علمی و پزشکی

رضایت ۹۶ درصدی جانبازان از خدمات بیمارستان ساسان/ تاثیر تحریم‌ها بر تهیه دارو و تجهیزات

تلفن, خانواده, خدمات پزشکی

رئیس بیمارستان زیرمجموعه ساسان با تشریح نحوه ارائه خدمات به ایثارگران و جانبازان، بر تاثیر محدودیت ها در تامین داروی این بیماران تاکید کرد: دارو را با توجه به نیازهای عمومی پزشکی بیمارستان خود تهیه کنید، البته به مقدار زیاد. محدودیت ها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

دکتر. علیرضا توکلی مهرجردی در گفت وگو با مجله سلامتی ایرانوی گفت: با شیوع کرونا از همه امکانات و فناوری ها برای گرفتن نوبت برای بیمارستان استفاده کردیم. در واقع از طریق سایت بیمارستان تلفن های گویا دستگاه های نوبت دهی هستند و امکان نوبت دهی حضوری را دارند و برای هر بخش سهمیه هایی در نظر گرفته ایم تا به همین صورت صف ها پر شود. از طرفی با حضور یک یا دو متخصص در روز، کلینیک های ما به حدی رسیده اند که دو تا دو ساعت متخصص داشته باشند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که تعداد کارشناسان از 140 نفر به 350 نفر رسیده است، اکنون مشکلی برای روی آوردن به ایثار نداریم. البته بدیهی است که در برخی موارد بستری شدن بدون هماهنگی و صف می تواند منجر به رنجش شود. البته با وجود پزشکان اورژانس، پزشکان اورژانس و متخصص قلب و عروق، دیگر بیمار مراجعه کننده و توان پرداخت خدمات منظم را نداریم.

وی گفت: بر اساس رضایت مندی ایثارگران و مشتریان بیمارستانی که اخیرا انجام شده، گاهی اوقات رضایت 96 درصدی حاصل می شود اما قطعا در تلاش هستیم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

درباره ارائه خدمات درمانی به خانواده های جانبازان و جانبازان گفت: تمامی ایثارگران و خانواده های آنان که به بیمارستان ساسان مراجعه می کنند، فارغ از اینکه چه بیمه ای دارند، تمامی خدمات درمانی را بدون فرانشیز دریافت می کنند.

ماهرجردی با تاکید بر تاثیر محدودیت ها در ارائه دارو به بیماران جانباز و ایثارگر خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای درمانی عمومی بیمارستان ما، بنیاد شهید به دنبال این بوده است که به طرق مختلف و از خارج از کشور به نیازهای پزشکی خدمات رسانی کند، اما قطعا در بعد کلان.” ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، اما ما مستقیماً در بیمارستان چیزی ندیده‌ایم. البته در زمینه افزایش قیمت، تجهیزات، قطعات یدکی و … مشکلاتی وجود دارد، اما خدمات پزشکی تغییر نمی کند.

انتهای پیام/