علمی و پزشکی

روشی که کاهش وزن را تا ۲ برابر افزایش می‌دهد

مجله سلامتی ایران/ خراسان رضوی کاهش وزن فقط مربوط به آنچه می خورید نیست، بلکه به زمانی که می خورید نیز مربوط می شود. بنابراین با تغییر زمان غذا خوردن می توان کاهش وزن را دو برابر کرد.

به گزارش روانشناسی نیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد که اجتناب از دریافت کالری زیاد در عصر، کلید کاهش وزن است.

خوردن یک میان وعده در اواخر شب از چربی سوزی بدن جلوگیری می کند زیرا بدن همچنان کربوهیدرات های موجود را مصرف می کند.

به همین دلیل است که افرادی که بعد از ظهر کمتر غذا می خورند در کاهش وزن موفق تر هستند زیرا بدن آنها شروع به سوزاندن چربی می کند.

البته صبحانه نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که یک صبحانه با پروتئین بالا می تواند وزن را دو برابر کند.

پروفسور کارل جانسون گفت: “مطالعات زیادی روی حیوانات و انسان ها انجام شده است که نشان می دهد نه تنها مقدار غذا، بلکه زمان خوردن غذا نیز می تواند بر افزایش و کاهش وزن تاثیر بگذارد.”

وی گفت: مطالعه ما به دنبال بررسی یافته های مطالعات مربوط به رژیم های روزه داری با درخواست از نمونه انسانی برای شرکت در یک آزمایش چند روزه با دو رژیم غذایی متفاوت بود.

جانسون گفت: “مشخص شد که ریتم شبانه روزی بدن را تنظیم می کند که در شب چربی می سوزاند.” ریتم شبانه روزی بدن به دنبال چرخه روزانه تغییرات ذهنی، فیزیکی و رفتاری رخ می دهد.

این مطالعه شامل شش نفر در یک اتاق آزمایشگاهی برای نظارت دقیق بود. این اتاق دقیقاً میزان انرژی مصرفی فرد در طول زمان و متابولیسم او را اندازه گیری می کند.

خبر مرتبط:  نشانه های بالا بودن «کلسترول» در پاها

نتایج نشان داده است که وقتی افراد عصرانه می خورند بدنشان چربی نمی سوزاند.

دکتر Dr. کوین کلی گفت.

این نتایج بر نحوه مصرف غذا در طول روز، در مقایسه با ذخیره سازی در طول روز و چرخه شب، تأثیر می گذارد و تضمین می کند که هر غذایی که قبل از خواب خورده شود، چربی سوزی در خواب را به تاخیر می اندازد.

انتهای پیام/