توصیه‌هایی برای تسکین درد میگرن

افرادی که دچار حملات میگرنی هستند می خواهند در اسرع وقت با علائم همراه شوند.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، برای برخی افراد ، مصرف داروهای میگرن می تواند به کاهش درد کمک کند. اما آیا راههای دیگری برای کاهش مدت زمان حمله میگرن یا افزایش تحمل علائم تا شروع به کار دارو وجود دارد؟

سایت بهداشت روزانه نوشت: اگر شما یکی از کسانی هستید که از حمله میگرن رنج می برید ، توصیه های زیر را در نظر بگیرید. این داروها عوارض جانبی ندارند.

– در اتاق تاریک و ساکت استراحت کنید

بسیاری از افراد مبتلا به میگرن به نور و سر و صدا حساس هستند که می تواند سردرد را تشدید کند. درد میگرن را می توان در گروهی از سلول های حسگر نور به نام سلول گانگلیونی شبکیه در چشم تشخیص داد که به حفظ چرخه خواب و بیداری و پاسخ مردمک به نور کمک می کند.

قرار گرفتن در معرض نور باعث فعال شدن سلول های گانگلیونی شبکیه و سلول های منتقل کننده درد می شود و سلول ها برای چند دقیقه فعال می مانند. محققان پیشنهاد کرده اند که وقتی مکانیسم در معرض نور قرار می گیرد ، سردردها می توانند 20 تا 30 دقیقه پس از تاریکی بدتر شوند و بهبود پیدا کنند.

کمپرس گرم یا سرد روی سر یا گردن قرار دهید

کمپرس گرم یا سرد را روی پیشانی یا پشت گردن خود قرار دهید. بسیاری از بیماران کمپرس سرد را ترجیح می دهند. سرما می تواند اثر بیهوشی ایجاد کند ، مغز بر میگرن تمرکز می کند. برخی از افراد ممکن است کمپرس گرم را ترجیح دهند. گرما به کشش ماهیچه ها تحت فشار کمک می کند. حمام گرم یا حمام نیز توصیه می شود.

خبر مرتبط:  ۸۰ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۱۱ شهر در وضعیت قرمز

– به مقدار زیاد مایعات بنوشید

یک مطالعه در ایالات متحده نشان می دهد که از هر سه نفر مبتلا به میگرن ، یک نفر معتقد است که کم آبی بدن باعث سردرد می شود ، بنابراین دریافت آب کافی بین حملات میگرنی می تواند از برخی حملات جلوگیری کند.

– ماساژ معبد

ماساژ به کشش ماهیچه ها کمک می کند و تأثیر آن بر کنترل درد در چندین بیماری از جمله سردرد مورد مطالعه قرار گرفته است. به گفته کارشناسان ، اثربخشی این روش بستگی به فرد دارد. برخی از افراد مبتلا به میگرن می توانند نسبت به لمس بسیار حساس باشند و ماساژ می تواند وضعیت آنها را بدتر کند.

– مراقبه

هشت نفر از هر 10 نفر مبتلا به میگرن استرس را برای سردرد در نظر می گیرند. مدیتیشن با تمرکز بر آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد به افراد در مدیریت استرس کمک می کند.

– اسطوخودوس را تنفس کنید

رایحه اسطوخودوس دارای اثر آرام بخشی است و به کاهش استرس کمک می کند. روغن اسطوخودوس به طور خاص به عنوان یک درمان میگرن مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه ، محققان تأثیر استفاده از اسانس اسطوخودوس را در افراد مبتلا به حملات میگرنی ارزیابی کردند و دریافتند افرادی که روغن اسطوخودوس را به مدت 15 دقیقه استنشاق می کردند ، سردرد کمتری داشتند.

انتهای پیام