علمی و پزشکی

سهم ۷۰ درصدی مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت / ضرورت حذف رابطه مالی میان پزشک و بیمار

رئیس کل نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه رشد قیمت خدمات درمانی چندین برابر تورم طبیعی است، ضمن تاکید بر لزوم حذف رابطه اقتصادی پزشک و بیمار، تاکید کرد: توجه داشته باشید که باید حقوق مردم حفظ شود و اعتماد بین مردم خدشه‌دار نشود. مردم و جامعه پزشکی

دکتر در گفت وگو با مجله سلامتی ایران، محمد رای زاده وی در خصوص شرایط تورمی در بخش بهداشت و درمان و هزینه های درمان بخش خصوصی گفت: در سال 1401 نسبت به سال 1400 در بخش تجهیزات پزشکی بیش از 200 درصد رشد داشته ایم، 137 درصد رشد داشته ایم و در تجهیزات و پرسنل مصرفی 57 درصد رشد داشته ایم. هزینه ها.” این نرخ به طور میانگین تقریباً سه برابر نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی است. دستگاه تصویربرداری با 400 میلیون تومان هم اکنون سه میلیارد تومان است. بسیاری از این ابزارها وارد شده و ارز مورد علاقه آنها حذف شده و شرایط سخت است. در زمینه کیت های آزمایشگاهی یا ساخت دارو هم همینطور است. افزایش قیمت در بخش سلامت چندین برابر تورم عادی است. از طرفی در بحث تعرفه های پزشکی برخلاف قانون، قیمت واقعی در نظر گرفته نشده و یا قانون به زمان اعلام تعرفه ها توجهی نکرده است. از یک سو افزایش قیمت ها چندین برابر تلطیف جامعه است، از سوی دیگر افزایش تعرفه ها بسیار کمتر از آستانه تعیین شده در قانون است و این امر مشکلات جامعه پزشکی و سلامت را دوچندان کرده است. بخش

خبر مرتبط:  از هر ۸ بیمار، یک نفر علائم کرونا را حفظ می‌کند

چالش تعرفه های غیر واقعی

رضازاده با تاکید بر لزوم حذف رابطه اقتصادی بیمار و پزشک خاطرنشان کرد: وقتی در بحث تعرفه ها گریه می کنیم که قیمت های واقعی را در نظر بگیریم، حقوق مردم را حفظ نمی کند و اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی را خدشه دار می کند. ” بنابراین ابتدا بر بهبود روابط اقتصادی پزشک و بیمار اصرار داریم. چرا که مهمترین سرمایه جامعه پزشکی باور مردم است. جامعه پزشکی در ذهن مردم مقدس است. در مطالعات جامعه شناسی، جامعه پزشکی همچنان یکی از سه مرجع و لایه های مورد اعتماد مردم است. در مجموع ممکن است در هر صنفی تخلفاتی صورت گیرد اما مردم می دانند که بیش از 95 درصد همکاران ما در مراکز دولتی و خصوصی به مردم خدمات رسانی می کنند.

سالانه بیش از 900 میلیون خدمات در کشور ارائه می کند

او اضافه کرد وی گفت: سالانه به 900 میلیون نفر در کشور خدمات ارائه می شود. البته ایرادات و مسائلی وجود دارد اما نسبت به حجم خدمات از نظر آماری صفر است و به همین دلیل جامعه پزشکی همچنان یکی از محترم ترین اقشار مردم است و برای ما اهمیت زیادی دارد. این پورتفولیو را مدیریت کنید. مشکل این سرمایه گذاری رابطه اقتصادی مردم و بخش سلامت است. ما به عنوان جامعه پزشکی و نظام پزشکی اولین خواسته را بهبود این رفتارها و روابط اقتصادی قرار داده ایم. ما خیلی عذاب می کشیم و بیشتر از همه دلمان می خواهد این مشکلات را حل کنیم.

رییس زاده گفت: اگر به طور واقع بینانه تعرفه ها را رعایت کنیم، بیمه ها بهتر به تعهدات خود عمل می کنند تا فشاری به مردم وارد نشود. از طرفی رفتار همکاران ما اصلاح می شود. منشأ همه اینها انطباق با قانون است و قانون مقرر می‌دارد که شرکت‌های بیمه باید نقش خود را بر اساس قیمت‌ها، منابع و هزینه‌های واقعی در نظر بگیرند و قبل از پایان سال و قانون بودجه تعرفه‌ها را اعلام کنند. بودجه را متناسب با افزایش افزایش دهید. به دنبال تعرفه برای شرکت های بیمه باشید. منابع شرکت های بیمه در قانون بودجه مصوب شده است و می خواهیم از مجلس خارج شویم و طبق بودجه تعرفه اضافه کنیم. این یک چرخه معیوب است که هر سال رخ می دهد و به مردم و جامعه پزشکی آسیب می زند.

خبر مرتبط:  آمادگی برای واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن برای گردشگری

آدرس اشتباه در تعرفه

وی گفت: مردم و جامعه پزشکی باید در کنار هم باشند، بیمه ها باید تعهدات خود را بهتر مدیریت کنند تا ارتباط مردم با جامعه پزشکی به خطر نیفتد و ضرری به کسی وارد نشود. در این راستا با برخی بی مسئولیتی ها و بد خطی ها مواجه هستیم که در برخی رسانه ها نیز دیده می شود. یعنی به جای حفظ رابطه، با افراد نادرست و جامعه پزشکی مواجه می شوند و در امر مسئولیت ناکام می مانند. این موضوع باید اصلاح شود.

70 درصد از مردم نیاز به پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی دارند / رابطه مالی بین پزشکان و بیماران را از بین می برند

70 درصد مراجعات سرپایی در بخش خصوصی است

رئیس زاده درباره افزایش پوشش بیمه ای در بخش دولتی و سرپایی گفت: اولاً بیش از 70 درصد مراجعات در بخش خدمات سرپایی در بخش خصوصی است و این چیزی است که مردم می بینند. در بخش خصوصی، قانون هدفمندی یارانه ها را تعریف می کند و شرکت های بیمه به دنبال راهی برای افزایش بدهی های خود هستند تا بتوانند خدماتی را برای کاهش پرداخت های جیبی در بخش خصوصی پوشش دهند. این موارد باید بدون فشار آوردن به مردم اصلاح شود.

5 تا 7 ماه تاخیر پرداخت بیمه بیمارستان های خصوصی

وی در خصوص پرداخت بیمه به بیمارستان های خصوصی نیز به مجله سلامتی ایران گفت: طبق آخرین آمار پنج تا هفت ماه تاخیر در پرداخت بیمه داریم. البته وضعیت بیمه سلامت خوب است اما باز هم تاخیر دارند اما در بیمه تامین اجتماعی تا 9 ماه تاخیر در پرداخت داریم.

رییس زاده تاکید کرد: ساختارهای بیمه ای ما فرسوده است و سیستماتیک نیست. شرکت های بیمه نقش نظارتی خود را از دست داده اند و به یک سیستم پولی تبدیل شده اند. در بخش خصوصی که 18000 تخت دارد و کمک موثری برای درمان کشور است، بیمارستان های خصوصی با این روند مطمئنا با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. آنها هنوز در تلاش برای مدیریت خود هستند.

خبر مرتبط:  قندخون و کلسترول بالا در دهه ۳۰ ریسک آلزایمر را افزایش می دهد

70 درصد مردم در پرداخت هزینه های درمانی سهیم هستند

وی گفت: در حال حاضر 70 درصد هزینه های درمانی را مردم و 30 درصد را بیمه ها تقبل می کنند. مردم باید 30 درصد باشند.

وی در ادامه درباره بحث شهادت به عنوان شهید بهداری اظهار کرد: در این راستا جلساتی را با بنیاد شهید برای تصمیم گیری در مورد پرونده ها برگزار کرده ایم. همچنین نمایندگانی را برای پیگیری این موارد تعیین کرده ایم. بسیاری کار خود را انجام داده اند. در تعیین موارد اختلاف نظر وجود دارد. بسیاری از همکاران ما در حین خدمت جان خود را از دست داده اند. تعیین مصادیق متعارض کار سختی است اما با جدیت بنیاد شهید، نظام پزشکی و وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/