
زیردریاییهای چین به این فناوری جدید مجهز میشوند
نیروی دریایی چین به احتمال زیاد از فناوری لیتیوم به جای باتری های سرب اسید برای تامین انرژی زیردریایی های خود استفاده خواهد کرد. در ظاهر اجرای این پروژه را مرهون پیشرفت های کشور در صنعت خودرو دانسته اند.
به گزارش خبرگزاری SCMP، بر اساس تحقیقی که اخیرا توسط نیروی دریایی چین انجام شده است، محققان توانسته اند مشکلات اصلی باتری های لیتیومی از جمله خطر سوختن و انفجار را کاهش دهند تا این فناوری پتانسیل جایگزینی با سرب را داشته باشد. باتری های اسیدی در زیردریایی ها
این مطالعه میگوید از طریق آزمایشهای گسترده و توسعه در صنعت خودروسازی، چین توانسته است باتریهای لیتیومی را در شرایط سخت آزمایش کند و اطمینان حاصل کند که این محصولات میتوانند با خیال راحت در موقعیتهای حساس استفاده شوند.
مزایای استفاده از باتری های لیتیومی در زیردریایی های چینی
زیردریاییهایی که از باتریهای لیتیومی استفاده میکنند، بقا و قابلیتهای رزمی بیشتری دارند. چین در حال حاضر بزرگترین ناوگان زیردریایی جهان را با حدود 60 تا 70 زیردریایی در اختیار دارد.
نیروی دریایی چین بیش از یک دهه است که در تلاش برای جایگزینی باتری های سرب اسیدی بوده است، زیرا این باتری های قدیمی از زمان جنگ جهانی دوم پیشرفت کمی داشته اند و به خاطر ظرفیت کم، سرعت شارژ آهسته، توان خروجی محدود و چرخه عمر کوتاه شناخته شده اند. . نشت گاز خطرناک یک مشکل است.
اکنون محققان می توانند از آهن و فسفات برای ایجاد ساختارهای بسیار پایداری استفاده کنند که ایمنی باتری های لیتیومی را با حفظ قابلیت های آنها افزایش می دهد. سطح استفاده از باتریهای فسفات آهن در صنعت خودروسازی اکنون از باتریهای حاوی نیکل و کبالت پیشی گرفته است و دادههای موجود نشان میدهد که این فناوری یک فناوری قابل اعتماد است.
علاوه بر این، با توجه به اینکه چین برای تامین نیکل و کبالت به شدت به کشورهای دیگر وابسته است، احتمالا به زودی این باتری ها را جایگزین خواهد کرد. گفتنی است، نیروی دریایی ژاپن برای اولین بار در سال 2018 برای استفاده از این فناوری در ناوگان خود، منیزیم فلزی را به باتری های لیتیومی زیردریایی ها اضافه کرد.
5858