دغدغه پرداخت خسارت است یا جان آدمی؟

مدیرعامل سازمان غیردولتی سازمان نجات ایران گفت: مردم باید از مرگ در حوادث رانندگی دست بکشند و بعد از مرگ افراد به فکر پرداخت خسارت نباشند. راه حل مردم را بر نمی گرداند. در این طرح باید تعداد مرگ های ناشی از حوادث رانندگی کاهش یابد.

احمد بکتیاری در مصاحبه با مجله سلامتی ایران ، وی در مورد نقش مسئولان در ایجاد و کاهش فرهنگ و تصادفات جاده ای گفت: در دنیا تصادفات به چهار عامل خودرو ، جاده ، انسان و محیط مربوط می شود.

این مربی امداد و نجات افزود که حادثه اجتناب ناپذیر است ، اما شرایطی که باید در آن رخ دهد باید به صفر برسد و وی باید از رفتار زمان حادثه اطلاع داشته باشد:

همه ما باید رفتار صحیح تصادفات را بدانیم و این موارد را به روش های مختلف آموزش دهیم. متأسفانه ، این یکی از اشکال عدم آموزش رفتار مناسب در صورت تصادف است. این را می توان در شرایط مختلف به افراد آموزش داد ، به عنوان مثال ، پلیس می تواند هنگام صدور گواهینامه آموزش ، به آنها نحوه رفتار در هنگام تصادف را بیاموزد.

کارشناسان مدیریت بحران در مورد نقش عوامل خودرو در پیشگیری از تصادفات گفتند: اقدامات قبل ، حین و بعد از نقش عوامل خودرو در پیشگیری از تصادفات انجام شده است. در مراحل قبلی باید همان معاینه فنی ، استانداردهای لازم ، عمر و سلامت خودرو در نظر گرفته شود.

مدیران یک سازمان غیردولتی Iran Rescue Home در مورد اینکه آیا هنگام نقص فنی در اتومبیل معمولاً تصادف افزایش می یابد یا خیر؟ وی ادامه داد: بخشی از این عامل به نوع مسیر مربوط می شود. در صورت بروز نقص فنی ، مثلاً وقتی ماشین در یک محور صاف ترمز می کند ، پس از توقف گاز ، سرعت خودرو کم می شود ، اما از طرف دیگر ، اگر در محور سرازیری اتفاق بیفتد ، متأسفانه سرعت شتاب می گیرد و حادثه شدت خواهد گرفت

خبر مرتبط:  مرگ جوان افغانستانی در سد کشاورزی

وی اظهار داشت: در حال حاضر سالانه 16000 تا 5،000 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند اما متأسفانه این مسئله به درستی رسیدگی نشده است ، حوادث اخیر باید جریان آگاهی بیشتری در مورد حوادث رانندگی ایجاد کند.

بختیاری افزود: یکی از مهمترین عوامل در کشور ما فرهنگ است. فرهنگ به معنای آن است که ما نسبت به تصادفات حساس هستیم و اگر اشکالی در اتومبیل مشاهده می کنیم ، نباید خود را ادعا کنیم ، اکنون ما امیدواریم که به مقصد برسیم آنجا را ترک می کنیم. اگر بدانیم که ماشین خراب است و سوار آن نمی شویم یا کسی را رانندگی نمی کنیم ، احتمال تصادف کمتر است.

نقش مسئولان در کاهش تصادفات رانندگی چیست؟ وی گفت: در تصادفات جاده ای ، مسئولان باید بدانند كه مرگ مردم مشكلی است اما خسارت پس از مرگ مردم پرداخت نمی شود. در صورت مسئولیت ، جریمه سنگینی را برای تصادفات حمل و نقل عمومی اعمال می کنم ، به این معنی که اگر اتوبوس به دلیل سهل انگاری دچار حادثه شود ، باید آن را لغو کند. به محض اخراج دو نفر ، شخص سوم ترجیح می دهد 50 اتوبوس معیوب را از رده خارج کند تا جای خود را از دست بدهد.

انتهای پیام