علمی و پزشکی

راهکارهایی برای کاهش مواد قندی در رژیم غذایی

شکر یکی از دلایل اصلی دیابت و چاقی در بریتانیا است و بسیاری از افرادی که می خواهند آن را مصرف کنند، کاهش یا حذف آن از رژیم غذایی خود دشوار است. کارشناسان راه های ساده ای را برای کاهش مصرف قند بررسی کرده اند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، بسیاری از غذاهای روزانه که می خوریم حاوی مواد افزودنی قند هستند و انتخاب سبک زندگی سالم را دشوار می کند. شکر به غذاهایی مانند نان، پاستا یا سوپ اضافه می شود و طعم و ماندگاری آنها را بهبود می بخشد، اما چند راه ساده برای کاهش مصرف شکر در رژیم غذایی شما وجود دارد.

کاهش این نوع غذاها از آن جهت حائز اهمیت است که به گفته متخصصان تغذیه، غذاهای پرقند عاملی جدی در افزایش چاقی نسبت به چربی های اشباع هستند.

Mirror چند راه موثر برای کاهش مصرف شکر پیشنهاد می کند:

خواب کافی در شب: مانند نوشیدن آب زیاد، خواب با کیفیت خوب نیز می تواند تاثیر عمیقی بر سلامت جسمی و روانی ما داشته باشد و به تنظیم نحوه پردازش قند در بدن کمک کند. مطالعه ای که بر روی بیش از 4000 نفر انجام شد، خواب شبانه را گزارش کرد و افرادی که کمتر از 6 ساعت می خوابند، دو برابر احتمال دارد سلول های کمتری نسبت به انسولین حساس باشند. خواب شبانه به بدن کمک می کند تا صبحانه را برای فعالیت های روزانه بدون افزودن شکر یا قهوه به رژیم غذایی آماده کند. گاهی اوقات تنها کاری که می توانید برای کاهش میل خود به خوردن قند انجام دهید، بهبود عادات خواب است.

خبر مرتبط:  اگر قصد کاهش وزن دارید، از این رژیم‌ها فرار کنید

جایگزین های کم قند یا بدون قند پیدا کنید: در اکثر موارد، ساده ترین تغییری که می توانید در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، مصرف جایگزین های کم قند به طور پیش فرض است که برای اکثر غذاهای روزانه موجود است.

مصرف غذاهای نشاسته ای را کاهش دهید: فقط سبزیجات نشاسته ای مصرف کنید، اما تمام سبزیجات نشاسته ای که کربوهیدرات های پیچیده را به کربوهیدرات های ساده (قند) تجزیه می کنند، مصرف کنید. اگر می‌خواهید این شرایط برای کنترل مصرف قندتان باشد، باید از نخود، هویج، ذرت، سیب‌زمینی شیرین و لوبیا اجتناب کنید.

– دقت در جدول ارزش غذایی: برچسب گذاری مواد غذایی در سال های گذشته به سرعت انجام شده و لازم است تمامی قندهای موجود ذکر و به محصولات غذایی اضافه شود. این بدان معناست که وقتی یافتن یک محصول غذایی بدون قند دشوار است، همچنان می‌توانید انتخابی سالم داشته باشید.

انتهای پیام/