علمی و پزشکی

عکس | دوچرخه‌های 100 میلیون تومانی و تجربه عجیب ترکیه با اسکوتر برقی!

نگار علی اخبار آنلاینبا وجود یک میلیارد دوچرخه در جهان و 40 میلیون دوچرخه برقی تا سال 2023، شگفت انگیز است که ببینیم دوچرخه های برقی تا کجا پیش رفته اند و چقدر می توانند ما را به حرکت در آورند.

عکس 100 میلیون تومان دوچرخه;  شاخص توسعه جهانی امروز؟

اولین دوچرخه های برقی در سال های 1880 و 1890 در دفاتر ثبت اختراع فرانسه و ایالات متحده به ثبت رسید. در فرانسه، اولین سه چرخه برقی بود که قدرت موتور آن توسط یک سیستم اهرمی دستی بدون پدال کنترل می شد.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان روسی: این پهپاد ایرانی بهتر از موشک کروز است! / شکل

روشی عجیب و شگفت انگیز برای تقلب با کنه های آبی!

در ایالات متحده، یکی از اولین اختراعات برای اوگدن بولتون جونیور در سال 1895 برای دوچرخه ای با باتری با موتور توپی نصب شده روی چرخ عقب و باتری در مثلث اصلی قاب صادر شد. مفهوم آن با برخی از دوچرخه های الکترونیکی مدرن بسیار متفاوت است. با گذشت زمان، طرح ها و دوچرخه های بیشتری به دنیا آمدند که برخی از آنها ایده های اساسی بسیاری از ماشین های امروزی ما را نشان می دهند.

در سال 1897، Hosea W. از بوستون. لیبی یک دوچرخه برقی اختراع کرد که از یک “موتور الکتریکی دوبل” نیرو می گرفت. موتور در اطراف مرکز تنظیم میل لنگ طراحی شده است. این مدل از اصول طراحی و عملکرد مشابه موتورهای وسط محرکی که امروزه در برخی از دوچرخه ها می بینیم پیروی می کند.

عکس 100 میلیون تومان دوچرخه;  شاخص توسعه جهانی امروز؟

با ذهن خلاق و پرتلاش، طرح‌های زیادی برای دوچرخه‌های برقی ایجاد شد، اما بسیاری از آن‌ها هرگز به تولید نرسیدند، اغلب در دفاتر ثبت اختراع و روی تخته‌های طراحی می‌نشینند تا زمانی که تاریخ مصرفشان تمام شود یا دور ریخته شود. با توجه به رشد روزافزون و محبوبیت خودروها و موتورهای احتراقی، دوچرخه های برقی تا حد زیادی روی کاغذ باقی مانده اند.

عکس 100 میلیون تومان دوچرخه;  شاخص توسعه جهانی امروز؟

در اواسط قرن بیستم، دوچرخه های برقی اولین تولید انبوه خود را تجربه کردند. اروپا یکی از اولین جاهایی بود که با سطح تولید بالا و مصرف بالا شاهد این پذیرش اولیه بود. 1932 اولین همکاری فیلیپس و سیمپلکس برای ایجاد دوچرخه برقی فیلیپس سیمپلکس (تصویر بالا) بود. با گذشت زمان، فناوری و ساخت ژاپنی با پاناسونیک در سال 1975 و سانیو اناکل در سال 1989 وارد عرصه دوچرخه های برقی شد. این دوچرخه‌ها همچنان از باتری‌های سرب اسید و NiCad استفاده می‌کردند که نسبت به باتری‌های جدیدتر و سبک‌تر سنگین‌تر بودند.

خبر مرتبط:  "دلمیکرون" سویه نیست - مجله سلامتی ایران

در سال 1989، یکی از مهم‌ترین نوآوری‌ها در قالب اولین چرخه پدالک یا برقی پدال (که امروزه به آن کمک پدال می‌گویند) رخ داد. به جای استفاده از مکانیزم دریچه گاز برای کنترل موتور، مانند تمام مدل‌های قبلی، به راکب اجازه می‌داد دوچرخه‌ای برقی سوار شود که شبیه دوچرخه‌های معمولی نبود. مایکل کوتر این سیستم های پدال را روی برخی از دوچرخه های شخصی خود توسعه داد (تصویر زیر)، اما همچنین به Velocity در ساخت دوچرخه الکتریکی دلفین 1992 برای خرید مصرف کننده کمک کرد. به دنبال دوچرخه‌های کاتر pedelec، کمک پدال برای دوچرخه‌های الکترونیکی مدرن رایج است. برخی از شرکت ها دستیار دریچه گاز را انتخاب می کنند در حالی که برخی دیگر دستیار پدال را انتخاب می کنند، یا برخی از شرکت ها هر دو فناوری را در طراحی خود گنجانده اند. پیشرفت‌های بیشتری در دوچرخه‌های الکترونیکی مدرن و در قالب باتری‌های لیتیوم یونی برای افزایش ظرفیت باتری و کاهش قابل توجه وزن کلی باتری نسبت به برخی از رقبا و پیشینیان انجام شده است.

عکس 100 میلیون تومان دوچرخه;  شاخص توسعه جهانی امروز؟

با گذشت زمان، فناوری های بیشتری در اواخر دهه 1990 معرفی شدند، از سبک های مختلف حسگرها تا کنترل های الکتریکی. با این حال، در حال حاضر، دوچرخه های برقی کمتری برای خرید وجود دارد که دوچرخه های معمولی همچنان بر بازار مسلط هستند. در اواخر قرن بیست و یکم، تولید دوچرخه های برقی در بازاری که به طور سنتی تحت سلطه تولید و استفاده منظم از دوچرخه بود، واقعاً رونق گرفت و اقبال زیادی به دست آورد. تا سال 2001، اصطلاحات “ebike”، “دوچرخه برقی”، “pedelec” و “دوچرخه با کمک پدال” معمولا برای اشاره به دوچرخه های برقی استفاده می شد.

ارزش بازار دوچرخه برقی نزدیک به صد میلیارد دلار است

امروزه تولید و استفاده از دوچرخه های برقی در سراسر جهان به طور پیوسته در حال افزایش است. بر اساس داده های Fortune، انتظار می رود اندازه بازار جهانی دوچرخه های برقی از 35.69 میلیارد دلار در سال 2021 به 92.19 میلیارد دلار در سال 2028 افزایش یابد. به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود بازار جهانی دوچرخه‌های برقی به دلیل شارژ سریع باتری‌ها، شاهد رشد بالایی باشد و آن را به جایگزین ارزان‌تری برای حمل‌ونقل تبدیل کند.

خبر مرتبط:  بررسی علت بروز بیماری‌ گوارشی میان دانشجویان دو دانشگاه توسط وزارت بهداشت

آسیا و اقیانوسیه به دلیل افزایش تراکم وسایل نقلیه و حمل و نقل عمومی و زیرساخت های رو به رشد دوچرخه های الکترونیکی در اقتصادهای نوظهور مانند چین و ژاپن، بیشترین سهم از بازار دوچرخه های برقی را در دوره پیش بینی شده در اختیار دارد. علاوه بر این، افزایش سختگیری هنجارهای انتشار برای موتورهای گازسوز باعث افزایش بیشتر رشد بازار خواهد شد.

انتظار می رود بازار اروپا رشد قابل توجهی داشته باشد. در ژوئیه 2021، اتحادیه اروپا ویرایش دوم اطلس تحرک اروپایی را منتشر کرد. بر اساس این تحقیق، تولیدکنندگان قطعات موتور الکتریکی در 23 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فعالیت می کنند. حدود 900 شرکت کوچک و متوسط ​​حدود 120000 نفر را استخدام می کنند و بیش از یک میلیارد یورو در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند.

انتظار می رود بازار در آمریکای شمالی به سرعت توسعه یابد. بر اساس گزارش NABSA، تعداد سیستم های اشتراک دوچرخه با استفاده از دوچرخه های الکتریکی از 28 درصد در سال 2019 به 44 درصد در سال 2020 افزایش یافته است.

عواملی مانند افزایش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در اقتصادهای نوظهور و افزایش حمایت از دوچرخه‌های الکترونیکی در قالب مشوق‌ها باعث رشد بازار دوچرخه‌های الکترونیکی در دوره پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این، افزایش پذیرش دوچرخه های الکترونیکی در سیستم های اشتراک دوچرخه شهری و افزایش آگاهی از مزایای سلامتی باعث افزایش تقاضا می شود.

بر اساس این تحقیق، مردم آمریکای شمالی در سال 2020، 83.4 میلیون سفر را با وسایل نقلیه ریزموبایل مشترک انجام دادند که بیش از نیمی از کل سفرها در سال 2019 است. بیش از یک سوم تمام سفرها توسط اسکوترهای الکترونیکی انجام می شود. دوچرخه های پدالی و دوچرخه های الکترونیکی بیش از دو سوم سفرها را تشکیل می دهند. با وجود کاهش در سایر الگوهای سفر، تعداد سفرهای دوچرخه الکترونیکی از 7 میلیون به نزدیک به 10 میلیون در طول همه گیری افزایش یافت.

غول موتورسیکلت ژاپنی وارد دنیای دوچرخه های برقی شده است

دو سال پیش، یاماها صنعت eMTB را با خط دوچرخه های کوهستانی برقی YDX-MORO شگفت زده کرد. مدل‌های جدید دارای قاب دوقلو و جدیدترین موتور وسط درایو آن زمان یاماها PW-X2 بودند.

اکنون سازنده دوچرخه الکترونیکی یک موتور دوچرخه الکترونیکی پیشرفته PW-X3 دارد که می تواند در محدوده رده بالای YDX-MORO eMTB کار کند و بنابراین، مدل های جدید YDX-MORO 05 و YDX-MORO 07 متولد شدند.

خبر مرتبط:  زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

مدل‌های جدید YDX-MORO 07 و YDX-MORO 05 طیف قابل‌توجهی از راندمان، گشتاور بالا، فناوری قطعات بسیار پیشرفته و نرم‌ترین کمکی که تا به حال در یک دوچرخه الکتریکی تجربه شده است را در یک بسته کامل سبک و قوی به ارمغان می‌آورند.

عکس 100 میلیون تومان دوچرخه;  شاخص توسعه جهانی امروز؟

گفته می شود موتور PW-X3 با مشخصات به روز شده خود، عملکرد قابل توجهی را به دوچرخه الکترونیکی جدید ارائه می دهد. حداکثر گشتاور موتور وسط درایو 85 نیوتن متر و توان خروجی 250 وات است. با این حال، این شرکت ادعا می کند که در واقع می تواند حداکثر توان 500 وات را در حالت بالاترین قدرت خود تولید کند.

هر دو YDX-MORO 05 و YDX-MORO 07 تا 20 مایل در ساعت (32 کیلومتر در ساعت) حرکت می کنند و نام دوچرخه برقی کلاس 1 را در ایالات متحده حفظ می کنند.

قیمت دوچرخه های برقی چقدر است؟

بررسی قیمت ها در بازار دوچرخه های برقی نشان می دهد که قیمت این دوچرخه های برقی بین 550 تا 3550 دلار است.

تجربه عجیب در ترکیه با اسکوتر برقی!

از هلند گرفته تا بسیاری از کشورهای جهان حتی در تهران، تجربه استفاده از دوچرخه با قدرت کمکی برقی به عنوان راه حلی برای فرار از ترافیک و کمک به مدل سازی حمل و نقل شهری سالم و بدون دود استفاده می شود، اما ترکیه مدل متفاوتی از اینها است. روزها. او تمام دنیا را تجربه می کند. ترکیه تعدادی از بهترین برندهای تولید کننده اسکوتر برقی را برای شهر موج ها با ارتفاع زیاد با برند مارتی انتخاب کرده است. تجربه ای که احتمالاً به افراد کمک می کند به دلیل عدم تحرک بدنی عرق نکنند و البته با سرعت متعادل این اسکوترهای مشترک به کاربران کمک می کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسند. این روزها اسکوترها با دوچرخه های برقی سهم بازار را به خود اختصاص داده اند و به دلیل فضای کم و البته مدار عملیاتی و قدرت مانور بالا به وسیله ای برای حمل و نقل عمومی تبدیل می شوند.

این اسکوترهای برقی دارای موتور محرکه و بدنه بدون نیاز به حرکت هستند و بسته به تبدیل لیر ترکیه به ریال از ده میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند و در استانبول مشتری روزانه دارند. و این الگو به زودی در دیگر شهرهای ترکیه و شاید دیگر پایتخت های پرجمعیت با ارتفاعات ناهموار در خاورمیانه تکرار خواهد شد. شاید شهرهایی مانند تهران یک سال پیش دوچرخه های بدون دود را ذخیره کردند.

227227

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان را در وب سایت ما هر روز منتشر و گزداوری میشود.