حوادث

جزییات و نحوه بیمه امدادگران هلال احمر

رئیس سازمان امداد هلال احمر روند بیمه را برای امدادگران تشریح کرد.

مهدی ولی پور در گفت وگو با مجله سلامتی ایران. وی در خصوص روند اجرای بیمه سرپرست و وضعیت فعلی آن گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که در 29 شهریور با جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان تامین اجتماعی منعقد شد، اتفاقات خوبی در خصوص بیمه سرپرست داریم. بر این اساس مقرر شد دو سامانه به عنوان پایگاه اصلی بیمه عمر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: “امدیر” یکی از این سامانه هاست که بانک اطلاعاتی از مدافعان است و مدافعان باید با ما همکاری کنند و اطلاعاتی را که از آنها می خواهیم در سامانه مدافع پر کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: سامانه دیگر سامانه تامین اجتماعی است که باید به صورت مستقل به آن دسترسی پیدا کرد اما برای دسترسی آسان امدادگران در حال ارتباط هستیم تا این سامانه با امدادگران ارتباط برقرار کند. در این صورت امدادگران نیازی به ورود به سیستم های متعدد ندارند و تنها سامانه مجاز برای برقراری بیمه، سامانه امداد و نجات است که آدرس ایمیل آن emdad-yar.ir است و تمامی امدادگران نام کاربری و رمز عبور خود را دارند.

قیم باید با ورود به سامانه قیم، اطلاعات درخواستی را تکمیل کند و گفت: یک بار این اطلاعات را از قیم دریافت کرده‌ایم و طبق تعامل ایجاد شده، سرپرستان باید مجدداً اطلاعات خود را طبق اطلاعات درخواستی تکمیل کنند. .

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: پس از تایید و تایید اطلاعات قبلی، مواردی وجود دارد که باید تکمیل شود. پرداختی افراد اضافه شده را طبق قراردادی که با سازمان تامین اجتماعی بسته ایم بدون توجه به اینکه متولیان امر از این بیمه استفاده کنند یا خیر محاسبه و پرداخت می کنیم.

خبر مرتبط:  ضوابط پلاک خودرو تاریخی بازبینی می‌شود

ولیپور گفت: افرادی که ماه به ماه با ما همکاری می کنند و حداقل مبلغ را به صورت مستمر دریافت می کنند. ما هفت درجه داریم، امدادگران بسته به شیفت هایی که دارند می توانند درآمدهای متفاوتی داشته باشند. همینطور تعداد سرپرست ملاک نیست و مدرک تحصیلی هم مهم است و معیار ما درآمد ولی است چون حداقل مبلغی را که بیمه کامل پرداخت می کند باید به قیم بپردازیم. ما در مورد خط مبلغی با بیمه مذاکره می کنیم و امدادگرانی که این حداقل را دارند همراه با کارکنان خود در برنامه های بیمه و بیمه ما گنجانده شده اند.

وی گفت: خارج از این پرونده اکنون به صورت دستی انجام می شود، ما اقدامات خود را انجام می دهیم و به مدافعان اجازه می دهیم اگر خواستند خودشان را بیمه کنند و هزینه ها را بپردازند یا اگر گفتند حاضر به آمدن و رفتن هستند قطع کنند. و به این حداقل سقف برسد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: توصیه ما این است که امدادگران همگام با ما باشند و آخرین اخبار و اطلاعات سامانه امداد و نجات را دنبال کنند. همچنین زمانی که اطلاعیه ای در سامانه اطلاع رسانی Endadier اعلام می شود باید در این زمینه سریعاً اقدام و اقدام کنند. همچنین از انجام سوالات و پاسخ های اعلام شده در فضای مجازی به خصوص در فضای مجازی غیر رسمی خودداری کنید و پاسخ سوالات خود را از سامانه رسمی انددیر دریافت کنید.

وی گفت: امدادگران می توانند به درگاه های قرار داده شده در سامانه امدادرسانی دسترسی داشته باشند و با امدادگران ارتباط برقرار کنند. آنها باید سوال خود را مطرح کنند و پاسخ روشنی دریافت کنند و در صورت نیاز به اطلاعات آنها را راهنمایی می کنیم تا اطلاعات خود را تکمیل کنند تا در اسرع وقت انجام دهیم. بدیهی است که هر رویداد و کار جدیدی دارای کاستی هایی است و از متولیان امر تقاضای توجه و همکاری با ما داریم و قول می دهیم به مرور زمان این موارد را تکمیل کنیم.

خبر مرتبط:  کشف تجهیزات نظامی از خانه‌ای در بلوار مرزداران/ دستگیری ۸ شرور در تهرانسر

ولی پور ادامه داد: از امدادگران می خواهیم با ما صبور باشند و از برخورد با اخبار جعلی که می تواند این روند را از بین ببرد، خودداری کنند، زیرا تیم ستاد پیگیر موضوع است و از دغدغه های امدادگران آگاه است.

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان را در وب سایت ما هر روز منتشر و گزداوری میشود.