علمی و پزشکی

توصیه وزارت بهداشت درباره تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات

مشاور عمومی دفتر جامعه وزارت تغذیه سلامت گفت: برخلاف تصور عمومی ، این مطالعه انرژی مورد نیاز بدن را افزایش نمی دهد ، بنابراین مصرف بیش از حد غذاهای شیرین و چرب در طول امتحانات ممکن است مفید باشد. بروز وزن و چاقی.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، دکتر داوسون نگران تغذیه مناسب دانش آموزان در هنگام امتحان بود. زهرا عبداللهی گفت: “تغذیه مناسب عملکرد اندام های مختلف بدن را تقویت و بهبود می بخشد. بنابراین بهتر است در طول آزمایش یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید. هر شش گروه غذایی مهم هستند.” ، گوشت و تخم مرغ به میزان متوسط.

تغذیه مناسب نقش مهمی در یادگیری و تمرکز دارد

وی گفت: “تغذیه مناسب نقش مهمی در یادگیری و تمرکز دارد.” “ویتامین هایی مانند آهن ، روی و ید در یادگیری و با مصرف سبزیجات تازه ، شیر ، ماست ، پنیر ، تخم مرغ ، حبوبات و انواع غذاها به شما کمک می کنند.” گوشت با این ریز مغذی ها تهیه می شود. برای جلوگیری از کمبود ید ، باید از نمک یددار تصفیه شده در تهیه غذا استفاده شود. البته توصیه می شود نمک کمتری مصرف کنید ، اما با همان مقدار کم ید دار و تصفیه شده و مجوزهای بهداشتی ، ید لازم بدن فراهم شود.

عبداللهی گفت: برخلاف تصور عمومی ، این مطالعه انرژی مورد نیاز بدن را افزایش نمی دهد ، بنابراین خوردن بیش از حد غذاهای شیرین و پرچرب در طول آزمایش ناسالم نیست ، اما می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود. می

خبر مرتبط:  حضور وزرای پیشنهادی راه، نفت، ارتباطات، اقتصاد و نیرو در کمیسیون بهداشت

وی با بیان اینکه در حین آزمایش باید از مصرف بیش از حد شیرینی و تنقلات خودداری کرد ، تأکید کرد: این مواد غذایی در نگاه اول قدرتمند به نظر می رسند ، اما این توانایی در آنها بسیار کوتاه مدت است و بعد از آن احساس خستگی بیشتری خواهید کرد.

اهمیت خوردن صبحانه برای افزایش عملکرد مغز

وزارت تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: “صبح روز آزمایش ، بهترین استفاده از غذاهای غنی از پروتئین یا فیبر مانند شیر ، تخم مرغ ، نان غلات سبوس دار و عسل برای تقویت عملکرد مغز است.” دفتر اصلاحات. خوردن یک صبحانه خوب و کامل می تواند روزانه 20 تا 25 درصد از انرژی مورد نیاز بدن شما را تأمین کند و هرچه آزمایشات صبحگاهی بیشتر و بیشتر انجام می شود ، این وعده غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

وی اظهار داشت: حوله صبحانه یا ناهار پس از 2 ساعت خوردن اثر خود را بر روی بدن نشان می دهد ، بنابراین مواد غذایی باید 2 ساعت قبل از آزمایش مصرف شود. همچنین می توانید میوه ها یا چند بیسکویت یا کاکائوی تلخ را بین صبحانه یا ناهار تا زمان شروع آزمایش سرو کنید.

اهمیت خواب کافی در عملکرد حافظه

عبداللهی به برخی توصیه های غذایی اشاره کرد: مواد کافئین مانند چای و قهوه و برخی شکلات های حاوی کافئین ممکن است باعث آگاهی و تمرکز در کوتاه مدت شود ، اما برعکس در عرض چند دقیقه خواص آن باعث حواس پرتی و کاهش تمرکز ، افزایش یادگیری استرس و اضطراب متأسفانه اکثر دانشجویان ما این اشتباه را می کنند که شب امتحان دیر بیدار می مانند و سیستم خواب آنها نقطه فداکاری خواب را برای مطالعه قطع می کند. برخی از دانش آموزان در شب امتحان بیشتر به مصرف قرص های بیدار متوسل می شوند ، اما خواب امری بسیار مهم است و کاهش زمان آن می تواند تمرکز و کارایی یادگیری دانش آموزان را کاهش دهد. برای داشتن یک خواب خوب قبل از آزمون ، یک لیوان شیر گرم بنوشید و حدود 6 ساعت قبل از خواب از قهوه ، چای یا کولا گازدار پرهیز کنید.

خبر مرتبط:  جدیدترین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۲۶۰ میلیون نفر گذشت

وی ادامه داد: در وعده ناهار قبل از آزمون از غذاهای سرشار از کربوهیدرات مانند برنج بیش از حد استفاده نکنید و از مصرف غذاهای سنگین ، چرب و سرخ شده در این آزمایش خودداری کنید تا در طول آزمون به خواب نروید. مصرف آب میوه های صنعتی توصیه نمی شود زیرا قند و مواد افزودنی وجود دارد. آب میوه های صنعتی و نوشیدنی های شیرین می توانند استرس آور باشند زیرا به یکباره انرژی بیشتری آزاد می کنند. مصرف آب میوه های خانگی و تازه بسیار ایده آل است.

وی گفت: “شیر و فراورده های لبنی (ماست ، پنیر) ، سبزیجات و میوه ها به روحیه دانش آموزان تا حد توصیه شده کمک می کنند.” “مصرف آب ، شیر و لبنیات در کاهش استرس دانش آموزان مفید و موثر است.” مصرف روزانه یک فنجان شیر برای آرامش در دوره آماده سازی آزمایش موثر است.

مدیر اصلاح تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: دانش آموزان باید از میان وعده ها و غذاهایی استفاده کنند که به موقع انرژی آزاد می کنند. غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده اغلب در نان های سبوس ، در زمان استرس و استرس یافت می شوند. به نظر می رسد نان سنگک و فیبر زیاد آنها باعث کاهش استرس در افراد می شود.

خوردن صبحانه می تواند به کنترل استرس کمک کند

عبداللهی ، با تأکید بر اینکه در این آزمایش نباید از مواد غذایی کنار گذاشته شود ، گفت: صبحانه نقش مهمی در کنترل استرس دارد ، زیرا صبح کورتیزول قله ترشح می کند و صبحانه به کنترل استرس کمک می کند.

خبر مرتبط:  ۷۶ فوتی و ۳۱۰۹ ابتلای جدید کرونا در کشور / ۹ استان بدون فوتی

به گزارش تماس مردمی از وزارت بهداشت ، وی تأكید كرد: دانش آموزان با خواب آزمایشی باید از خوردن غذاهای چرب و شور ، به ویژه فست فودها خودداری كنند ، زیرا غذاهای چربی و نمك سپس هضم می شوند و تحت شرایط استرس زا مانند آزمایش ها ، تجهیزات در حال كار هستند. آنها باعث سوiهاضمه می شوند ، از جمله سو and هاضمه و حالت تهوع. از خوردن سنگین قبل از آزمایش خودداری کنید. زیرا رژیم غذایی سنگین باعث خواب آلودگی می شود.

وی در پایان گفت: استفاده از مواد مغذی مانند بادام ، گردو ، فندق ، زیرا حاوی مواد معدنی بسیاری مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و آهن و روی است ، به یادگیری و تمرکز به عنوان یک واسطه کمک می کند.

انتهای پیام