علمی و پزشکی

روش‌هایی برای بهبود سیستم عصبی

هنگامی که برای مدت طولانی تحت استرس و اضطراب هستیم، سیستم عصبی دچار ترس و استرس می شود که می تواند بیقراری را تشدید کند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، زمانی که بدن تحت فشارهای طولانی مدت و احساسات ناخوشایند قرار می گیرد، به حالت «حالت زنده ماندن» می رسد که مدام منجر به احساس خستگی می شود. زمانی که سیستم عصبی از تعادل خارج شود، خطر ابتلا به بیماری های مرموز، مزمن و روانی افزایش می یابد. اما چگونه می توان این شرایط را متعادل کرد؟ چگونه فرآیند بهبودی سیستم عصبی را شروع کنیم؟

هندوستان تایمز راه هایی را برای کمک به بهبود سیستم عصبی فهرست می کند:

افزایش سطح ویتامین B: ویتامین B1، B6 و B12 به تولید انتقال دهنده های عصبی مانند استیل کولین، سروتونین و نوراپی نفرین کمک می کند. این انتقال دهنده های عصبی نقش مهمی در تنظیم سیستم عصبی و عملکرد صحیح آن دارند.

قرار گرفتن در معرض سرما: بدن باید حد استقامت را افزایش دهد. می توانید یک ظرف بزرگ پر از آب یخ بردارید و دست خود را در آن بگذارید. با آرام شدن بدن، باید اجازه داد که این احساسات درک شوند. به افزایش حد استقامت بدن کمک می کند.

نور آفتاب صبحگاهی: نور خورشید در اوایل صبح نقش مهمی در تعادل مجدد ساعت بیولوژیکی دارد. به خواب راحت در شب کمک می کند زیرا خواب نقش بسیار مهمی در ترمیم و بهبود سیستم عصبی دارد.

محدودیت ها: کارشناسان بر نیاز به محدودیت در روابط تاکید می کنند. وقتی صحبت از کنترل و متعادل کردن سیستم عصبی می شود، همیشه گفته می شود که باید مرزهایی وجود داشته باشد. ما باید برای کلمات و موقعیت هایی که باعث می شود برای زنده ماندن برگردیم مرزهایی تعیین کنیم.

خبر مرتبط:  نگرانی از کاهش مقررات کرونایی در ایتالیا به رغم آمار بالای فوتی ها

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان را در وب سایت ما هر روز منتشر و گزداوری میشود.