علمی و پزشکی

توصیه‌هایی برای مصرف مایعات کافی در فصل سرما

با سرد شدن دما، مصرف آب آشامیدنی ممکن است کاهش یابد زیرا معمولاً در ماه‌های گرم سال احساس تشنگی نمی‌کنیم، اما این بدان معنا نیست که بدن در هوای سرد به مایعات کمتری نیاز دارد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، در روزهای سرد سال بدن کمتر عرق می کند، هوای جو خشک می شود و از بین رفتن رطوبت از طریق ادرار باعث از دست رفتن رطوبت می شود.

هندوستان تایمز به جنبه های زیر برای حفظ رطوبت بدن در پاییز و زمستان اشاره می کند:

ساعت را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که چه زمانی آب بنوشید. این به شما کمک می کند که منتظر تشنگی نباشید، بنابراین در طول روز مایعات زیادی بنوشید تا بدن خود را هیدراته کنید.

مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید: خوردن میوه ها و سبزیجات آبدار مانند پرتقال، هندوانه، آناناس، کلم بروکلی و هلو راهی عالی برای افزودن مایعات بیشتر به رژیم غذایی شماست.

استفاده از سوپ های خانگی: تهیه سوپ های خانگی به خصوص با سبزیجات و گیاهان فصلی می تواند مصرف روزانه مایعات را افزایش دهد.

یک جرعه آب بنوشید: تشنگی نشانه بدی از کم آبی است. هنگامی که فرد به سطح بالایی از کم آبی می رسد، بدن علائم تشنگی را نشان می دهد، بنابراین نوشیدن یک جرعه آب در طول روز ضروری است.

– کاهش مصرف کافئین نیز توصیه می شود زیرا مصرف این ماده باعث ترشح بیش از حد آب از بدن می شود.

در عین حال، میزان آب مصرفی خود را با میزان فعالیت روزانه خود تنظیم کنید، به این معنی که اگر در یک روز فعالیت بیشتری داشته باشید، بدیهی است که بدن شما آب بیشتری از دست می دهد و بنابراین باید مایعات بیشتری در طول روز مصرف کنید. .

خبر مرتبط:  کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

انتهای پیام/