تجربه ۲ قرن عالمان بزرگ لواسان در مکتب تهران در گفت وگو با مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان لواسان گفت: حوزه های علمیه باید خدمت به دین و راهی برای ترویج اندیشه اصیل برای دستیابی به تعالی و رشد جهان مردم و جامعه دینی باشد.

الاسلام والمسلمین معزی معزی وی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باید از یک سو ضعف های سیاسی و اقتصادی و از سوی دیگر چشم انداز آموزشی دینی وجود داشته باشد. حمله به محیط روحانیت پایگاه فکری ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: جامعه ایران دارای سابقه صدها ساله است. خدمات ایران به اسلام و اسلام به ایران و بالعکس. فرهنگ ما فرهنگ اسلامی است و علوم و معارف منطقه از حوزه های علمیه نشأت گرفته است.

مور افزود: قبلا مهد علم حوزه بود و امروزه حوزه های علمیه در یافتن شبانی تخصص دارند. در طول تاریخ این حوزه های علمی موسسه علمی کشور بوده است.

وی گفت: بسته به علمای هر منطقه ، برخی از علما در شهرهایی مانند مشهد ، اصفهان ، اراک و نجف مانند بغداد به کم مهاجرت کرده اند. این مناطق مرکز علمی است که علما و علما در آن جمع شده اند. یکی از قطب های علمی ایران حوزه علمی تهران است که فقه فلسفی است.

مدیر این حوزه یادآور شد: منطقه لواسان که قدمتی نزدیک به 2 قرن دارد ، در مدرسه تهران علمای بزرگی داشت که در محیط پایتخت تهران ، نجف ، کم و دیگر حوزه های علمیه تأثیرگذار و تحصیل کرده بودند.

حوزه های علمیه منجر به تعالی و رشد جامعه دینی می شود

حوزه علمیه لواسان ؛ از ابتدا تا به امروز

وی ادامه داد: در سال 1986 ، حاج آقا کیانی ، نیکخواهی که قصد داشت هشت هزار متر زمین را وقف کند ، با حجت الاسلام و مسلم علی اکبر ناطع نوری مشورت کرد و گفت که تاریخ تهران دارای علمای بزرگی از لوزان بوده است و نه در لوزان. به

مور گفت: بنابراین ، حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و یکی از حوزه های علمیه بود که در سال 1989 با برنامه جدید شروع به کار کرد.

به گفته وی ، از اولین روز خدمات صحرایی حدود 2000 نفر وارد میدان شده اند. در گذشته دانش آموزانی وجود داشتند که در شوری زندگی می کردند ، اما امروزه به دلیل نداشتن شانس و شرایط ، هیچ دانش آموزی با بزاق وجود ندارد.

خبر مرتبط:  طرح نهایی جاماندگان سهام عدالت

مدیر این حوزه گفت: ممکن است شما حوزه را به عنوان یک نهاد علمی بدانید ، اما در فرهنگ تربیت دینی ما طلبه را خادم اندیشه ، فرهنگ و جامعه می نامیم و شرایط محیطی هر محیطی را می دانیم ، سپس بازگشت محیط آموزشی یک امتیاز برای خدمت است

مدیر حوزه علمیه لواسان: وظیفه طلبه این است که بحران های روحی را کنترل کند ، اما به دلیل حکومت دینی ، از دانش آموز انتظار می رود که بحران های سازمانی را حل کند و چون ابزار ندارد ، ضعف ظاهر می شود.

وی گفت: اگر جوانی در شهرستان بخواهد در محیطی سختگیرانه وارد عرصه آموزش علمی شود ، می تواند در کنار خانواده تحصیل کند.

مور گفت: به دلیل حضور ما در خدمات شهری و فرهنگی ، ما یک نوع کمپین برای جذب دانشجو داریم ، اما برای تحصیلات عالی در این زمینه بیش از هر چیز برای پذیرش محیط علمی خود به دو برابر انگیزه نیاز دارد.

وی تاکید کرد: این مهمتر از ترویج رفتار ما است و باید آن را با اعمال خود ترویج دهیم. ما علاوه بر ارائه بسته های فرهنگی مانند پوستر ، خدمات فرهنگی را نیز به شهر ارائه می دهیم. ائمه جماعات مساجد شهر از جمله اساتید این رشته هستند و دانشجویان ما در سایر مناطق شهر به ارائه خدمات فرهنگی ، آموزشی ، نماز جمعه و خدمات می پردازند.

مدیران این حوزه خاطرنشان می کنند: البته تبلیغات دو طرفه است؛ احتمالاً صدها برابر تبلیغات مثبت و منفی وجود دارد و من به عنوان یک مدیر نمی توانم همه این شرایط را برآورده کنم و باید محیطی از صلح و تحصیل و طرز فکر جوانان را فراهم کنم.

وی توضیح داد: اساس وظیفه دانش آموز بازگشت به تحصیلاتی است که دریافت می کند. آگاهی از کلام هدف خادم شدن فقیه و مفسر نیست؛ این هدف نیست.

مور گفت: فقه ، تفسیر ، اصول ، منطق ، الهیات و تاریخ ، علوم و ابزارهای اساسی برای تولید دانشجو هستند. کل نتیجه دانش آموز آماده ارائه کمک معنوی در جامعه است. ما یک طبقه نیستیم و جامعه از ما انتظار کمک مالی ندارد ، اما از ما انتظار دارد که به دنبال آرامش باشیم. پاسخ سوالات و شبهات دینی آنها را بپذیرید و نیازهای روحی آنها را برآورده کنید.

خبر مرتبط:  هوای اراک و شازند در وضعیت ناسالم قرار گرفت - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حوزه های علمیه منجر به تعالی و رشد جامعه دینی می شود

هجوم شبهات دینی بیشتر از تولید پاسخ است

وی گفت: در مواجهه با تغییرات اجتماعی سرعت و سرعت خدمات رسانی ما مطابق با نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه نیست. در واقع ، نتیجه هجوم تردیدها و پاسخ ها را ارزیابی کنید؟ متناسب نیست و خود را در آسیب های اجتماعی نشان می دهد.

معزی گفت: “به عنوان مثال ، کرونا یک بیماری جسمی است اما آسیب روانی دارد.” ما می گوییم روزانه 700 نفر کشته می شوند و ضرب در 3 به روح و درک جامعه ضربه می زند و جامعه تکه تکه و مستأصل است.

مدیران حوزه علمیه لواسان: به دنبال جبران چالش های روحی و روانی و دینی جامعه نباشید ، بلکه باید به آن پاسخ داده شود.

مدیر حوزه علمیه لواسان گفت: طلبگی نباید چالش های روحی ، روانی و دینی جامعه را جبران کند بلکه باید به آن پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: نسبت جراحات و قدرت روحانیت متناسب نیست که می تواند منجر به ضعف شود. مشکلات مالی مهمتر از حجابی است که بسیاری از دانش آموزان به آن اهمیت می دهند ، که نان بی ربط را به خانه می آورد و منجر به آشفتگی احساسی می شود. تبعیض سیاسی و اقتصادی یک معضل در جامعه است ، اما به عنوان یک دانش آموز ، چقدر باید پاسخگوی آن باشم؟ بنابراین من ضعیف هستم.

معزی گفت: “تأثیرات متفاوت است.” روزی روزگاری ، همسایگان محل مجرم و پاداش را می دانستند ، اما اکنون فضای مجازی جهان را اشغال کرده است. بنابراین ما باید قدرت را بدست آوریم ، جایی که ضعیف هستیم و نباید فضا را ترک کنیم ، باید تا آنجا که می توانیم تلاش کنیم. تلاش ما این است که دانش آموز با قدرت علمی و درک و ابزار به این رشته بیاید تا نیازهای جامعه را دریابد و برای او در جامعه کار کند.

به گفته وی ، کنترل بحران های روانی وظیفه دانش آموز است ، اما به دلیل حکومت دینی ، از دانش آموز انتظار می رود که بحران های نهادی را حل کند و چون ابزار ندارد ، ضعف نمایان می شود.

مدیر این حوزه علمیه گفت: انتظار می رود فضای علمی خروجی عملی داشته باشد. دانشجو اقتصاددان نیست ؛ او وظیفه دارد به شما یادآوری کند که اگر با مشکل مالی روبرو هستید ، مراقب باشید پایه و اساس خود را پاره نکنید.

خبر مرتبط:  واکنش ظریف به گام های کوچک و نمایشی بایدن

بر اساس اعلامیه حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) لوزان ، مرکز مدیریت عالی Kom ، ما در بین 10 سمینار 75 پسرانه استان تهران در 10 نفر برتر قرار داریم. در کشور ، از حدود 280 رشته پسرانه ، کمتر از 130 میدان داریم که باید آنها را مهمترین حوزه انتخابیه استان کوم در نظر بگیریم.

حوزه های علمیه منجر به تعالی و رشد جامعه دینی می شود

وی با بیان اینکه این مدرسه دارای مرکز اطلاع رسانی و 2 سایت علمی و تخصصی است ، اظهار کرد: حوزه علمیه لواسان زیرساخت های لازم برای دستیابی به محیط علمی شامل آرامش محیطی ، امکانات اولیه ، امکانات آموزشی ، امکانات آموزشی و اخلاقی ، آرامش خاطر ، نور ورزش و معنویت را فراهم کرده است. ، کارگاه های آموزشی و تخصصی آموزش زبان انگلیسی و عربی. البته ، در دوران کرونا ، تنها مشکل آموزش مجازی وجود دارد.

مدیران این حوزه تأکید کردند: ما معتقدیم که دانش آموزان جوانی که مایل به ورود به جامعه مذهبی و فرهنگی هستند باید بار نیاز به بدن و روح قوی را به دوش بکشند.

موری گفت: در تاریخ جامعه فرهنگی و علمی ایران ، دولت ها به دنبال خدمات فرهنگی به دنبال مردم بوده اند. یعنی مردم ایجاد کردند و حاکمان کارهایی را برای دیدگاه علمی و فرهنگی انجام دادند. به ویژه اکنون که جمهوری اسلامی دولت مردم است.

وی خاطرنشان می کند: مزیت حوزه های علمیه نسبت به سایر مراکز آموزشی این است که مردم ، ثروتمندان و معتقدان به تربیت دینی بنیانگذاران اصلی ساخت حوزه های علمیه در ایران هستند. مشارکت افراد در این زمینه بسته ای برای کمک به آموزش و درک محیط علمی جامعه است. به عنوان مثال ، در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) ، پس از ساخت ، هیچ هزینه واقعی از بیت المال وجود نداشت و خوب بود.

مور گفت: ما یک گام در جهت بهبود روح ، جسم و روح جوانان هستیم. به این لباس از معایب جامعه و افراد از من نگاه نکنید. به چه تعداد پزشک نیاز داریم ، وزیران دین و جهان مردم برای آموزش در حوزه های علمیه و خانواده هایی که فرزندان خود را به این هدف می رسانند؟

/ 6262