در فصل گرم چطور ورزش کنیم؟

اخبار آفتاب:

روحلا فریادی اظهار داشت: ورزش کردن در فصل گرم نیاز به اصول خاصی دارد و خاطرنشان کرد: با رعایت این اصول ورزشکاران باید بتوانند بدون هیچ مشکلی تمرین خود را بطور مداوم و روزانه ادامه دهند.

آنها در انتخاب زمان مناسب برای یکی از این اصول مهم در نظر گرفته و انتخاب کرده اند: بهترین زمان انجام تمرینات ورزشی در تابستان از 7 تا 9 صبح و 18 تا 21 عصر و بعد از ظهر 10 تا 15 است.

وی گفت: “اگر یک ورزشکار هنگام تمرین در گرما لباس مناسب نپوشاند ، تمام مصونیت خود را مختل می کند ، زیرا سیستم عرق می کند و تبخیر می شود.” بدن فرو می رود.

وی اظهار داشت: تا حد امکان لباس هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده است باید پوشیده شود تا هنگام افزایش درجه حرارت بدن روند تبخیر و تعریق به خوبی پیش برود.

مربی بدن سازی تیم سبک وزن آقایان بدترین نوع پلاستیک را برای تمرین در فصل گرم می پوشید و گفت: معمولاً کودکان زیر 10 سال و افراد بالای 60 سال بیشتر در طول فصل احتمال پوشیدن لباس نامناسب را دارند. آنها این کار را می کنند ، زیرا مصونیت آنها نسبت به سایر افراد ضعیف تر است.

وی با بیان اینکه مکان مناسبی برای بازی در فصل تابستان را انتخاب می کنید ، گفت: وقتی صحبت از ورزش در فضای باز است ، بهتر است پارک کنید یا درختان سرسبز داشته باشید ، بنابراین می توان ورزش را در سایه شاخه های درخت انجام داد و از گرمای بیش از حد جلوگیری کرد. گرفتن یک ورزشکار. ورزش داخل سالن نیز باید در یک اتاق با تهویه مناسب انجام شود.

خبر مرتبط:  زری فتحی: همه از قضاوتم شوکه شدند/ تلاش می‌کنم توانایی زن ایرانی را به دنیا نشان بدهم

فاریادی همچنین با اشاره به برخی اشتباهاتی که ورزشکاران در این فصل انجام می دهند اظهار داشت: برخی ورزشکاران عادت دارند قبل از شروع تمرینات ورزشی در فصل گرم از اسپری های ضد عرق استفاده کنند که این می تواند اشتباه باشد و به بدن آسیب برساند. این ورزشکاران به جای استفاده از چنین اسپری هایی ، 20 دقیقه بعد از تمرین ، حمام می کنند و با آب گرم شروع می شوند و با آب سرد به پایان می رسند.

مربی بدن سازی تیم ملی هندبال جوانان در مورد نوشیدن مایعات در تمرینات ورزشی تابستانی گفت: “به دلیل اضافی عرق و تبخیر بدن در این فصل ، به ورزشکاران توصیه می کنیم که مرتباً از مایعات استفاده کنند تا فرد بتواند تا 15 دقیقه دوام بیاورد.” هر ساعت قبل از ورزش یک فنجان آب بنوشید و 200 تا 250 سی سی سی مایع را هر 15 دقیقه بعد از ورزش بنوشید.

وی با تأکید بر اینکه ورزشکاران باید در این مدت از نوشیدن آب سرد خودداری کنند تصریح کرد: دمای آب مصرفی باید بین هفت تا 10 درجه سانتیگراد باشد تا ولرم و سریع جذب شود.

یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: پس از ورزش باید برای هر پوند وزن از دست رفته حدود 400 تا 600 سی سی آب مصرف کنید تا بدن به سرعت آب از دست رفته را جایگزین کند.

وی به ورزشکاران توصیه کرد که هر روز یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک شسته شده را در آب سرد بنوشید تا آب از دست رفته بدن خود را بازپس گیری کرده و آنها را درون یک سرم قند بنوشید.

خبر مرتبط:  خیال راحت تیم ملی ایران از ویروس منحوس - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فریادی گفت: اگرچه سرم بسیار خوش طعم نیست ، اما نوشیدنی فوق العاده ای است که به سرعت توسط بدن جذب می شود و نمک های بدن را به سرعت احیا می کند.

به گفته این مربی بدنساز ، 75 درصد انرژی که بدن هنگام تمرین از دست می دهد ، بعد از تمرین به دو ساعت منتقل می شود ، بنابراین ورزشکاران نباید این زمان را از دست دهند و فاقد تغذیه مناسب باشند.

آنها رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات مانند تخم مرغ ، سبزیجات ، موز ، شیر کاکائو ، هندوانه و بادام را در نظر گرفتند.

سرمربی تیم ملی پرورش اندام تیم ملی Sepak Takra همچنین تأکید کرد: اگر ورزشکاران تمرینات خود را در آفتاب انجام می دهند ، حتما از هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب یا اکسید روی استفاده کنید.