علمی و پزشکی

غذاهای زمستانی سالم و انرژی‌زا برای کودکان

زمستان سبزی های مخصوص به خود را دارد که به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد به همه افراد از جمله کودکان توصیه می شود.

به گزارش مجله سلامتی ایران، با کاهش دما و کوتاه شدن ساعات روز، سطح انرژی می تواند کاهش یابد. بنابراین ممکن است کودکان در ماه های سرد و زمستان تحرک کمتری داشته باشند. همچنین توجه به تغذیه مناسب در این فصل از سال بسیار مهم است. تغییرات خلق و خو، کاهش انرژی، تمرکز، اشتها و خواب در این فصل غیرمعمول نیستند، اما می توانند نشانه های یک بیماری زمینه ای جدی تری باشند.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، انتخاب های غذایی سالم می تواند به سلامت روان کودک شما در فصول سرد سال کمک کند. غذاهای زیر را در نظر بگیرید تا فرزندانتان را در زمستان سالم و شاد نگه دارید.

ماهیاسیدهای آمینه مانند تریپتوفان، تیروزین و گلوتامین که بلوک های سازنده پروتئین موجود در ماهی سالمون و سایر منابع پروتئینی هستند، انتقال دهنده های عصبی تولید می کنند که به تنظیم خلق و خو کمک می کنند. شواهد موجود نشان می دهد که مصرف ماهی با کاهش خطر افسردگی مرتبط است. ماهی ها، به ویژه سالمون، مملو از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برخی مطالعات نشان داده است که می تواند به مدیریت افسردگی کمک کند. ماهی منبع عالی پروتئین برای سلامت قلب است. برخی از کودکان ماهی پخته می خورند. در این موارد سعی کنید از طعم ها و سس هایی که دوست دارند استفاده کنید یا ماهی را به قطعات کوچک برش دهید و با سبزیجات کباب درست کنید.

مرکبات: مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. آنها همچنین فیبر غذایی را فراهم می کنند. کودکان عموما این میوه ها را دوست دارند. از آنجایی که آنها معمولاً بدون دانه هستند، پوست کندن آنها آسان است و خوردن آنها سرگرم کننده است. بنابراین آنها برای میان وعده های مدرسه عالی هستند.

اسکواشکدو تنبل سرشار از کاروتنوئیدها است که پیش ساز ویتامین A هستند. مصرف آن برای سلامت قلب و ایمنی بدن مفید بوده و در عین حال باعث سلامت پوست نیز می شود. منبع خوبی از فیبر غذایی است که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند. اکثر انواع کدو حلوایی زمستانه به طور طبیعی شیرین هستند.

گل کلم: این عضو از خانواده سبزیجات به دلیل محتوای فیتوشیمیایی بالا و توانایی آن در جلوگیری از سرطان و التهاب شناخته شده است. گل کلم به تنهایی خوشمزه است، اما به راحتی با طعم های دیگر ترکیب می شود. سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از ویتامین K برای سیستم ایمنی سالم و استخوان‌های سالم است، اما این همه چیز نیست. گل کلم منبع خوبی از فولات، ویتامین B مهم برای رشد و نمو است و سرشار از فیبر غذایی است.

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان را در وب سایت ما هر روز منتشر و گزداوری میشود.