رژیم ماکروبیوتیک چیست؟ | دکتر رضا غیاثوند

ربوبیت

رژیم ماکروبیوتیک

رژیم ماکروبیوتیک: آنچه باید بدانید

  • چه کسی باید این را امتحان کند؟
  • غذاهایی برای خوردن
  • غذاهایی که محدود هستند و یا باید از آنها اجتناب شود
  • منفی ها

رژیم ماکروبیوتیک چیست؟

ماکروبیوتیک یک سبک زندگی است که تعادل و هماهنگی ایجاد می کند. این شامل یک برنامه رژیم غذایی دقیق ، ورزش ملایم و تغییرات رفتاری است. همه به دنبال روشی طبیعی و آرام هستند. اگرچه هیچ مدرک علمی ادعاهای بهداشتی مربوط به ماکروبیوتیک را پشتیبانی نمی کند ، بسیاری از افراد وقتی به اصول آن پایبند باشند ، از سلامتی و رفاه بیشتری برخوردار می شوند.

برخی برای سلامتی بهتر به رژیم غذایی ماکروبیوتیک روی می آورند. وقتی دیگران به بیماری قلبی ، چاقی یا سندرم قبل از قاعدگی مبتلا می شوند ، سعی کنید به امید اینکه خوردن ماکروبیوتیک علائم آنها را کاهش داده و به بهبودی کمک کند.

خوردن ماکروبیوتیک بیشتر روی غذاهای طبیعی و ارگانیک تمرکز دارد. همچنین از حذف کامل مواد شیمیایی و سنتز حمایت می کند. این قانون بدون مواد شیمیایی شامل محصولات بهداشت شخصی و سایر محصولات مورد استفاده در خانه است.

انواع غذاهای مجاز بسته به فرد متفاوت است. عوامل مختلفی وجود دارد که میزان خوردن شما را تعیین می کند:

  • مشکلات سلامتی موجود
  • جنسیت
  • سن
  • موقعیت جغرافیایی

چه کسی می تواند از رژیم ماکروبیوتیک بهره مند شود؟

  • بیماری قلبی داشته باشید
  • دیابت داشته باشید
  • خطر ابتلا به سرطان پستان در آنها بیشتر است

هیچ مدرک علمی یا تحقیق نشان نمی دهد که خوردن ماکروبیوتیک می تواند بیماری را درمان کند. با این حال ، مصرف ماکروبیوتیک ها می تواند فواید سلامتی برخی از افراد را هنگام استفاده به عنوان درمان کمکی فراهم کند.

رژیم ماکروبیوتیک اکثراً گیاهی است. به طور قابل توجهی چربی حیوانات را محدود می کند. به همین دلیل ، ممکن است برای افرادی که بیماری قلبی و کلسترول بالا دارند مفید باشد

خبر مرتبط:  تاثیر منفی تغییر رژیم غذایی و ساعت شبانه‌روز بر چربی‌های سالم

تأکید آن بر سبزیجات غنی از فیتواستروژن است. اینها ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند که در گیاهان یافت می شوند. فیتواستروژن ها ممکن است به کاهش سطح استروژن در برخی از زنان کمک کنند. طبق یک مطالعه در سال 2001 ، فیتواستروژن ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهند. برای تأیید یا رد این یافته ها ، تحقیقات به روز شده مورد نیاز است.

خوردن ماکروبیوتیک ممکن است برای برخی از افراد دیابتی مفید باشد. به این دلیل که قند و جوش شیرین را به طور کامل از رژیم غذایی حذف می کند. این رژیم بیشتر تمرکز روی غلات کربوهیدرات بالا دارد. اگرچه غلات کامل قند خون کمتری نسبت به کربوهیدرات های فرآوری شده دارند ، اما مصرف آن برای همه افراد دیابتی توصیه نمی شود. با این حال ، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که رژیم ماکروبیوتیک برای بیماران دیابتی مفیدتر از رژیم استاندارد است.

چه غذاهایی شامل می شوند؟

رژیم ماکروبیوتیک وابستگی زیادی به مصرف غلات و ارگانیسم ها دارد. غلات کامل معمولاً حاوی 50٪ رژیم روزانه افراد هستند. مثالهای خوب عبارتند از:

  • غلات و حبوبات گندم
  • گندم سیاه
  • برنج قهوه ای
  • برنج تازه
  • برنج وحشی

غلات کامل به ماکارونی و نان های سبوس دار ترجیح داده می شوند. همانطور که گفته شد ، این نوع غذای فرآوری شده به مقدار کم مجاز است.

بعضی از سبزیجات که به صورت محلی و فصلی پرورش می یابند باید حاوی حدود یک سوم رژیم روزانه شما باشند. سبزیجاتی که می توانید هر روز بخورید شامل موارد زیر است:

  • کلم
  • گل كلم
  • کلم بروکلی
  • كدو حلوايي
  • یک پیاز
  • تربچه
  • هویج
  • جعفری
  • کلم سبز
خبر مرتبط:  دستورالعمل اجرایی طرح درمان وابستگی به دخانیات در نظام درمانی کشور ابلاغ شد

رژیم روزانه شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ترشی
  • لوبیا
  • محصولات سویا
  • سبزیجات دریایی مانند جلبک دریایی
  • روغن سبزیجات
  • چاشنی های طبیعی مانند نمک دریا که به صورت طبیعی پردازش شده است

تکنیک های تهیه غذا ، از جمله بخارپز کردن ، توصیه می شود.

سوپ تهیه شده از مواد زیر ماده اصلی روزانه است:

  • سبزیجات
  • لنز
  • جلبک دریایی
  • نمک دریا
  • محصولات مبل مانند توفو و میسو

چه غذاهایی باید محدود یا اجتناب شوند؟

بعضی از غذاها را می توان گاه گاهی یا چند بار در هفته خورد. شامل:

  • بری
  • دانه
  • دانه
  • خیارها
  • کرفس
  • کاهو

غذاهای ارگانیک زیر را خیلی کم یا فقط چند بار در ماه بخورید:

  • ماهی
  • غذای دریایی
  • دفتر خاطرات
  • تخم مرغ
  • پرنده ها
  • گوشت

مواد غذایی برای حذف:

  • برخی از سبزیجات ، از جمله سیب زمینی ، فلفل و گوجه فرنگی
  • نوشیدنی های کافئین دار
  • نوشیدنی های الکلی
  • غذاهای فرآوری شده مانند نان و کیک سفید و کلوچه های فروشگاهی
  • هر غذایی با مواد مصنوعی
  • نوشیدنیهای خنک
  • محصولات حاوی شکر و شکر یا شربت ذرت
  • ملاس
  • وانیل
  • گوشت خوک
  • میوه های گرمسیری مانند آناناس و انبه
  • غذای گرم و تند
  • ادویه هایی مانند سیر و پونه کوهی

ضرر رژیم غذایی ماکروبیوتیک چیست؟

: منفی ها

  1. برخی افراد این رژیم را بسیار محدود کننده می دانند.
  2. نمک در بسیاری از غذاهای مورد تأیید زیاد است.
  3. در رژیم غذایی کمبود مواد مغذی وجود دارد.

با وجود فواید بالقوه ، خوردن ماکروبیوتیک برای همه مناسب نیست.

برای برخی افراد ، خوردن ماکروبیوتیک می تواند باعث از بین رفتن بیشتر چربی بدن شود. از آنجا که رژیم غذایی چربی حیوانی ، میوه ها و لبنیات کم است ، مقدار کمی از این مواد مغذی را تأمین می کند:

  • پروتئین
  • اهن
  • منیزم
  • کلسیم
  • ویتامین هایی از جمله B-12
خبر مرتبط:  توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از گرمازدگی

افرادی که بیشتر متعهد به خوردن ماکروبیوتیک هستند ، برای جبران از دست دادن این مواد مغذی ، مولتی ویتامین مصرف می کنند.

ماکروبیوتیک به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی معمول یا درمان برای هر کسی که تشخیص بیماری قلبی ، دیابت یا سرطان دارد توصیه نمی شود.

چگونه یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک شروع کنیم

قبل از شروع رژیم غذایی ماکروبیوتیک ، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید ، ممکن است لازم باشد برخی تغییرات را در آشپزخانه خود ایجاد کنید ، از جمله یخچال.

ظروف آشپزخانه برای چگونگی طبخ و تهیه غذا مهم است. طبخ غذا در مایکروویو یا اجاق برقی معمولاً توصیه نمی شود. پخت ماکروبیوتیک یک تجربه آرام و آرام است. این معمولاً شامل استفاده از موارد زیر است:

  • چوب طبیعی و تصفیه نشده
  • فولاد ضد زنگ

قابلمه ، ظرف و ظروف مینا و سرامیک

شما باید پلاستیک را از آشپزخانه برداشته و آنها را با شیشه یا فولاد ضد زنگ جایگزین کنید.

آخرین جمله

برای کسانی که می توانند از سوrition تغذیه جلوگیری کنند ، خوردن ماکروبیوتیک می تواند فواید سلامتی داشته باشد. هرگز نباید از آن به عنوان جایگزین درمان های سنتی پزشکی استفاده کنید. افرادی که بیماری های خاصی مانند سرطان یا چاقی دارند ، قبل از شروع باید برای تأیید به پزشک مراجعه کنند. کسانی که به دنبال سلامتی بهتر هستند ممکن است قبل از شروع به کمک پزشک یا متخصص تغذیه نیاز داشته باشند.