علمی و پزشکی

خواص مصرف خرما در هوای سرد

هر دو فصل پاییز و زمستان جذابیت ها و فواید خاص خود را دارند و در عین حال خوردن غذاهای مناسب برای روزهای سرد، بالا نگه داشتن سطح انرژی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های شایع در این فصول.

به گزارش مجله سلامتی ایران، غذاهایی که باید در برنامه غذایی زمستانی گنجانده شود شامل خواجورا می شود زیرا به دلیل داشتن مواد مغذی بالا فواید زیادی دارد.

زنجبیل منبعی غنی از ویتامین های ضروری، مواد معدنی، فیبر، کلسیم، پتاسیم، فسفر، مس و منیزیم و همچنین فیبر محلول و نامحلول برای تصفیه دستگاه گوارش است.

هندوستان تایمز به برخی از ویژگی های خوردن خرجو در فصول سرد سال اشاره می کند:

سلامت استخوان

زغال سنگ منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است و جایگزینی سالم برای شکر است. کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید در فصل سرما که برای بدن برای تولید ویتامین D و جذب کلسیم مهم است، می تواند بر سلامت استخوان ها تأثیر بگذارد. گنجاندن خاکور در رژیم غذایی سرشار از کلسیم به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند. خارکورا حاوی مواد معدنی غنی از پتاسیم، فسفر، مس و منیزیم است که نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان و آرتروز دارد.

تسکین درد آرتریت

در طول فصل سرد، افراد مبتلا به آرتریت تمایل بیشتری به احساس درد در مفاصل خود دارند. خاروجا سرشار از منیزیم است و خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین این نوع دردها عالی است.

خطر حملات قلبی را کاهش دهید

خطر حمله قلبی در زمستان با کاهش دمای بدن افزایش می یابد. خوردن خواجوره می تواند به کاهش کلسترول بد خون و کاهش خطر حمله قلبی و فشار خون کمک کند. خوردن آن در میان وعده های صبح و عصر، استقامت بدن شما را افزایش می دهد و در روزهای سرد زمستان احساس خستگی نمی کنید.

خبر مرتبط:  اعمال قانون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طول اجرای منع سراسری تردد

دمای بدن را حفظ کنید

انرژی لازم برای گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد را به بدن می دهد.

تقویت کننده سطح انرژی

خواجوره حاوی کربوهیدرات های ساده است و به همین دلیل زمانی که بدن به انرژی نیاز دارد به عنوان سوخت عمل می کند.

سرشار از آهن

خواجوره یکی از غنی ترین منابع آهن است و به افزایش سطح هموگلوبین خون کمک می کند.

مشکلات گوارشی را برطرف می کند

از آنجایی که متابولیسم بدن در فصل زمستان کاهش می یابد، این رژیم غذایی به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر محلول و نامحلول به حل مشکلات گوارشی کمک می کند. خرما ترشح اسیدهای گوارشی را افزایش می دهد که در نهایت باعث تسهیل جذب غذا می شود. علاوه بر این، خوردن خواجوره خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

پوست را تغذیه می کند

هوای سرد باعث می شود پوست چربی طبیعی خود را از دست بدهد و مصرف منظم بادام زمینی به تغذیه پوست و تنظیم سطح رطوبت کمک می کند. خواجورام دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به جوانسازی پوست و ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

انتهای پیام/