نماد سایت مجله سلامتی ایران

خرید بهترین موتورسیکلت از فروشگاههای موتور سیکلت در ایران

تبلیغات, طراحی, گردشگری

راهنمای انتخاب موتورسیکلت مناسب

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که در ترافیک سنگین گیر کرده باشید و عجله کنید تا به مقصد برسید. شاید در آن لحظه، وقتی موتورسیکلتی را دیدید که ناگهان از کنار شما رد شد و در ترافیک گیر نکرد، به فکر خرید موتور سیکلت  افتادید. در این صورت حتماً با دوستان، آشنایان و همچنین فروشندگان و حتی تعمیرکاران مشورت کرده اید و ممکن است گیج شده باشید و سرانجام نتوانسته اید یکی از مارک های موجود در بازار را بخرید. بنابراین اگر نمی خواهید فقط به تبلیغات اکتفا کنید، اما یک موتور سیکلت با ویژگی های خوب خریداری می کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا ویژگی های خوب موتور سیکلت  را به شما معرفی کنیم.

یک موتور سیکلت خوب  چه ویژگی هایی دارد؟

جالب است بدانید که با نزدیک شدن به تابستان و گرم شدن هوا، بازار خرید و فروش موتور سیکلت  داغ می شود. زیرا موتور سیکلت  وسیله نقلیه سریعی است که شما را در شهرهای بزرگی مانند تهران که خیابان ها از نظر ترافیک سنگین تر هستند سریعتر به مقصد می رساند. برای خرید موتور سیکلت با ویژگی های خوب باید مواردی مانند ایمنی، قدرت و گشتاور، فناوری های ساخت موتور، وسایل جانبی و ویژگی های آن را در نظر داشته باشید.

مروری بر انواع موتورسیکلت در بازار ایران

تفاوت بین انواع مختلف موتورسیکلت ها چیست؟ به طور کلی موتورها به چند دسته تقسیم می شوند و تفاوت آنها از نظر ابعاد و کلاس چیست؟ موتورسیکلت ها در طول تاریخ وسیله نقلیه جذابی بوده اند که همیشه طرفداران خاص خود را داشته اند. از زمان جنگ های جهانی که از این دستگاه در جبهه ها استفاده می شد تا مسابقات موتورسواری در نقاط مختلف جهان می توان به نقش مهم موتورسیکلت در جهان پی برد.

علاوه بر موارد گفته شده، در بسیاری از کشورهای پرجمعیت آسیا موتورسیکلت اولویت اول مردم برای حمل و نقل و حمل و نقل است. در کشور ما با گذشت زمان نقش این وسیله دوچرخه در زندگی مردم برجسته شده است. به خصوص در سال های اخیر که خودروها گران می شوند، بسیاری از جوانان خرید موتورسیکلت را آغاز کرده اند. طبقه بندی کامل انواع موتور سیکلت عبارتند از:

موتور اسکوتر (Scooter)

محبوب ترین کلاس امروزه در بین انواع موتورسیکلت ها و یکی از کلاس های پرفروش در جهان است. اسکوترها عموماً موتورسیکلت هایی برای مصارف شهری هستند و بیشتر افرادی که به این کلاس از موتورسیکلت ها می آیند یا قصد کار با آن را دارند، یا برای سرگرمی به آن نگاه می کنند. برای دسته اول اسکوترهای متنوعی در بازار موجود است. موتورهای هوندا ویو را می توان گزینه اصلی در بازار اسکوترهای فعال ایران دانست.

البته هوندا ویو اصلی چند سالی است که از بازار خارج شده و نسخه هایی از آن مانند کویر رادیسون و محصولات چینی خلا the را پر کرده است. گروه دوم که از اسکوتر برای سرگرمی استفاده می کنند، مشتریان موتورهای وسپا هستند. اگر توانایی خرید آن را داشته باشند، به سراغ نسخه های اصلی وسپا می روند، در غیر این صورت محصولات چینی زیادی در بازار وجود دارند که شبیه وسپا هستند.

ناگفته نماند که از آنجا که اسکوترها راحتی سوار شدن بر هر چیزی را دارند، تقریباً 90٪ آنها کلاچ دستی ندارند و از جعبه دنده اتوماتیک استفاده می کنند. به جز مدل های الکتریکی، اسکوترها می توانند از 50 تا 200 سی سی باشند. با این وجود برخی اسکوترهای قدرتمندتر نیز با حجم موتور 250 سی سی یا بالاتر در بازار یافت می شوند.

موتورسیکلت اسپرت و ویژگی های آن

هنگام استفاده از موتور بهتر است نوعی را که برای موتور در نظر گرفته شده در نظر بگیرید. اصولاً انواع مختلفی برای موتور تولید شده است که هر کدام می توانند مشخصات منحصر به فرد خود را داشته باشند. در این زمان می توان از نقاطی که در رابطه با این موتورها وجود دارد به خوبی استفاده کرد.

یکی از موتورهایی که برای بیشتر افراد استفاده می شود موتورهایی هستند که در این شرایط به عنوان اسپرت استفاده می شوند که می توان از این موتورها به خوبی استفاده کرد. موتور سیکلت اسپرت فروش خوبی در بازار موتورسیکلت دارد. در این حالت می توان گفت موتورهای اسپرت می توانند فاکتورهایی را برای خود داشته باشند که این عوامل برای برخی از افرادی که می خواهند از این موتورها استفاده کنند بسیار مهم است.

در این حالت به خوبی می توان در نظر گرفت که استفاده از موتورهای اسپرت ایجاب می کند که بتوان از این موتورها به خوبی استفاده کرد و در استفاده از این موتورها مشکلی برای سوارکار وجود ندارد. ویژگی های موتور سیکلت اسپرت عبارتند از:

ویژگی های کلی موتور سیکلت مناسب برای گردشگری

موتور سیکلت  گردشگری متفاوت نه تنها راننده بلکه مسافر نیز کاملاً راحت است. در تمام مدل ها یک صندوق عقب راحت تعبیه شده است. اگر موتورسیکلت ها را در نظر بگیریم، شایان ذکر است که مدل های توریستی توسط سیستم های مدرن اتومبیل ساخته شده اند. این موتورها روی بزرگ و قدرتمندی سوار شده اند که قادر به تحمل مقادیر زیادی از وزن در سرعتهای بالا هستند.

مدل های مجهز به موسیقی، آنها یک سیستم صوتی مدرن را نصب می کنند. بسیاری از موارد جدید، مانند اتومبیل، سیستم های ناوبری، به طور خاص برای موتور سیکلت  طراحی شده اند. موتور سیکلت گردشگری  فقط برای مسافرت های شهری انجام می شود، بسیاری از آنها در محیط های شهری هستند. در حال حاضر، آنها برای جابجایی ترافیک در جاده های نزدیک بسیار راحت هستند.

مرجع استفاده شده:

https://118work.ir/subcategory/وسایل-نقلیه/فروشگاه-موتورسیکلت

خروج از نسخه موبایل