عمومی

تقویت سیستم ایمنی و سلامت ریه با ۶ میوه زمستانی

مصرف روزانه ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند ، به همین دلیل اکنون با اپیدمی بیماری Covid-19 سر و کار داریم و تقویت ایمنی توصیه اصلی متخصصان است.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، عصر ایران وی با اشاره به صنایع غذایی نوشت: “فواید ویتامین C را نمی توان برای کسی پنهان کرد.” این یک ماده مغذی سالم و مفید است که به مبارزه با مولکول های مضر رادیکال های آزاد کمک می کند ، سلامت قلب و دیابت را حفظ می کند و سلامت پوست را تقویت می کند. علاوه بر این ، مصرف روزانه ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند ، به همین دلیل اکنون با بیماری همه گیر بیماری Covid-19 سر و کار داریم و تقویت ایمنی توصیه اصلی متخصصان است.

یک سیستم ایمنی قوی و موثر می تواند به جلوگیری از مشکلات تنفسی کمک کند – یکی از ویژگی های اصلی کوید

ویتامین C علاوه بر جلوگیری از مشکلات تنفسی ، سلامت کلی ریه را بهبود می بخشد. مطالعه دیگری که در مجله تنفسی اروپا منتشر شد ، نشان داد که ویتامین C می تواند اثرات ضد التهابی بر ریه ها داشته باشد. مطالعات متعدد دیگر ویتامین C و کاهش خطر فیبروز ریه ، سرطان ریه و موارد دیگر را نشان داده است.

با توجه به این نکته ، در اینجا شش میوه وجود دارد که منبع خوبی از ویتامین C هستند.

نارنجی

پرتقال یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان است و یک غذای مقوی زمستانی است. جدا از طعم خوب این میوه ، این ماده مغذی میوه پرتقال را به یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان تبدیل کرده است. پرتقال منبع خوبی از ویتامین C ، ویتامین A ، فیبر و آنتی اکسیدان های مختلف است که به تقویت ایمنی ، سلامت روده و موارد دیگر کمک می کند. نارنجی متوسط ​​70 میلی گرم ویتامین C و 14 میکروگرم ویتامین A می دهد.

خبر مرتبط:  دلیل اهمیت زیارت اربعین امام حسین(ع)

انار

انار میوه ای آبدار و خوشمزه است که منبع بسیار خوبی از انواع مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و با عوامل بیماری زا مانند ویروس ها مقابله می کند. یک فنجان (174 گرم) انار 7 گرم فیبر و 30٪ ارزش روزانه ویتامین C می دهد.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین های مختلف ، فیبر ، آنتی اکسیدان ، مواد معدنی است و کلسترول و چربی و کالری را کاهش می دهد. محتوای مواد مغذی توت فرنگی ، از جمله ویتامین C ، به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. یک فنجان (166 گرم) توت فرنگی تازه حاوی 60/97 میلی گرم ویتامین C است و همچنین انواع آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ، اسید آلژنیک ، کوئرستین و کامفرال را فراهم می کند.

گوش ها

کیوی یکی دیگر از میوه های مقوی زمستانی است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، 100 گرم گوش حاوی 92.7 میلی گرم ویتامین C است. منبع خوبی از ویتامین E ، K ، فولات و پتاسیم است. گوش همچنین دارای انواع آنتی اکسیدان ها بوده و منبع خوبی از فیبر است.

گورخر

مروارید میوه ای مغذی ، سالم و مقوی است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، 100 گرم میوه گلابی خام حاوی 228 میلی گرم ویتامین C و 624 واحد بین المللی ویتامین A است که به تقویت ایمنی انسان کمک می کند. همچنین ، این میوه منبع خوبی از فیبر است (5.4 گرم در هر 100 گرم میوه).

عصبانیت

جدا از رایحه خوب انگور ، این ماده مغذی به دلیل مواد مغذی معروف است ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به دفع سموم از بدن کمک می کند. یک فنجان (151 گرم) انگور قرمز یا سبز حاوی 27٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C و ترکیبات مختلف آنتی اکسیدانی گیاهی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

خبر مرتبط:  دانستنی‌هایی درباره «پای فرد سیگاری»

ا