فواید مصرف همزمان گوجه فرنگی و روغن زیتون

به گزارش شفاف ، دانشمندان و محققان دانشگاه ناپل بر ارتباط بین خطر بیماری های قلبی و عادات غذایی تمرکز کرده اند ، به این معنی که تجزیه و تحلیل آنها بر روی مطالعاتی است که در مورد برخی از غذاهای گیاهی که تاثیر قابل توجهی در کاهش خطر مرگ دارند ، متمرکز شده است. ناشی از انواع بیماریهای قلبی است.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا ، بیماریهای قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. در ایالات متحده ، سالانه بیش از 868000 نفر بر اثر بیماری های قلبی ، سکته مغزی یا سایر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند.

بر اساس مجله معروف آمریکایی “بخور این ، نه آن” ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که گوجه فرنگی و روغن زیتون تأثیر فوق العاده ای در کنترل بیماری های قلبی دارند. نتایج این مطالعه تایید می کند که رژیم غذایی غنی از سبزیجات و مقدار کمی گوشت خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

در طول مطالعه ، این مطالعه توضیح می دهد که غذاهای خاصی را شناسایی کرده است که می تواند به کاهش خطر بیماری عروق کرونا ویروس قلب (CHD) و بیماری های قلبی عروقی (CVDs) کمک کند.

برای سبزیجات مختلف ، مصرف بیشتر سبزیجات سبز و گوجه فرنگی در مقایسه با افرادی که سبز کمتری مصرف می کنند ، به ترتیب با کاهش قابل توجه CHD (بسته به میزان مصرف) به ترتیب 17 و 10 درصد همراه است.

گوجه فرنگی چگونه از قلب انسان محافظت می کند؟

خبر مرتبط:  ورود هفدهمین محموله واکسن کرونا از سوی هلال احمر

ایده این است که وقتی فردی گوشت کمتری می خورد و مصرف سبزیجات و گوجه فرنگی را افزایش می دهد ، خطر بیماری قلبی کاهش می یابد.

لیکوپن آنتی اکسیدان سرشار از گوجه فرنگی است که ثابت شده است عملکرد عروق خونی را بهبود می بخشد و از بیماری ها محافظت می کند.

نقش روغن زیتون بر سلامت بدن

این مطالعه نشان داده است که غنی سازی کره غنی از چربی اشباع شده با چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

در یک مطالعه ، محققان دریافتند که افزایش مصرف روغن زیتون بیش از 5 گرم (به عنوان مثال ، یک قاشق غذاخوری (13.3 گرم)) با میزان کمتری از CHD و میزان کمتر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

محققان دریافتند که خوردن سبزیجات حداقل دو بار در روز خطر بیماری های قلبی را تا 34 درصد کاهش می دهد. سبزیجات سبز و گوجه فرنگی بیشترین تأثیرات مثبت را در این مطالعه دارند.

علاوه بر این ، کاهش مصرف گوشت قرمز و سایر گوشت های فرآوری شده (مانند بیکن ، کنسرو ، سالامی و سوسیس) کمتر از دو وعده در هفته می تواند به محافظت از قلب کمک کند.

انتهای پیام