جنیدی: نقد هرچه قدر هم آزار دهنده باشد، حق جامعه است

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به انتقادات اخیر از آموزش و پرورش گفت: این انتقاد ، هر چقدر شرم آور باشد ، اهمیت حقوق و آموزش جامعه را برجسته می کند.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، ششمین جلسه گفتگوی هفته در شبکه شاد با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور ، وزیر آموزش و پرورش ، معاونان وزارت آموزش و پرورش و روسای مناطق آموزش و پرورش ایران در قالب کنفرانس ویدیویی از طریق شبکه شاد برگزار شد. گرفته شد
در این نشست ، لیا جنیدی ، معاون حقوقی رئیس جمهور ، با اشاره به احساس عمومی جامعه نسبت به مسئله آموزش گفت: “ما هر تعریفی را ارزیابی کرده ایم. از حق تحصیل در فصل 3 و در قسمت اول قانون اساسی به عنوان اصل 3 یاد می شود و حق تحصیل از حقوق اساسی مردم ایران است. تمام حقوق دیگر بدون این حق معنایی ندارند ، یا حداقل عملاً بی اهمیت هستند.
جنیدی در مورد سند اصلاحات قانونی برای توسعه نظام حقوقی گفت: ما این سند را به چهار قسمت تقسیم کردیم ، ابتدا مفاهیم را بیان کردیم ، سپس حوزه و شاخص ها را تعریف کردیم. به این ترتیب مطلوب ترین یا حداقل بهبود یافته ترین سیستم حقوقی و راه رسیدن به مطلوب ترین وضعیت از وضعیت موجود کجاست؟ صرف نظر از اینکه ما چقدر بررسی می کنیم و عوامل اساسی را در کجا بررسی می کنیم ، در آسیب شناسی به این نتیجه رسیده ایم که در بعضی موارد آموزش ما ناقص است و در رده سیستم مورد نظر و یافتن راه حل دوباره آموزش می بینیم. ما عنصر اصلی را پیدا کرده ایم.

گزارشی هفته گذشته به هیئت دولت نشان داد كه فرزندان این كشور در این شرایط سخت توانسته اند از تحصیل لذت ببرند و آنچه مهم است را انجام دهند و این محدود به كار نیست.

جنیدی با اشاره به انتقادات اخیر در حوزه آموزش اظهار داشت: انتقادی که می توان وارد کرد نشان دهنده اهمیت آموزش و تأثیر آن بر جامعه است. انتقاد ، هر چقدر آزار دهنده باشد ، اهمیت حق آموزش جامعه را برجسته می کند. با توجه به شور و اشتیاق و عملکرد گروهی از وزرا و مدیران آموزش و پرورش ، من می دانم که انتقادها و اعتراضاتی که صورت گرفته قطعاً اصلاح خواهد شد.

خبر مرتبط:  ۳۰ کیلومتری شهرها یادمان نرود!

وی گفت: من می دانم که دهه ها تلاش صورت گرفته است و حتی در این زمان خاص ، نیمی دیگر از مردان و مردان دارای تحصیلات و امتیازات یکسانی با زنان جامعه هستند. همه ما اهمیت این مسئله را می دانیم و همه معتقدیم که نیمی از آنها نمی توانند خوشحال باشند اما نیمی دیگر نمی توانند. خوشبختی یک امر جمعی است و زنان و مردان در این جامعه می خواهند احساس خوشبختی کنند و تحصیلات ماده اصلی آن است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد ، من مطمئن هستم که تلاشی برای خلاص شدن از آن و برآورده ساختن انتظارات مشروع جامعه از این نظر وجود دارد.
زونیدی با اشاره به مباحث حقوقی در زمینه آموزش و پرورش اظهار داشت: ماده 18 قانون هیئت های آموزش و پرورش یک موضوع است ، اگر مردم شهرها یا شهرک های مسکونی را احداث می کنند باید تدابیری بیندیشند تا از نظر تعداد و سطح ، مکان مناسبی برای آموزش فراهم کنند. زیرساخت ها باید در این شهرهای جدید و شهرهای مسکونی ایجاد شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته های مشترک بین معاونت حقوقی و وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما باید جلسات مشترکی را با معاونت حقوقی ، وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان شهرداری برگزار کنیم تا در مورد ایجاد امکانات برای به دست آوردن سوابق املاک تصمیم گیری کنیم. ما می فهمیم که این اسناد چقدر مهم هستند. برخی از این موارد مربوط به املاک دولت است که توسط وزارت آموزش و پرورش نمایندگی می شود و املاک عمومی است.
جنیدی افزود: در کمیسیون اسناد وظیفه داریم با رعایت قانون در این زمینه کمک کنیم.
وی با اشاره به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد کارگروه مشترک گفت: “داشتن یک کارگروه در بین ما و نظارت و پیگیری امور حقوقی ایده خوبی است.”

خبر مرتبط:  آغاز به کار بسته تحولی مدرسه خوانا از فردا

وی گفت: کمیسیون سوابق و کمیسیون لوایح با نگاهی به قانون و اقتصاد و بهبود آموزش می توانند به بهبود فروش و مبادله املاک مازاد و بلااستفاده کمک کنند. ما هر دو در جای خود هستیم و واقعاً کمک می کنیم.
در دستور کار ، جنیدی قول مساعدت حقوقی به دانشگاهیان را در زمینه پشتیبانی حقوقی و قضایی داد و “آنچه برای دانشگاهیان در حین انجام وظیفه اتفاق می افتد ، در مورد امکان حمایت قضایی از دانشگاهیان و استفاده رایگان از وكلا و مشاوران است.” ، ما کمک می کنیم زیرا قوانین زیادی برای چنین حمایت قضایی داریم. در موارد دیگر ، وکالت و مشاوره ممکن است روش های مختلفی را برای کاهش هزینه ها مانند استفاده از حق بیمه و بیمه و تأمین اجتماعی در نظر بگیرند.
موضوع دیگر مربوط به مسائل بین آموزش و پرورش و سازمان خیریه است ، که در آن جنیدی گفت: “موضوع دیگر مربوط به قرارداد عقد خیریه با آموزش و پرورش این است که باید تعدیلاتی انجام شود.” در این کارگروه مشترک نیاز به ایجاد کمیته های فرعی داریم که یکی از آنها مربوط به موسسات خیریه است. وی در گفتگویی با بیان اینکه می توان پیشرفت های زیادی را در این زمینه انجام داد ، اظهار داشت: این کار بزرگی است که می تواند بین خیریه و وزارت آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و برخی از این نیازها را برآورده می کند.
معاون رئیس جمهور در مورد اموال مرتبط با آموزش و پرورش اما فاقد سند نیز گفت: یکی از موارد مطرح شده در لیست مباحث حقوقی آموزش و پرورش ، توقیف اموال آموزشی فاقد سند است. و هرچه زمان می گذشت بیدار شد. موضوع زمان صرف شده در دعاوی مسئله پیچیده ای است و اداره آموزش و پرورش با همکاری وزارت آموزش و پرورش وارد این حوزه می شوند.

خبر مرتبط:  جانباختن یک تن در پی تصادف در بزرگراه فداییان اسلام

. جنیدی ادامه داد: با توجه به معافیت از مالیات شهرداری ، بیایید لایحه ای تهیه کنیم. در تهیه این لایحه به کمک وزارت کشور و شهرداری ها و هماهنگی آژانس برنامه ریزی بودجه و وزارت دارایی و دارایی نیاز داریم. این بدان دلیل است که برخی منابع دولت نیاز به تغییر وضع موجود قانونی دارد و در این موارد حساسیت حقوقی کمی بیشتر است ، اما گاهی اوقات می توان توجیهات اقتصادی برای انجام اصلاحات را مطرح کرد.
جنیدی همچنین درباره موضوعاتی که اهمیت آنها بیش از موارد ذکر شده در بالا است اظهار داشت: به نظر من مسئله آموزش حقوق شهروندی از همه موارد فوق مهمتر است. یکی از مسائل ما اصلاح یا عدم اجرای قانون مدنی در آموزش و پرورش است ، یا اینکه آیا قوانین مبهمی داریم که خطر مدیران را افزایش می دهد و احتمال تصمیم گیری را کاهش می دهد. در برخی موارد ، عدم اولویت ملی گرایی نسبت به تحزب و تحزب ، مانع پیشرفت این آموزش ها می شود. ما باید این آسیب ها را با مثال های خاص بررسی و تعیین کنیم و آن مثال ها را حذف کنیم.

وی گفت: “ما لایحه ای را درباره موارد خوب اداره و شفافیت به پارلمان ارائه كرده ایم.” ما یک لایحه شفافیت جامع داریم تا هر سه شاخه دولت و همه دستگاه های دولتی بتوانند شفاف عمل کنند و مردم را مسئول بدانند و ما با لایحه مدیریت تعارض منافع روبرو هستیم. من می دانم که آموزش و پرورش گام های خوبی در این زمینه برداشته است که قابل تحسین است.

جنیدی گفت: انگیزه های ذاتی زیادی برای حمایت از شما در حل هر مشکلی وجود دارد. شما انگیزه هایی دارید که به احساسات و احساسات و وجدان جامعه و فرد مربوط می شود. گذشته از م institutionsسساتی که افراد را آموزش و معالجه می کنند پشتیبانی می شود.

انتهای پیام