ پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده و با ۱۸ امتیاز بهترین تیم جدول از این حیث است. جواد نکونام برای اینکه این بار مقابل یحیی گل‌محمدی نتیجه بگیرد به دنبال ثبت اتفاقات مهمی است و در همین راستا حتی عذر وریا غفوری، آیندا پاتوسی و احمد عبدالله‌زاده را خواسته است. در مقابل روبرتو تورس اسپانیایی و سعید واسعی به سرخپوشان خوزستان پیوسته‌اند ضمن آنکه فرشید اسماعیلی هم به زودی به شرایط بازی می رسد تا قوای میانی و هجومی فولاد بهتر از قبل شود و نکونام و تیمش بتوانند در نیم فصل دوم نتایج بهتری بگیرند. به همین خاطر هم موفقیت در دیدار با پرسپولیس را به عنوان محرک تیمش در نظر گرفته است چرا که فاصله فولاد با تیم دوم جدول ۹ امتیاز است و هنوز فاصله جبران به منظور حضور در کورس کسب سهمیه آسیایی وجود دارد.

دو تیم تا به حال ۵۰ بازی برابر هم برگزار کرده‌اند که در ۲۵ بازی پرسپولیس و ۱۱ مرتبه هم فولاد برنده شده‌ و ۱۴ بازی با تساوی خاتمه یافته است. یحیی گل‌محمدی در بازی فردا سروش رفیعی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد و سعید صادقی هم نتوانسته به شرایط بازی برسد و همچنان دوران نقاهت را پشت سر می گذارد.فولاد نیز در غیاب بازیکنان سرشناس نیم فصل اول مثل غفوری، پاتوسی، عبدالله زاده و … با چره ای جدید وارد مسابقات خواهد شد.

 

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل