فرهنگ و هنر

جای خالی موزه‌ای درباره اپیدمی‌ها

رئیس موزه های ملی گفت: “بعد از همه گیری ، نقش و اهمیت موزه ها مشخص می شود.” “این باید برای موزه عفونی یا عفونی خالی باشد ، جایی که گذشته این پدیده را به نسل های بعدی نشان می دهد.”

به گزارش مجله سلامتی ایران ، دکتر. سعید احمد محیط طباطبایی امروز در ششمین نشست موزه های دانشگاه های کشور اظهار داشت: همانطور که همه می دانند ، بحران Kovid-19 باعث شده است که جهان قبل و بعد از تاج دو برابر شود. مانند هر بحران در پیشرفت انسان ، این بحران نیز راه حل هایی برای پیشرفت انسان ایجاد می کند.

رئیس موزه های ملی با تأکید بر گسترش زیرساخت ها در موزه ها گفت: دانشگاه ها به عنوان موظف به موزه نگاه می کنند اما در حقیقت موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی پیچیده با تحقیقات و آموزش دانشگاهی تکمیل می شود.

او اضافه کرد: موزه های دانشگاه را می توان به سه دسته تقسیم کرد. موزه های مربوط به تاریخ دانشگاه یا سیستم آموزشی ، موزه هایی که با محتوای دانشگاه سروکار دارند ، موزه زمین شناسی وزارت علوم و موزه های شخص ثالث در قالب مجموعه های اهدایی ، استادان و دوستداران دانشگاه هستند. این موزه ها علاوه بر موزه های علم و فناوری ، شبکه ای از موزه های علم و فناوری و آموزشی را ایجاد می کنند که هدف اصلی دانشگاهی و تحقیقاتی را در کشور انجام می دهند ، که این امر به مشکلات بسیاری در جامعه کمک کرده است.

محیط طباطبایی ادامه داد: شورای بین المللی موزه ها اعلامیه 2021 را اعلام کرد که در آن آمده است: “آینده ، بهبود و تصور مجدد موزه ها.” شورای بین المللی موزه ها از همه ذینفعان می خواهد که بازیابی شوند و بیشتر بر رسالت و محتوای خود تمرکز کنند.

خبر مرتبط:  موتورسواری هومن حاجی‌عبداللهی در یک سریال کمدی

رئیس کمیته ملی موزه ها خاطرنشان کرد: در آستانه انقلاب چهارم انقلاب هوش مصنوعی ، فراموش نکنیم که پدیده موزه ها از نظر آکادمیک و دانشگاهی با همه پدیده های دیگر متفاوت است. و تفاوت در این است که موزه ها وجود دارند ، موسساتی که گذشته آنالوگ را با دنیای دیجیتال حفظ می کنند. موزه ها یک نهاد فکری در فضای دیجیتالی آینده هستند که باید در خدمت رسالت خود باشند. به عبارت دیگر دیجیتالی بودن و استفاده از هوش مصنوعی باید ابزار موزه باشد. از آنجا که این موزه یک نهاد فرهنگی است که مسئول گسترش حافظه انسان و فرهنگ آموزشی است ، باید از این ابزارها برای توسعه عملکردهای آن استفاده شود ، اما تحت این دستگاه ها نیست.

وی در پایان گفت: موزه ها به دلیل نیاز به تأسیس موزه های اپیدمیولوژیک باید بخشی از برنامه درسی در سطح جامعه و دانشگاه باشند. وی اشاره می کند که پس از همه گیری ، نقش و اهمیت موزه ها مشخص می شود. جایی برای موزه عفونی یا عفونی نباید باشد. گذشته این پدیده را برای نسل های آینده نشان می دهد. اگر چنین موزه ای وجود داشته باشد ، اکنون می توانیم به یاد بیاوریم که اپیدمی های قبلی در کشور ما چه بوده و حرکت پسا اپیدمی چگونه ادامه یافته است.

انتهای پیام