حوادث

دلایل ترافیک سنگین معابر چیست؟ ‌/ تاکید پلیس بر انجام اقدامات اصولی

رئیس پلیس راهور ناجا با تشریح برخی از دلایل افزایش ترافیک در تهران، بر لزوم انجام اقدامات اصولی برای رفع معضل ترافیک تاکید کرد.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت وگو با مجله سلامتی ایران وی درباره وضعیت ترافیکی شهر تهران گفت: از نظر ازدحام در شهرها به ویژه در شب تهران باید به چند عامل مهم توجه کرد. اول اینکه همیشه در نیمه دوم سال و اوایل مهرماه افزایش حجم تردد داریم که ناشی از راه اندازی مجدد مراکز آموزشی و تغییر ساعت رسمی و … است. البته ما در شرایطی هستیم که مدارس به طور کامل باز نیستند.

وی ادامه داد: دوم عامل دوم دسترسی خودروها به جاده ها است، در واقع روزانه تعداد زیادی خودرو تولید می شود و به چرخه حمل و نقل اضافه می شود، اما خروجی تحت عنوان خراش دادن و به عنوان مثال خودروهای خسته وجود ندارد. ، بین 3 تا 5 هزار دستگاه که اکثرا به صورت اعزام می باشد.

هودیانفور سومین مشکل را مربوط به کرونا دانست و گفت: شیوع کرونا، پروتکل ها و محدودیت های آن باعث کاهش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شده و علاوه بر آن برخی افراد برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مردد هستند. احتمال وقوع کرونا در این مناطق بیشتر است. نتیجه واضح است و استفاده از خودروهای شخصی را افزایش می دهد. طبق آخرین آمار ما در تهران و کلان شهرها، از هر 10 خودرو، هفت خودرو تک سرنشین، دو سرنشینه است و تنها یک خودرو می تواند سه سرنشین یا بیشتر را جابجا کند، بنابراین مردم باید رعایت کنند. اگر کسی ماشینش را به خیابان بیاورد دیگر به آن پاساژ نمی گویند، بلکه به آن پارکینگ می گویند.

خبر مرتبط:  آیا جریمه‌های رانندگی به حساب پلیس واریز می‌شود؟

وی گفت: عامل بعدی شرایط جوی است و در مواقع بارندگی یا سرما، برخی از شهروندان ترجیح می دهند به جای استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی یا تاکسی اینترنتی، خودروی شخصی خود را سوار شده و در همان پارکینگ خانه را ترک کنند. معلوم می شود در ترافیک موثر است.

هادیانفر درباره تغییر زمان طرح ترافیک گفت: در هر شهری از جمله تهران، ریاست شورای ترافیک کلانشهرها بر عهده شهرداران است که نیروی انتظامی از اعضای آن است. در مورد تهران چند موضوع از جمله در قانون هوای پاک مطرح شد. به عنوان مثال، در مورد اصلاح تجهیزات و نوسازی ناوگان و غیره موارد مورد تقاضا وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: ساعات اجرای طرح ترافیک در آن شورا و بازگشت به روال عادی آن؛ یعنی از ساعت 18:30 الی 19. تاکید شد که شهرداری تهران طبق تصمیم روزانه باید به 105 هزار خودرو اجازه ورود به محدوده را بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر برنامه ترافیکی در کاهش تراکم ترافیک موثر است یا خیر، گفت: در جلسه گفتیم که این مشکل بین 10 تا 15 درصد ترافیک را تحت تاثیر قرار می دهد.

هودیانفر به یکی دیگر از موضوعات مدیریت ترافیک اشاره کرد و گفت: جنبه دیگر DA مشکل مدیریت زمان است. اکنون بانک ها، شرکت ها، شرکت ها و غیره همه به طور همزمان فعالیت خود را آغاز می کنند. کارمندان آنها با هم خانه را ترک می کنند و تقریباً همه با هم به خانه برمی گردند. بنابراین لازم است این موضوع در شورای ترافیک شهر مطرح شود و ساعات کاری آنها بر اساس عملکرد دستگاه ها تقسیم شود. به عنوان مثال، برخی از دستگاه ها ممکن است از ساعت 6:30 و برخی دیگر از ساعت 9:30 شروع به کار کنند. این موضوع در شورای ترافیک مطرح شده و اعضا نیز از آن مطلع هستند.

خبر مرتبط:  دیگر از تصادف‌های عجیب و غریب جاده چالوس خبری نیست

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه تهران باید برای ترافیک تصمیمات اساسی بگیرد، گفت: اگر به این نتیجه رسیدیم که اجرای این گونه طرح ها در مراحل بعدی جواب نمی دهد، باید به سراغ راهکارهای دیگر مانند زوج و فرد برویم. و …. اما به شرطی که مردم از کرونا بترسند و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت ترافیک تهران از اول آذر و همزمان با بازگشایی بخشی دیگر از مدارس چگونه تغییر کرد، گفت: 15 درصد بار صبحگاهی را به ما تحمیل می کند.

هادین فر در پایان تاکید کرد: کار اساسی در قانون هوای پاک باید سریع باشد و حذف خودروهای فرسوده در دستور کار جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/