علمی و پزشکی

علائم استرس وافسردگی بر روی پوست ظاهر می‌شود

به گزارش شفاف، کارشناسان تاکید می کنند که پوست، مو و ناخن به طور خاص تحت تاثیر استرس و در نتیجه تنش قرار می گیرند.

کرا بار، متخصص پوست و مو، می گوید: مغز و پوست ما ارتباط نزدیکی با هم دارند، به این معنی که وقتی استرس مزمن ناشی از کار، روابط یا رویدادهای جاری را تجربه می کنیم، پوست هدف و منبع هورمون های استرس است که باعث خارش می شوند. التهاب، تحریک و عفونت. وقتی متوجه شدید که استرس چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد، می توانید به طور مؤثرتری از تمرینات ذهن و بدن برای کمک به کاهش استرس و بهبود سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی خود استفاده کنید.

به گفته متخصصان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن، آنچه را که در داخل بدن می گذرد منعکس می کند و استرس باعث افزایش التهاب، کاهش سرعت بهبود زخم و تاثیر منفی بر وضعیت پوست می شود.

هنگامی که تحت استرس قرار می گیرند، غدد چربی بیشتری تولید می کنند که می تواند آکنه را در افراد مستعد آکنه بدتر کند. استرس می تواند محرک بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما باشد.

استرس تاثیر زیادی بر پیری پوست ما دارد، زیرا هورمون‌های استرس، کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه می‌کنند و در تجدید آن اختلال ایجاد می‌کنند، که می‌تواند منجر به تسریع پیری و خطوط ریز و چین و چروک شود.

مو و رشد آن می تواند تحت تاثیر استرس باشد که منجر به نازک شدن و ریزش می شود. اگرچه بیشتر ریزش موی ناشی از استرس موقتی است، اما درمان سریع آن برای جلوگیری از آسیب غیرقابل برگشت بسیار مهم است.

خبر مرتبط:  ماماهای برگزیده استان قم تجلیل شدند

استفاده از تمرینات ذهن و بدن می تواند به تنظیم پاسخ استرس، کاهش علائم و عوارض جانبی درمان سرطان و بهبود کیفیت زندگی کمک کند، که با بهبود بهبود و وضعیت پوست مرتبط است. بار می گوید. مدیریت پاسخ استرس شما یک مکمل بسیار قدرتمند برای هر رژیم مراقبت از خود است.

تمرینات ذهن و بدن زمانی موثرتر هستند که در ترکیب با سایر روش های درمانی استفاده شوند. نمونه هایی از تمرینات رایج ذهن و بدن عبارتند از:

– مراقبت:
ورزش هایی که شامل تمرکز یا پاکسازی ذهن هستند می توانند به کاهش فشار خون و علائم اضطراب و افسردگی کمک کنند.

– طب سوزنی:
این تکنیک شامل قرار دادن سوزن های ظریف در پوست برای کمک به تسکین درد و کاهش تنش است. این به کاهش فراوانی سردردهای تنشی و پیشگیری از میگرن کمک می کند.

اندیشه:
روشی که شامل هدایت روح و هدایت ذهن برای تجسم تصاویر، ایده ها و نمادها، یا استفاده از تفکر مثبت برای کمک به دستیابی به نتیجه دلخواه، مانند احساس، خلق و خو یا احساس بدن است.

عملکرد تنفس:
این تکنیک بر تمرینات تنفسی متمرکز است که به طور خاص برای کنترل تنفس استفاده می شود.

تای چی یا چیگونگ:
برای بهبود تعادل و کاهش کمردرد، هنرهای رزمی را تمرین کنید.

یوگا:
تمرین ذهن و بدن که ترکیبی از وضعیت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن یا آرامش است. یوگا بر بهبود سلامت روانی و عاطفی، خواب و تعادل تمرکز دارد.

دکتر می‌گوید، تکنیک‌های ذهن و بدن یک رویکرد یک‌اندازه برای همه نیستند. بار می گوید. هرکسی رابطه منحصر به فردی با استرس دارد. آگاهی و تجربه ما از استرس تعیین می کند که چگونه بر ما تأثیر می گذارد و چگونه به استراتژی های مختلف ذهن و بدن پاسخ می دهیم. بنابراین مردم باید از استراتژی هایی استفاده کنند که برای آنها بهترین است نه دیگران.

خبر مرتبط:  افزایش سهمیه وزارت بهداشت در خصوص تعداد پیام‌آوران بهداشت