علمی و پزشکی

رژیم غذایی مناسب کودکان چیست؟

مجله سلامتی ایران/ خراسان رضوی رژیم های غذایی گیاهی عمدتاً یا به طور کامل از غذاهای گیاهی تشکیل شده است. رژیم های گیاهخواری می توانند از الگوهای مختلفی پیروی کنند، مانند مصرف کمتر گوشت یا محصولات حیوانی، یا رژیم غذایی کاملاً گیاهی و رژیم غذایی فقط گیاهی. آیا رژیم غذایی درست یا غلط برای کودکانی که رژیم گیاهخواری دارند وجود دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از مزایای رژیم غذایی گیاهی، اثرات زیست محیطی کاهش ردپای کربن است. تولید گاو درصد زیادی از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد و کاهش اندک در مقدار گوشتی که می خورید برای محیط زیست مفید است.

رفاه حیوانات واضح ترین دلیل برای نوجوانان برای خوردن و لذت بردن از غذاهای گیاهی است. افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. محصولات حیوانی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است و کاهش آن به چند دلیل برای سلامتی شما مفید است. رژیم غذایی گیاهی التهاب کلی را بهبود می بخشد و همچنین با تأثیر مثبت بر دیابت نوع 2 همراه است.

آهن هِم در گوشت قرمز و فرآورده های حیوانی یافت می شود، بنابراین پیروی از یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری خطر کمبود آهن را به همراه دارد. “آهن غیر سجاف” کافی در محصولات حیوانی در دسترس بدن نیست، بنابراین مصرف منظم لوبیا و حبوبات، غلات غنی شده و میوه ها و سبزیجات غنی از آهن ضروری است. همچنین ترکیب آهن با غذاهای غنی از ویتامین C می تواند به جذب آن کمک کند و بسیار توصیه می شود.

خبر مرتبط:  راهبردهای مراکز درمان ناباروری برای افزایش شانس موفقیت IVF

کلسیم برای رشد استخوان بسیار مهم است. کودکی که از یک رژیم غذایی گیاهی که شامل محصولات لبنی است پیروی می کند، احتمالاً مشکلی برای تامین نیازهای کلسیم خود نخواهد داشت. اگر از لبنیات اجتناب می کنید، فرزندتان می خواهد محصولات لبنی غنی شده مانند محصولات پروتئین سویا یا نخود را جایگزین کند. بادام و سبزیجات برگ سیاه نیز منابع خوبی از کلسیم هستند. با این حال، مقداری که برای برآورده کردن نیازها باید بخورید بسیار زیاد است.

ویتامین B12 به طور منظم در هیچ رژیم غذایی گیاهی یافت نمی شود. غلات غنی شده، شیر سویا و مخمرهای مغذی راه هایی برای دریافت این ویتامین هستند، اما مکمل ها اغلب برای برخی افراد توصیه می شود.

ویتامین D در تعداد محدودی از غذاها به جز شیر یافت می شود. می توانید از شیر جایگزین غنی شده یا آب پرتقال غنی شده استفاده کنید، اما مکمل ها اغلب توصیه می شوند، به خصوص اگر در مناطقی زندگی می کنید که آفتاب وجود ندارد.

پروتئین اولین چیزی است که بیشتر مردم هنگام استفاده از گیاهان نگران آن هستند، اما منابع پروتئینی غیر گوشتی زیادی مانند لوبیا، حبوبات، لبنیات و جایگزین های لبنی مانند شیر بادام، جو و تخم مرغ وجود دارد.

شما باید بدانید که کودکان به چه میزان پروتئین نیاز دارند. توصیه های عمومی یک گرم پروتئین به ازای هر دو پوند از وزن بدن، یک نوزاد 60 پوندی به 30 گرم پروتئین نیاز دارد، می توان به راحتی از منابع حیوانی و غیر حیوانی تهیه کرد.

رژیم غذایی غنی از گیاه برای تمام سنین مفید است و یک رژیم غذایی بسیار توصیه شده است. با این حال، وقتی یک دسته کامل از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، با چالش های تغذیه ای، اجتماعی و رفتاری مواجه می شوید.

خبر مرتبط:  «کرونا» و زخم «خودکشی» بر پیکر کادر درمان / افزایش روند «خودکشی» در بین پرستاران در جهان

یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری سالم تأثیر مثبتی دارد، اما نه فقط خوردن گوشت.

محققان گفتند: «آگاهی از هر گونه باور مطلق در مورد غذا مهم است. ایده اجتناب از بسیاری از غذاها می تواند منجر به اختلالات خوردن در کودکان و نوجوانان شود و ارزیابی دلایل این انتخاب ها برای والدین مهم است.

انتهای پیام/