سبک زندگی ناسالم؛ علت ۸۰درصد مرگ‌ها در کشورهای در حال توسعه

جهان 30 ژوئن را هفته “اجتناب ناپذیر” “سبک زندگی سالم” معرفی کرده است. در بسیاری از کشورها ، این هفته به عنوان فرصتی برای آغاز یک کارزار آگاهی عمومی درباره رفتارهای سالم و تأثیر آنها بر انتخاب های انسان و سلامت آنها تلقی می شود.

به گزارش مجله سلامتی ایرانسبک زندگی سالم به عنوان یک روش علمی برای پیشگیری و درمان بیماری ها در جهان امروز استفاده می شود. هفته جهانی سبک زندگی سالم ، که هنوز در تقویم ایرانی شناخته نشده است ، بر افزایش آگاهی از شش جنبه اصلی سبک زندگی متمرکز است. این شش رکن است: تغذیه ، ورزش ، خواب ، استرس ، سو abuse مصرف مواد و تعامل اجتماعی. سبک زندگی سالم جهانی به نام این شش عنوان مردم را به چالش می کشد که یک رژیم غذایی سالم داشته باشند ، یک خواب خوب داشته باشند ، یک خواب خوب داشته باشند ، از نظر جسمی فعال باشند ، استرس را کنترل کنند و از سو abuse مصرف مواد خودداری کنند. دعوت کردن

برای این منظور ، ما با اعضای گروه سبک زندگی در دانشگاه علوم پزشکی جهاد تهران ارتباط برقرار کردیم.

زندگی سالم؛ تلاش برای رفاه کامل جسمی ، روحی و اجتماعی

دکتر. مانیجه سلیمانی فر – مدیر گروه تحقیق در زمینه سبک زندگی در دانشگاه علوم پزشکی تهران وی با تعریف یک سبک زندگی سالم به مجله سلامتی ایران گفت: سازمان بهداشت جهانی سبک زندگی سالم را تلاشی برای دستیابی به سلامت کامل جسمی ، روحی و اجتماعی توصیف می کند. سبک زندگی سالم شامل رفتارهایی است که سلامت انسان را تضمین می کند. این رفتارها شامل جنبه های مختلف زندگی مانند رژیم غذایی ، فعالیت بدنی ، کنترل وزن ، الکل و سیگار کشیدن است.

سلیمانی فر افزود: در حالی که وراثت و محیط زیست در سلامت انسان نقش مهمی دارند و بسیار غیرقابل کنترل هستند ، سبک زندگی تأثیر مستقیم بر سلامتی فرد دارد و عاملی است که به راحتی توسط هر شخصی قابل کنترل است. انتخاب سبک زندگی بسیار بر سلامتی او تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که پیروی از یک سبک زندگی سالم سلامت عمومی افراد را بهبود می بخشد و خطر بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، سکته مغزی ، دیابت و سرطان را کاهش می دهد و از بسیاری از مرگ های زودرس پیشگیری می کند.

خبر مرتبط:  پاسخی علمی به ادعای مغناطیسی شدن بدن بر اثر تزریق واکسن‌ کرونا

جهاد ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، ادامه داد: “سازمان جهانی بهداشت اولین کنفرانس جهانی سبک زندگی سالم در مسکو در حال حاضر اظهار می دارد که 60٪ مرگ جهانی و 80٪ مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه ناسالم است و این رقم به 75٪ از مرگ و میر جهانی تا سال 2030 “. گروه تحقیقات سبک زندگی سالم جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به اهمیت این رشته در حفظ و ارتقا health سلامت ، فعالیت بدنی ، تغذیه سالم ، مدیریت استرس ، ممنوعیت های دارویی ، بهبود کیفیت خواب و حفظ ارتباطات و ارتباطات شخصی. تحقیق علمی.

سلیمانی فر تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم دانش خود را در این زمینه و در پی هفته جهانی بهداشت ، بر اساس حق عموم مردم و سبک زندگی سالم افزایش دهیم تا از راه های ارتقا health سلامت و پیشگیری از بیماری آگاهی داشته باشیم: مثبت سازی تغییرات در حفظ و ارتقا سلامت ما.

مدیریت استرس از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند

متخصص مغز و اعصاب دکتر سینا قاسمی همچنین در مورد موضوع سلامت روان به مجله سلامتی ایران پرداخت وی گفت: “همه ما می دانیم كه چگونه استرس می تواند تأثیر زیادی بر سیستم ذهنی و جسمی ما بگذارد.” ما افراد اطراف خود را دیده ایم که حرص و طمع ، استرس و اضطراب به سرعت پیر می شوند و برعکس ، افرادی را دیده ایم که با کنترل استرس زندگی سالمی دارند. طبق تحقیقات ، بسیاری از بیماری ها با استرس همراه هستند ، از جمله بیماری های قلبی عروقی ، آسم ، چاقی ، دیابت ، سردرد و مشکلات گوارشی.

قاسمی افزود: امروزه مدیریت استرس یکی از شش ستون سبک زندگی سالم است که از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند. مدیریت استرس به معنای یادگیری نحوه جلوگیری از استرس بدون تأثیر بر ذهن و بدن است. یکی از تکنیک های زیر به سادگی برای کنترل استرس در موقعیت های مختلف استفاده می شود. از شرایط دوری کنیم ، شرایط را تغییر دهیم ، شرایط را بپذیریم ، خود را با شرایط وفق دهیم.

خبر مرتبط:  ۲ ابتلا به تب کریمه‌کنگو طی امسال/ خرید محصولات گوشتی تنها از مراکز مجاز

ورزش با فعالیت بدنی متفاوت است

حسین یاری ، متخصص آسیب های جسمی و توانبخشی وی با بیان اینکه فعالیت بدنی و تحرک عامل اصلی پیشگیری از بسیاری از بیماری ها است ، به مجله سلامتی ایران گفت: بسیاری از مطالعات روی افراد 30-50 ساله در ده ها هزار کشور در کشورهای پیشرفته این موضوع را تأیید می کند. خطر مرگ و همچنین دیابت ، سرطان ، سکته مغزی و نارسایی قلبی در بین کسانی که به مدت 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​و شدید داشتند ، به طور متوسط ​​33 درصد کاهش یافت.

یاری با اشاره به تعریف فعالیت بدنی ، افزود: هرگونه فعالیت در بدن که با انقباضات عضلات اسکلتی همراه باشد و انرژی مصرفی بدن را افزایش دهد ، فعالیت بدنی گفته می شود. باید تأکید کنم که فعالیت بدنی را نباید با ورزش برابر دانست. ورزش نوعی فعالیت بدنی است که برنامه ریزی شده و ساختار یافته است و به دنبال آن هدفی مانند تکرار و تناسب اندام (تناسب اندام) و آمادگی جسمانی بالا یا اهداف قهرمانی دنبال می شود. در حقیقت می توان نتیجه گرفت که هر ورزش نوعی فعالیت بدنی است. اما هر فعالیت بدنی یک تمرین نیست.

وی در مورد میزان فعالیت های بدنی برای گروه های سنی مختلف گفت: طبق نتایج تحقیقات انجام شده در جهان و توصیه های سازمان بهداشت جهانی ، افراد 5 تا 18 سال باید حداقل 60 دقیقه در روز انجام دهند. فعالیت بدنی در این سن به معنای گرگ در هوا ، دوچرخه سواری ، توپ بازی ، اسکیت است که می تواند باعث ضربان قلب شود و انرژی کودکان را مختل کند. بهتر است بخشی از این فعالیت هوازی 60 دقیقه ای باشید و بخشی دیگر از آن تمرینات قدرتی و قدرتی است.

افراد 18 تا 65 سال باید بطور متوسط ​​150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشند

این متخصص فیزیوتراپی ادامه داد: به بزرگسالان یا سنین 18 تا 65 سال توصیه می شود که به طور متوسط ​​در هفته 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید داشته باشند.

خبر مرتبط:  علت احتمالی لختگی خون در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونا

وقتی صحبت از فعالیت بدنی در بزرگسالان می شود ، منظور ما این نیست که افراد باید ورزش کنند ، به استخر و باشگاه بروند ، یا فوتبال و دوچرخه سواری داشته باشند ، اما بسیاری از فعالیت هایی که هر روز انجام می دهیم فعالیت بدنی محسوب می شوند. انرژی صرف شده برای انجام آن فعالیت برای رسیدن به سطح مطلوب و پایدار نگه داشتن آن کافی است.

این متخصص طب فیزیکی گفت: “توصیه می شود افراد بالای 18 سال حداقل دو روز در هفته ورزش و تمرینات قدرتی انجام دهند ، با وزنه یا ماشین ورزش کنند یا اشیا relatively نسبتاً سنگین را بلند کنند.” علاوه بر تمرینات هوازی و قدرتی ، به افراد بالای 65 سال توصیه می شود بخشی از وقت هفتگی خود را به ورزشهایی که تعادل آنها را بهبود می بخشد اختصاص دهند ، از جمله تای چی و یوگا.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که هر نوع تحرک بهتر از بی تحرکی است. ایده آلیسم یا کمال نباید در تحرک فرد اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال ، شخصی می گوید 150 دقیقه نمی توانم ورزش کنم ، بنابراین کاری نمی کنم. حضور ما در خانه ، رفت و آمد روزانه یا اوقات فراغت ما. این ساعات فعالیت بدنی را می توان در طول روز اضافه کرد ، مانند توقف ماشین در محل کار و کمی راه رفتن هر روز یا استفاده از پله به جای پله برقی و آسانسور ، تلاش برای راه رفتن با تلفن همراه یا کار با رایانه شخصی ، یا اختصاص برخی از اوقات فراغت خود را به فعالیتهای سنگین – و به جای فعالیتهای کم تحرک – فرصت های کوچک می تواند کمی مفید باشد. فراموش نکنیم که “کمی فعالیت بدنی بهتر از بی تحرکی است.”

این متخصص فیزیوتراپی درباره گروه سبک زندگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: “گروه سبک زندگی سالم دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان اولین گروه تحقیقاتی مرکز سبک زندگی سالم و تحقیقات مرتبط ، به دنبال افزایش فعالیت بدنی است. کشور ، اما متأسفانه در عمل هنوز بسیاری از کاستی ها وجود دارد و ما برای رسیدن به سطح فعالیت مطلوب راهی طولانی داریم.

انتهای پیام