ساختار و کارکردهای حوزه و دانشگاه باید به سمت نیازسنجی حرکت کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فیروز فاضلی آنلاین در مصاحبه با خبرنگار با بیان اینکه حوزه و دانشگاه از جمله بخشهای تأثیرگذار در دستیابی به انقلاب اسلامی بودند ، اظهار داشت: به دلیل همین نفوذ و نقش م theirثر آنها در حفظ انقلاب اسلامی ، نفوذ و وحدت بین حوزه و دانشگاه افزایش یافته است. .

وی از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه وحدت ابزاری مهم در دستیابی به اهداف و آرمانهای جامعه است ، اظهار داشت: این دانشگاه یکی از اقشار م effectiveثر در پیروزی انقلاب بود ، با حفظ و حفظ سیر خود ، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را برجسته کرد.

استادان دانشگاه گیلان ، متخصصان اسلامی ، خبرگان و روحانیون و روحانیون با اشاره به اینکه تمدن ، تعلیم و تربیت و هدایت جامعه بدنه اصلی جامعه را تشکیل می دهند ، خاطرنشان کردند: امام خمینی (ره) عقل و شعور خود را جعل کرد ، دانشگاهیان و حوزویان را تربیت و متحد کرد. اساس اتحاد بین این دو لایه تأثیرگذار فراهم شد.

ساختارها و عملکردهای حوزه و دانشگاه باید با الزامات مطابقت داشته باشد سنجی حرکت

فاضلی با بیان اینکه وحدت دانشگاهیان و حوزویان موجب وحدت بیشتر و از بین بردن نفاق و تفرقه در جامعه می شود ، گفت: عناصر اصلی مورد توجه در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه مواردی است که این دو ابزار در نظر دارند.

وی در پاسخ به این سال که آیا باید یک نهاد جدید ایجاد کنیم تا تلفیقی بین کلامی و دانشگاهی ایجاد شود ، گفت: وحدت باید در موضوعات و موضوعات مختلف مورد مطالعه قرار گیرد و روش شناسی ، نگرش ، چارچوب های نظری و سنت های عملی آن باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا وحدت به معنای پرهیز از دانش و جهل است.

خبر مرتبط:  دولت سیزدهم و چگونگی اصلاح نظام توزیع کالا

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه ارتباط حوزه و دانشگاه باید متناسب با کارایی کشور و استان باشد ، خاطرنشان کرد: به منظور پاسخگویی به نیازها و رشد جامعه و همکاری ادارات و کارکردهای مختلف حوزه و دانشگاه ، زمینه تقویت و تقویت وحدت بین این دو نهاد فرهنگی و علمی است.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه ساختارها و عملکردهای دانشگاه و حوزه علمیه باید به سمت ارزیابی نیازهای جامعه حرکت کند ، گفت: ارائه راهکارهایی برای تأمین این نیازها ضروری است ، علاوه بر این آنچه می توانیم با بررسی ساختارهای دانشگاه به آن برسیم این است که اولاً ساختار دانشگاه باید آموزش محور باشد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه های نسل دوم توجه زیادی به حوزه تحقیق و پژوهش شده است ، خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه های نسل سوم باید به سمت نیازسنجی جامعه پیش بروند و نیازهای جامعه را برآورده کنند.

ارتباط علم و جامعه می تواند منجر به موفقیت شود

فاضلی با بیان اینکه وضعیت حوزه علمیه مانند دانشگاه است و موضوع تحقیق و نیازسنجی در ابتدا کمتر مورد توجه قرار گرفت ، گفت: البته پیوند بین نیازهای علم و جامعه زمینه موفقیت در زمینه های مختلف را فراهم می کند و دانشگاه و جامعه اسلامی حوزه علمیه باید این رسالت را انجام دهند.

اساتید دانشگاه با تأکید بر لزوم ایجاد ارتباط بین حوزه علمیه و دانشگاه گفت: قطعاً وجود این پیوند به حل مشکلات جامعه در همه زمینه ها اعم از اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی و دستاوردهای آن در همه بخشهای کشور کمک خواهد کرد. به ویژه در استان گیلان موثر است.

خبر مرتبط:  واکنش‌ احسان علیخانی به خودکشی «رضا»

یکی از نمونه های بارز حوزه و دانشگاه که تلاش های بسیاری برای دستیابی و ایجاد این وحدت انجام داده است ، شهید مفتح ، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: بومی سازی چیزی است که حوزویان و مربیان باید به دنبال آن باشند. به علم مبتنی نیاز دارید سنجی جامعه.

فاجلی با بیان اینکه همجواری اصول و نگرش های علمی در دانشگاه و حوزه علمیه موضوعی است که باید بر آن متمرکز شویم ، اضافه کرد: البته در این زمینه و در زمینه توسعه و ایجاد فضاهای گفتگو بین دو نهاد علمی و فرهنگی هنوز کمبودهایی وجود دارد.

اساتید دانشگاه با بیان اینکه باید وحدت بین این دو مرکز علمی اعلام و از عمل و عمل کنار گذاشته شود ، ابراز داشتند: امروز دشمن در صدد است تا شکاف بین این دو حوزه اصلی علمی را برطرف کند ، بنابراین منابع و دانش و رشته به دست آمده در این زمینه باید یکپارچه و برای توسعه و اعتلای جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

نیاز به درک متقابل حوزه و دانشگاه از منابع و آرمان های متقابل

وی گفت: یکی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد ارتباط بین اهداف سیاسی و انقلابی حوزه و اهداف دانشگاه است و می توان آرمان های انقلاب را در هر دو به عنوان ایده آل توصیف کرد. حوزه علمی می تواند تأثیرگذار باشد.

فاضلی گفت: اگر انحصار وحدت حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد ، تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نخواهد بود. صاحب نظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه گفتند که باید از ایده آل ها و ایده های این دو مرکز آگاه باشند. نیاز داشته باشید و درک بهتری از آن پیدا کنید.

خبر مرتبط:  استعفای همزمان ۶ معاون رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه گام بلندی در تقویت بنیان های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و تمدنی است ، افزود: اگر وحدت اعمال نشود و اعتقادی باشد ، همه چیز به همان صورت باقی می ماند ، بنابراین باید در زیرساخت های فکری حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که باید در وحدت حوزه و دانشگاه در نظر گرفت این است که هیچ یک از این دو مرکز علمی نباید به فکر کمک باشند و وقتی نیاز دانشگاه و جامعه حوزوی مشخص شد و تمدن به وجود آمد ، برای رفع مشکلات و مشکلات آن قدم بردارید.

فاضلی با توجه به پیشینه علمی و فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه باید وحدت بین افراد تحصیل کرده علمی و مذهبی تقویت و روشن شود ، خاطرنشان کرد: ظرفیت مراکز علمی در دو حوزه علوم دینی و نظری و استفاده از زمینه های مختلف علمی از جمله اقتصاد دانشگاه ، سیاست و فرهنگ و رفع نیازهای مردم است. .