غذاهای مفید و مضر برای سلامت قلب

نیوز’نیوزنیوز:

به گفته معاون انجمن تغذیه ایران ، دکتر ، بیماری ویروس کرونا قلب یا مشکلات ویروس کرونا قلب به صورت مشکلاتی مانند درد آنژین (درد قفسه سینه) و حمله قلبی (حمله قلبی یا سکته مغزی) رخ می دهد. مجید حسن کومی گفت: تشکیل تدریجی رسوبات یا صفحات چربی در لایه داخلی دیواره شریان منجر به بیماری قلبی شده است. این رسوبات جریان خون را محدود می کنند که به آن سخت شدن رگ ها یا تصلب شرایین نیز گفته می شود.

وی گفت: بعضی اوقات علائم واضحی در این بیماری مشاهده نمی شود. وی افزود: “اما تا زمانی كه صدمه به عروق زیاد نباشد علامت ندارد و باعث جریان خون در قلب و درد می شود.” انسداد کامل شریان اصلی ، که خون را به قلب می رساند ، باعث حملات قلبی ناگهانی و کشنده می شود.

وی متداول ترین راه های پیشگیری از تصلب شرایین را تشریح کرد: کاهش فشار خون ، رژیم کم چربی ، کاهش وزن اضافی و ترک سیگار. وی گفت: “به برخی از افراد سایه های ation برای کاهش چربی خون یا کلسترول و تری گلیسیرید داده می شود.”

غذاهایی که قلب را تقویت می کنند

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به غذاهایی که قلب را تقویت می کنند ، اظهار داشتند: برگ کلم ، کلم قرمز ، گل کلم ، کلم بروکسل ، کلم بروکلی ، شلغم ، چغندر ، اسفناج ، مارچوبه ، لوبیای سبز ، نخود سبز ، لوبیای قرمز ، نخود فرنگی ، عصاره مخمر به ویژه ویتامین B مطالعات متعدد نشان داده است که اسید فولیک و به طور طبیعی اسید فولیک در رژیم غذایی ، ماده ای به نام هموسیستئین در خون را کاهش می دهد و از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

خبر مرتبط:  هلال احمر در حال تامین واکسن آنفلوآنزا مورد نیاز کشور است

غذاهایی مفید و مضر برای سلامت قلب

وی ادامه داد: دانشمندان معتقدند این ماده به طور مستقیم به دیواره رگها آسیب می رساند و منجر به تشکیل رسوبات چربی می شود. تخمین زده می شود که افزایش مصرف روزانه 100 میکروگرم اسید فولیک خطر مرگ ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب را در مردان 7٪ و در زنان 5٪ کاهش می دهد.

متخصصان تغذیه می گویند که بروز بیماری ویروس کرونا قلب در جوامعی که مقادیر زیادی ماهی چرب یا به طور کلی غذاهای دریایی مصرف می کنند کمتر است. آنها در کاهش خطر لخته شدن خون و جلوگیری از ایجاد چربی مضر خون مفید هستند.

وی ادامه داد: مصرف ماهی حداقل 3 بار در هفته به افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند و برای کسانی که می خواهند از این بیماری پیشگیری کنند توصیه می شود.

کمی با اشاره به سایر غذاهای سالم برای قلب گفت: جو دو سر ، حبوبات ، سیب و گلابی سرشار از فیبر محلول است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند. سیر نیز تأثیر مشابهی دارد. کلسترول خون بالا ، به ویژه کلسترول بد LDL ، یک عامل خطر برای تصلب شرایین است و مصرف منظم چنین غذاهایی می تواند به کاهش LDL کمک کند. روغن زیتون ، روغن کانولا ، آجیل و دانه ها همچنین حاوی یک اسید چرب به نام MUFA هستند که به کاهش سطح LDL کمک می کند.

وی ادامه داد: میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی مفیدی هستند که از آسیب ناشی از ویتامین های آنتی اکسیدان (ضد سرطان) ، مواد معدنی و مواد سرطان زا به دیواره رگ ها جلوگیری می کنند.

خبر مرتبط:  کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری / پیشنهاد به ستاد کرونا درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده

چه غذاهایی نباید بخوریم؟

وی با اشاره به غذاهایی که برای سلامت قلب مضر هستند ، گفت: “مصرف بیش از حد گوشت قرمز و فرآورده های گوشتی ، لبنیات پرچرب ، خامه و کره ، میزان LDL خون را افزایش می دهد ، باید کاهش یابد”. مصرف کیک و بیسکویت به دلیل نوع چربی موجود در آنها میزان LDL را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: انواع غذاهای آماده و کنسرو شده و سوپ ها ، غذاهای بیرون ، سوسیس و کالباس و به طور کلی گوشت های بدون نمک و گوشت و محصولات آن به طور کلی و همچنین تنقلات نمک و پر نمک از دیگر غذاهای مضر هستند. می توان به آنها استناد کرد. مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا مرتبط است ، که یک عامل خطر جدی برای بیماری های قلبی است. کاهش مصرف این غذاها و نمک سفره می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

کومی در پایان با تأکید بر اهمیت پرهیز از استعمال دخانیات برای حفظ سلامت قلب و عروق گفت: “نیکوتین ضربان قلب را افزایش می دهد ، فشار خون را افزایش می دهد و نیاز به اکسیژن بافت قلب را افزایش می دهد.” سیگار کشیدن توانایی خون را در حمل اکسیژن کاهش می دهد و مواد سرطان زای دود سیگار به دیواره رگ ها آسیب می رساند. از طرف دیگر ، برای کاهش استرس باید عضلات را شل و شل کرد. زیرا استرس با افزایش هورمون های استرس (از جمله آدرنالین) باعث افزایش تولید و افزایش کلسترول می شود.

غذاهایی مفید و مضر برای سلامت قلب