توصیه‌هایی برای مراقبت از بیمار افسرده

اگر اعضای خانواده یا دوستانتان افسرده باشند ، احساس هر نوع احساس دشوار یا ناخوشایند از جمله درماندگی ، ناامیدی ، عصبانیت ، ترس ، گناه و غم طبیعی نیست.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، مقابله با افسردگی دوست یا یکی از اعضای خانواده کار آسانی نیست و اگر از سلامتی خود غافل شوید ، بار این سختی می تواند دو برابر شود.

افسردگی یک بیماری روانی جدی اما قابل درمان است که همه اقشار از جوانان گرفته تا بزرگسالان را درگیر می کند. این اختلال علاوه بر اینکه برای فرد مبتلا مشکلات جدی ایجاد می کند ، زندگی همه اطراف او را تحت تأثیر قرار می دهد.

بنابراین ، پشتیبانی شما برای بهبودی عزیزانتان بسیار مهم است. شما می توانید به آنها کمک کنید تا با علائم افسردگی کنار بیایند ، بر افکار منفی غلبه کنند و انرژی ، خوش بینی و لذت زندگی را بدست آورند.

به خاطر داشته باشید که تلاش برای کمک به فردی که از افسردگی رنج می برد نیاز به دانش خاصی دارد و مهم این است که در این روند از سلامت روانی خود مراقبت کنید.

در اینجا چند نکته مفید از سایت “شارژ مجدد” آورده شده است که می توانید برای کمک بهتر به افراد مبتلا به افسردگی و مراقبت از سلامت روان خود آنها را دنبال کنید:

آگاهی خود را از افسردگی آزمایش کنید. مهمترین و عملی ترین اولین قدم برای کمک به دوست افسرده خود ، کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اختلال است. این به شما کمک می کند تا بدانید دقیقاً با چه مشکلات و موانعی روبرو خواهید شد.

خبر مرتبط:  راهکارهایی برای پیشگیری از بروز آرتروز

اگر دوست افسرده شما می خواهد صحبت کند ، به صحبت های او گوش فرا دهید و درباره وضعیت عمومی وی س questionsال کنید. “چه کاری می توانم برای کمک به شما انجام دهم؟” و “به نظر شما چه چیزی برای شما مفید است؟” گاو وقتی می خواهید یک مسئله حساس را با دوست خود مطرح کنید ، سعی کنید زمان و مکانی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و راحتی کنید. از صحبت در مورد مواردی که او را آزار می دهد خودداری کنید.

برای افراد “افسرده” ، “تازه” یا “فراموش شده” که از افسردگی رنج می برند امکان پذیر نیست. هنگام گوش دادن به این افراد ، به جای استفاده از چنین عباراتی ، سعی کنید از عباراتی مانند “باید واقعاً سخت باشد” یا “من اینجا هستم تا به شما گوش بدهم” برای انتقال این احساس استفاده کنید. شما احساسات آنها را جدی می گیرید.

– بسیار خوب اگر دوست افسرده شما به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کرده باشد. می توانید به او بگویید که خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی در هر زمان در دسترس او است. این مورد را بررسی کرده و کلیه خدمات پشتیبانی موجود را معرفی کنید.

– اگر فکر می کنید دوست شما در معرض خطر است یا ممکن است به خودش یا شخص دیگری آسیب برساند ، فوراً کمک بگیرید و آن را به شخص معتمد گزارش دهید و همچنین خدمات اضطراری و پشتیبانی را گزارش دهید.

برخورد با یک فرد افسرده می تواند بسیار ناامید کننده ، طاقت فرسا و ناراحت کننده باشد. تنها در صورتی قادر خواهید بود که به دوستان افسرده خود کمک کرده و آنها را پشتیبانی کنید.

خبر مرتبط:  پلیس به فعالیت کانال داروهای قلابی کرونا پایان داد

برای اطمینان از اینکه از سلامت روانی خوبی برای این روش برخوردار هستید ، موارد زیر را انجام دهید:

خلق و خوی خود را کنترل کنید: شما واقعاً می توانید نگران دوستی باشید که افسرده است ، اما مهم این است که روحیه و استرس خود را نیز مدیریت کنید. شما می توانید هر 10 روز روحیه خود را ارزیابی کنید تا بتوانید به راحتی وضعیت خود را قضاوت کنید.

مواردی را که از آنها لذت می برید فراموش نکنید: همیشه اطمینان حاصل کنید که برای انجام کاری که دوست دارید وقت بگذارید.

برای استراحت وقت بگذارید: آرامش برای کمک به شما در حل مشکلات و مقابله با استرس می تواند بسیار مفید باشد.

مرزها را تعیین کنید: 24 ساعت در روز و هفت روز در هفته را برای کمک به دوست افسرده خود قرار ندهید. محدودیت هایی را برای آنچه می خواهید او انجام دهد و آنچه را که نمی خواهید انجام دهید. ممکن است ساعاتی از شبانه روز در دسترس این فرد نباشید ، یا انجام برخی فعالیت ها یا شرکت در برخی فعالیت ها را محدود نکنید. بنابراین بهتر است یک برنامه خوب برای کمک به این افراد داشته باشید.

درخواست پشتیبانی کنید: گرفتن حمایت عاطفی برای شما مهم است. بنابراین در این مورد با افرادی که به آنها اعتماد دارید صحبت کنید و از آنها کمک بگیرید.

انتهای پیام