راهکارهایی مفید برای بهبود سلامت روده

روده یکی از پیچیده ترین اندام های بدن است و اهمیت آن برای سلامت کلی موضوع بسیاری از تحقیقات جامعه پزشکی بوده است.

به گزارش مجله سلامتی ایرانطی دو دهه گذشته ، تعدادی مطالعه در مورد ارتباط بین سلامت روده و سیستم ایمنی بدن ، خلق و خو ، سلامت روان ، بیماری های خود ایمنی ، اختلالات غدد درون ریز ، بیماری های پوستی و سرطان انجام شده است.

اصطلاح “میکروبیوم روده” به طور خاص به میکروارگانیسم های موجود در روده اشاره دارد. یک فرد حدود 300 تا 500 گونه مختلف باکتری در دستگاه گوارش خود دارد. در حالی که برخی از میکروارگانیسم ها برای سلامتی مضر هستند ، بسیاری از آنها برای بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند.

وجود طیف گسترده ای از باکتریهای مفید در روده عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد ، علائم افسردگی را کاهش می دهد ، به مبارزه با چاقی کمک می کند و هزاران مزیت دیگر برای بدن فراهم می کند.

در این گزارش ، وب سایت Health Line چند راه حل مفید برای بهبود سلامت روده ذکر کرده است:

کاهش سطح استرس: سطح بالای استرس برای کل بدن از جمله روده مضر است. برخی از راه های کاهش استرس شامل مراقبه ، پیاده روی ، ماندن در کنار خانواده یا دوستان ، کاهش مصرف کافئین و یوگا است.

به اندازه کافی خوابیدن: بی خوابی و خواب بی کیفیت می تواند تأثیر جدی بر سلامت روده داشته باشد و به نوبه خود مشکلات خواب بیشتری ایجاد کند.

آرام بخورید: جویدن غذاها و خوردن آنها به آرامی به هضم کامل و مواد مغذی کمک می کند. به کاهش مشکلات گوارشی کمک می کند و به سلامت روده کمک می کند.

خبر مرتبط:  قبل و بعد از واکسیناسیون از خوردن چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

نوشیدن مقدار زیادی آب: نتایج چندین مطالعه نشان داده است که نوشیدن آب زیاد تأثیر قابل توجهی در مخاط روده و تعادل باکتریهای مفید روده دارد. هیدراته یک روش ساده برای تقویت سلامت روده است.

انتهای پیام