علمی و پزشکی

توصیه‌ای برای تقویت سیستم ایمنی

برای سالم ماندن و داشتن ایمنی قوی، میوه، سبزیجات و غلات کامل بخورید، مصرف چربی های اشباع شده را محدود کنید، چربی های ترانس را حذف کنید و مصرف نمک روزانه خود را به کمتر از پنج گرم در روز کاهش دهید و مصرف رایگان یا اضافی خود را محدود کنید. توصیه شده.

به گزارش مجله سلامتی ایران، برای کمک به جلوگیری از افزایش وزن، لازم است میزان کل چربی دریافتی کمتر از 30 درصد کل انرژی دریافتی کاهش یابد.

کاهش مصرف چربی های اشباع شده در گوشت های چرب، کره، روغن نارگیل، خامه و پنیر، کاهش خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی، سکته، دیابت و انواع خاصی از سرطان توصیه می شود. 10 درصد از کل انرژی دریافتی. جستجو کردن.

توصیه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

عکس: سازمان بهداشت جهانی

علاوه بر این، چربی های ترانس موجود در غذاهای فرآوری شده، فست فودها، میان وعده ها، غذاهای سرخ شده، پیتزا، کیک و مارگارین باید کمتر از یک درصد کل انرژی دریافتی باشد و با چربی مفید هستند. ماهی غیر اشباع، آووکادو، آجیل، روغن زیتون، سویا، روغن آفتابگردان و ذرت.

مصرف چربی را می توان با موارد زیر کاهش داد:

– تغییر روش پخت یکی از روش های موثر است. برای این منظور چربی گوشت را جدا کنید، به جای روغن حیوانی از روغن نباتی و به جای تفت دادن از روش های جوشاندن و بخارپز استفاده کنید.

از غذاهای فرآوری شده حاوی چربی ترانس خودداری کنید

استفاده از غذاهای چرب اشباع شده را محدود کنید

انتهای پیام/

خبر مرتبط:  ۸۰ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۱۱ شهر در وضعیت قرمز