نماد سایت مجله سلامتی ایران

شکست تیم ایران برابر قهرمان جهان/ یکشنبه مصاف با لهستان میزبان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شکست تیم ایران برابر قهرمان جهان/ یکشنبه مصاف با لهستان میزبان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

زیبایی, لهستان, مردان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی مردان ایران در دومین دیدار خود از مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ لهستان جمعه شب ۳۰ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ (به وقت تهران) به مصاف تیم ملی فرانسه پرافتخارترین تیم ملی هندبال در جهان رفت و با نتیجه ۴۱ بر ۲۹ مغلوب این تیم قدرتمند اروپایی شد. هندبالیست های کشورمان در حالی به مصاف این تیم قدرتمند رفتند که فرانسه به عنوان پرافتخار ترین تیم هندبال جهان، ۷ بار در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرده که این حضور منجر به کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز شده است. فرانسه در هر سه دوره اخیر بازی‌های المپیک روی سکو رفته است.

تیم هندبال فرانسه ۲۴ بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته و ۶ عنوان قهرمانی، یک عنوان دومی و چهار عنوان سومی این رقابت‌ها را در کارنامه خود دارد. ملی‌پوشان فرانسه ۱۵ بار در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کردند و ۳ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی این رویداد شدند.

شاگردان وویویچ بازی زیبایی را در نیمه اول این دیدار برابر فرانسه به نمایش گذاشتند به طوریکه اختلاف گل تا نیمه این بخش تنها با دو یا سه اختلاف بود و حتی تا دقیقه ۱۲ اختلاف گل بین دو تیم تنها یک گل بود و ایران ۸ بر ۹ از تیم قدرتمند فرانسه عقب بود. در مجموع تیم ایران در بخش دفاع و حمله عملکرد خوبی داشت و به نسبت بازی مقابل اسلوونی اشتباهات کمتری داشتند اما تیم فرانسه که ۲۴ بار سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دارد سد دفاعی شکست ناپذیری داشت و دروازه بان این تیم نقطه قوت اش بود.

ووسلین در این نیمه با داشتن ستاره خود سیاوشی در دروازه دفاع باز را به عنوان یک تاکنیک در زمین اجرا کرد تا شاگردانش بیشتر به خط حمله فکر کنند و شاید همین موضوع باعث شد تا اختلاف گل ایران زیاد نشود و از آن سو یکی دو ستاره خوب فرانسه از فرصت دفاع باز ایران برای گلزنی راحت تر استفاده کنند و دروازه ایران بیشتر از سوی این بازیکنان خط حمله فرانسه باز شد. در پایان تیم هندبال کشورمان نیمه نخست این دیدار را با نتیجه ۱۸ بر ۱۴ به فرانسه واگذار کرد.

اما در نیمه دوم، بازی برای هر دو تیم حساس تر شد و فرانسوی تلاش کردند تا اختلاف گل خود را بیشتر کنند. در ابتدایی ترین دقایق ثبت گل های ایران ۴ و فرانسه ۳ بود اما به مرور در بازی با اشتباهات بازیکنان کشورمان این اختلاف به عدد ۱۰ رسید تا کار برای هندبال ایران سخت تر شود. وویویچ در نیمه دوم از علی رحیمی دروازه بان دوم ایران در میدان استفاده کرد. در پایان نیمه دوم ایران ایران ۱۵ بر ۲۳ مغلوب شد و در مجموع با نتیجه ۲۹ بر ۴۱ برابر قهرمان اروپا و المپیک و جهان متوقف گردید.

تیم ملی هندبال ایران که از چند ماه پیش تحت هدایت وسیلین وویوویچ در آمده، در گروه A رقابت‌های قهرمانی جهان در کنار اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی قرار گرفته است و نخستین دیدار ملی پوشان مقابل شیلی با برتری ۲۵ بر ۲۴ به سود ایران به پایان رسید. ایران دومین گام به مصاف مونته‌نگرو رفت و با وجود یک نمایش خوب و دیدنی این دیدار را بانتیجه ۳۴ بر ۳۱ واگذار کرد. ملی‌پوشان کشورمان در آخرین دیدار خود از مرحله مقدماتی به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا رفتند و با نتیجه ۳۵ بر ۲۲ مغلوب شدند.

تیم‌های ملی ایران، مونته‌نگرو و اسپانیا از گروه A مسابقات قهرمانی جهان صعود کردند و در جمع ۲۴ تیم برتر جهان جای گرفتند. این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان صعود می‌کند. در دور دوم با تیم های اسلوونی، فرانسه و لهستان میزبان خواهند داشت.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود از مرحله اصلی این رقابت‌ها به مصاف اسلوونی رفت و این دیدار را با نتیجه ۳۸ بر ۲۱ واگذار کرد و امشب در دومین دیدار خود به مصاف پرافتخارترین تیم جهان فرانسه رفت و با وجود یک نمایش قابل قبول با نتیجه ۴۱ بر ۲۹ مغلوب گردید.

در ادامه مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان هندبالیست های ایران در آخرین بازی مرحله اصلی در گروه A یکشنبه شب دوم بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف تیم لهستان میزبان خواهند رفت.

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد ۲۰ ملی‌پوش حاضر در این مسابقات هستند.

روح‌الله اکرمی‌نیا (سرپرست)، وسلین وویوویچ (سرمربی)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح پور (پزشکیار) کادر تیم ملی هندبال ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند.

خروج از نسخه موبایل