علمی و پزشکی

شایعه‌هایی در رابطه با ورزش کردن صحیح

مجله سلامتی ایران/ لرستان یک کارشناس ارشد تربیت بدنی گفت: باورهای غلط در مورد ورزشکاران سمی است زیرا هر یک از این باورها می تواند تاثیر زیادی بر سلامت و کیفیت ورزش داشته باشد.

رضا رهبری در گفت وگو با مجله سلامتی ایران، اظهار کرد: برخی باورهای غلط می تواند برای ورزشکاران بسیار مخرب باشد و منجر به آسیب دیدگی آنها در ورزش شود.

وی گفت: یکی از این باورها این است که قبل از ورزش باید حرکات کششی انجام داد. متوجه می شوید که ممکن است گیج شوید.

رهبری ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تمرینات کششی برای افزایش دامنه حرکتی مفاصل مفید است اما تاثیر این حرکات در بهبود عملکرد ورزشکاران و جلوگیری از آسیب اندکی متفاوت است.

تمرینات کششی می تواند دامنه حرکت را قبل از ورزش افزایش دهد، بنابراین نوع حرکتی که مغز به آن عادت کرده است، به ویژه در ورزش های سنگین مانند بدنسازی، می تواند بر عملکرد ورزشکاران تأثیر منفی بگذارد، زیرا مغز به طور خاص بر روی تولید قدرت تمرکز می کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که عضلات سرد هستند، انجام حرکات کششی باعث ترشح هورمون های استرس می شود که برای عملکرد ورزشکاران خوب نیست، بنابراین کرم های قبل از تمرین برای بهبود عملکرد و جلوگیری از آسیب توصیه می شود، اما بهتر است برای افزایش گردش خون، ورزش های هوازی به آن اضافه شود. حرکات خفیف برای گرم کردن خون و مفاصل بدن.

او گفت که دویدن روی تردمیل فشار کمتری به زانو وارد می کند. انواع دستگاه های ورزشی وجود دارد و این ویژگی روی تردمیل فشار مضاعفی به عضلات ساق پا، تاندون ها و رباط ها وارد می کند. تاندون آشیل.

خبر مرتبط:  چطور می‌توان خشم و عصبانیت را کنترل کرد؟

وی گفت: سیستم حرکتی انسان به قدری پیچیده است که هنگام دویدن روی نیلوفر، بدن تغییرات بسیار جزئی را در سیستم حرکتی اندازه گیری می کند و خود را در بهترین موقعیت قرار می دهد، اما زمانی که این اراده از بدن حذف شود. و در دست دستگاه می ماند، باید این تنظیمات به ظاهر جزئی را انجام دهید، اگرچه این تغییرات جزئی هستند، اما حذف آنها از روی تردمیل می تواند به مرور زمان باعث فرسایش زانو شود.

این یک تصور غلط رایج است که تمرینات با وزنه باعث بزرگتر شدن ما می شود. در مقادیر زیاد.

رهبری با بیان اینکه اگر ورزش را ترک کنید، ماهیچه ها چاق می شوند، بیان کردند: «اگر ورزش را ترک کنید، سبک زندگی شما به شدت تغییر می کند و عضلات به تدریج حجم خود را از دست می دهند. کالری کمتری از دست می دهید و می سوزانید، شاید رژیم غذایی شما تغییر کند، دیگر به وزن خود اهمیتی نمی دهید و چربی بیشتری می خورید و در نتیجه چربی های بیشتری در بدن انباشته می شوند و باعث تجمع ماهیچه ها و چربی بیشتر می شوند.

سلول‌های چربی کاملاً متفاوت از سلول‌های ماهیچه‌ای هستند و نمی‌توان آنها را به یک سلول تبدیل کرد. سلول‌های ماهیچه‌ای کالری شما را قوی‌تر و متناسب‌تر می‌کنند، اما سلول‌های چربی با ذخیره‌سازی چربی شما را چاق می‌کنند.

وی ادامه داد: اکثر ورزشکاران درد عضلانی را نشانه تمرین خوب می دانند و برخی می گویند بدون احساس درد در عضلات، فشار کافی به خود وارد نمی کنند، این تصور اشتباهی است و در واقع می تواند نشانه درد عضلانی باشد.

خبر مرتبط:  با فرمول‌های "اداری" نمی‌توان اُمیکرون را کنترل کرد / خوشه‌های ابتلا شناسایی شوند

او گفت: “بدن چربی ها را جمع نمی کند و نمی سوزاند. مهم نیست که چه نوع فعالیت بدنی انجام می دهید یا از چه قسمتی از بدن خود استفاده می کنید، بدن به همین ترتیب چربی می سوزاند.” پس چرا معده برخی افراد از بقیه بدنشان بزرگتر است؟ یا چرا برخی افراد در ناحیه ران خود چربی زیادی دارند؟ تجمع چربی در بدن به ژنتیک بستگی دارد.

او می گوید: «بخشی از انرژی مصرف شده از کربوهیدرات ها و مقداری چربی بدن می آید، اما مهم نیست زیرا آنچه می سوزانید یا می سوزانید میزان کالری است که در داخل و خارج می سوزانید.

وی گفت: مهم نیست چه تمرینی انجام می دهید، ورزش شدیدتر کالری بیشتری در بدن می سوزاند، همچنین اگر بیشتر ورزش کنید کالری بیشتری می سوزانید، اما به عبارت دیگر اگر کالری ورودی شما بیشتر از کالری باشد. بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد قرار گرفتن در حالت کالری اضافی، که باعث افزایش ذخیره چربی در اندام ها می شود، اگر کالری سوزانده شده یا خروجی کمتر از کالری شما باشد، وضعیت کمبود کالری بدن باعث کاهش چربی بدن و کاهش وزن کمتر می شود.

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان را در وب سایت ما هر روز منتشر و گزداوری میشود.