علمی و پزشکی

درباره تکنیک “۸-۷-۴” چه می‌دانید؟

کارشناسان بهداشت همیشه توصیه می کنند که یک فرد بالغ برای داشتن یک زندگی سالم به هفت تا نه ساعت خواب در شب (بسته به شرایط جسمی و روحی فردی او) نیاز دارد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، کارشناسان سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) بر این توصیه تاکید کرده و یادآور می شوند که کم خوابی طولانی مدت می تواند با بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، آلزایمر و اختلالات روانی مرتبط باشد. زیرا با اضطراب و افسردگی همراه است.

با توجه به نیاز به خواب کافی برای همه افراد و در تمام سنین، کارشناسان بهداشت همواره سعی کرده اند برنامه ها یا روش های مختلف روزانه را بیابند که افراد بتوانند از آنها برای بهبود کیفیت خواب خود استفاده کنند.

یکی از این روش ها “تکنیک تنفسی 8-7-4” نام دارد. ورزش هایی با هدف کنترل تنفس و کمک به آرامش بدن قبل از رفتن به رختخواب.

استراتژی 8-7-4 چیست؟

به گزارش مجله ایندیپندنت، پزشک آمریکایی «اندرو ویل» در توضیح این تکنیک گفت: برای امتحان این روش در مکانی آرام و راحت بنشینید و ابتدا نوک زبان خود را روی بافت پشتی جلوی بالایی خود قرار دهید. دندان.

سپس به مدت چهار ثانیه بی صدا از طریق بینی نفس بکشید.

قبل از بازدم، نفس خود را به مدت هفت ثانیه نگه دارید.

در حین بازدم، به مدت هشت ثانیه هوا را به شدت در دهان خود دمیده و صدای “ووو” ایجاد کنید. سپس این کار را برای چهار چرخه تنفسی تکرار کنید.

خبر مرتبط:  توزیع کنترل‌شده شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک جهت جلوگیری از قاچاق معکوس

برای چهار ماه اول، دکتر ویل تاکید می کند که افراد نباید این کار را بیش از چهار دوره انجام دهند.

هنگامی که با این روش احساس راحتی کردید، می توانید آن را به هشت دوره افزایش دهید. این پزشک آمریکایی توصیه می کند که انجام این کار نباید بیش از هشت سیکل در یک زمان باشد.

آیا این روش موثر است؟

ویل می گوید این روش روشی خوب و موثر برای کمک به خواب شبانه افراد است و اگر در نیمه شب از خواب بیدار شوند، به آنها کمک می کند دوباره بخوابند. آنها می گویند این روش به کاهش اضطراب، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و بهبود هضم کمک می کند.

البته لازم به ذکر است که تاکنون تحقیقات گسترده ای در مورد اثربخشی این روش انجام نشده و اثربخشی آن بر اساس تکنیک های تنفسی ارزیابی شده است.

انتهای پیام/