روایت دفاع

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله سلامتی ایران ،

سعید مستغطی ، منتقد سینما ، در مورد برنامه چهار فرنگ مجله سلامتی ایران با موضوع روایت دفاعی اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس ژانر خاصی از سینمای ایران است و مشابه آن را در سینمای قبل از انقلاب یا سایر کشورها نمی بینیم.
سینمای دفاع مقدس برخی موارد ویژه را به فیلم هایی اضافه کرده است که قبلاً هرگز نداشته ایم.
مصطفاسی گفت: دفاع مقدس همراه با ویژگی های خاص ، معنویت را در سینمای ایران آورد که اکنون یکی از ویژگی های بارز سینمای ایران است.

وی گفت: قهرمانی در فیلم های دفاع مقدس مخاطب را به سینما کشاند ، خطی مقابل سینما کشیده شد.
مصطفاسی گفت: “ما ایستاده ایم. فیلم های مهاجر و ملا قلی پور تولد فضای خوبی در سینمای ایران است.”
وی گفت: پس از مهاجر ، افق و فضای سینمای دفاع مقدس برجسته شد.
مستغاسی با اشاره به اینکه این هجو پس از دهه 70 وارد سینمای ایران شد ، گفت: ما در دهه 70 وارد تولید شدیم و قهرمان سازی اکشن نیز وارد سینمای مقدس شد.
وی گفت: سینمای ایران در دهه 70 برونگرا بود ، در حالی که سینمای دفاع مقدس دهه 60 درونگرا و جمعی بود.
مصطفاسی گفت: ملا خولی نوسان داشت. وی سپس وارد بحث اجتماعی حمایت مقدس شد. تور چادابا هیوا یک شاهکار حفاظت مقدس بود.

وی گفت: “دهه 1980 دوران انحطاط سینمای دفاع مقدس بود و در دهه 1990 تغییرات زیادی در استراتژی ایجاد شد. فناوری ناب مدت زیادی دوام ندارد.

خبر مرتبط:  بررسی شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار این هفته مجلس