نماد سایت مجله سلامتی ایران

حل مشکل در آمپلی فایر تحت شبکه با مبدل آنالوگ به دیجیتال

حل مشکل در آمپلی فایر تحت شبکه با مبدل آنالوگ به دیجیتال

یکی از مشکلاتی که در آمپلی‌ فایر تحت شبکه وجود دارد این است که سیگنال خروجی آن‌ها آنالوگ است و ممکن است دارای مشکلاتی مانند وجود نویز و بی‌کیفیتی صدا باشد. در این شرایط استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال می‌تواند این مشکل را برطرف کند و صدایی باکیفیت و بدون نویز ارائه دهد. در ادامه قصد داریم شما را با این دو دستگاه مهم و کاربردی آشنا کنیم و چگونگی حل مشکل ذکرشده را توضیح دهیم. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید، تا انتها همراه ما باشید.

آمپلی فایر تحت شبکه چیست؟

آمپلی فایر تحت شبکه یا آمپلی فایر IP، دستگاهی است که می‌تواند سیگنال‌های صوتی را از طریق شبکه IP تقویت کند. از این دستگاه می‌توان برای کاربردهای مختلف از جمله سیستم‌های پیجینگ، اینترکام‌ها، مراکز تلفن و غیره استفاده کرد. این تقویت‌کننده را می‌توان با استفاده از کانکتورها یا کابل‌های استاندارد به بلندگوها، میکروفن‌ها یا دیگر منابع و مقاصد صوتی دیگر متصل کرد. این دستگاه همچنین این امکان را دارد که با سایر دستگاه‌های تحت شبکه مانند تلفن‌های تحت شبکه، رایانه‌ها یا سرورهایی که از پروتکل‌هایی مانند SIP استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کند. برای نصب این نوع آمپلی‌فایر، نیاز به سیم‌کشی‌های پیچیده نیست و از این بابت در زمان و هزینه‌ صرفه‌جویی می‌شود.

ویژگی‌های آمپلی فایر تحت شبکه

آمپلی‌فایرهای تحت شبکه جوان پردازش دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مبدل آنالوگ به دیجیتال

این مبدل که به نام ADC نیز شناخته می‌شود، سیگنال‌های صوتی آنالوگ را از دستگاه‌هایی مانند تلفن یا میکروفن دریافت و آن را به سیگنال دیجیتال SIP تبدیل می‌کند که می‌توان آن را از طریق اینترنت یا سایر شبکه‌های دیجیتال انتقال داد. این نوع مبدل معمولا برای اتصال تلفن‌های آنالوگ سنتی یا سایر دستگاه‌های صوتی آنالوگ به شبکه‌های VoIP استفاده می‌شود که امکان برقراری ارتباط صوتی از طریق اینترنت یا سایر شبکه‌های مبتنی بر IP را فراهم می‌کند.

فرآیند تبدیل، شامل دریافت سیگنال صوتی آنالوگ و تبدیل آن به یک فرمت دیجیتال است که می‌توان آن را از طریق یک شبکه IP با استفاده از پروتکل سیگنالینگ SIP انتقال داد. سیگنال دیجیتال سپس در گیرنده، دوباره به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌شود که از طریق بلندگو یا هدست شنیده می‌شود.

مبدل آنالوگ به دیجیتال تحت شبکه ارتباط صوتی را از طریق اینترنت امکان‌پذیر می‌سازد. آن‌ها نقش مهمی در سیستم‌های VoIP دارند و به مشاغل و افراد کمک می‌کنند که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و از مزایای سیستم صوتی تحت شبکه بهره ببرند.

ویژگی‌های ADC

مبدل آمپلی فایر آنالوگ به دیجیتال جوان پردازش، مبتنی به SIP است و از آن می‌توان در سیستم‌های پیجینگ، مراکز تلفن و … استفاده کرد. ویژگی‌های این مبدل عبارتند از:

 

مبدل آنالوگ به دیجیتال، چگونه مشکل آمپلی فایر تحت شبکه را حل می‌کند؟

ADC به دستگاه‌های آمپلی‌فایر IP کمک می‌کند تا سیگنال‌های آنالوگ را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل کنند تا بتوان آن‌ها را از طریق شبکه انتقال داد. در یک سیستم صوتی تحت شبکه، سیگنال آنالوگ به‌عنوان سیگنال ورودی، به آمپلی‌فایر وارد می‌شود. اما این سیگنال، برای انتقال در شبکه مناسب نیست و باید به یک سیگنال دیجیتال تبدیل شود.

برای حل این مشکل یک مبدل آمپلی فایر آنالوگ به دیجیتال سازگار با شبکه به کار گرفته می‌شود تا سیگنال آنالوگ خروجی آمپلی‌فایر را به سیگنال دیجیتال تبدیل کند. سیگنال تولیدشده توسط مبدل، کیفیت بالایی دارد. بنابراین آنچه در خروجی سیستم صوتی تحت شبکه به گوش می‌رسد، یک صدای کاملا شفاف و واضح است که هیچ‌گونه نویز و اکویی در آن وجود ندارد.

به‌طور خلاصه، استفاده از ADC در سیستم صوتی تحت شبکه می‌تواند امکان بهبود کیفیت صدا، دقت بیشتر و انتقال سیگنال بدون خطا را فراهم کند. این امر در کاهش اختلالات و افزایش کارایی سیستم صوتی تحت شبکه موثر است

 جمع بندی

یکی از مشکلاتی که آمپلی‌فایرهای IP با آن روبه‌رو هستند، مناسب نبودن سیگنال صوتی خروجی آن‌ها برای انتقال از طریق خطوط شبکه است. برای حل این مشکل از ADC سازگار با پروتکل SIP استفاده می‌شود. بدین ترتیب صدای خروجی از بلندگوها یا هدست‌ها، یک صدای باکیفیت و واضح است که هیچ‌گونه نویز و اکویی در آن وجود ندارد. شرکت جوان پردازش، طراح و تولیدکننده تجهیزات سیستم پیجینگ و مرکز تلفن تحت شبکه، افتخار دارد که این تجهیزات را با بهترین کیفیت تولید و با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. اگر قصد خرید آمپلی فایر تحت شبکه و مبدل آمپلی فایر آنالوگ به دیجیتال را دارید، کارشناسان ما آماده‌اند تا در این زمینه، راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند. پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل